Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7965)

Vierailija
4601/7965 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo aiemmin kuiskailuja kuullut ja valo-olennon nähnyt. Tuli vielä mieleen pari outoa juttua. Eräänä jouluna lähdimme viemään mummuni haudalle kynttilää. Ennen lähtöä puhalsin huoneessani tarjottimella palaneet viisi pientä kynttilää. Kun tulimme hautausmaalta kotiin, tarjottimelle oli muodostunut sulaneesta steariinista selkeä joulupukki. Sillä oli isot silmät, tonttulakki ja valkoinen parta. Mummuni oli jouluihminen, kuten minäkin. Äitini oli sitä mieltä, että mummu halusi toivottaa mulle hyvää joulua. Olimme läheisiä hänen eläessään. Oli mitä oli. Kaunis ajatus.

Joskus kun ihminen on hyvin älykäs niin intuitiontaso on korkea. Vaikutat selaiselta. Intuitiota onkin sanottu joskus ainoaksi oikeaksi korkean älykkyyden lajiksi. Minulla kävi niin usein jo koulussa että näin vastaukset laskematta ja jouduin vaikeuksiin opettajan kanssa joka suuttui "Miten sinä muka voit nähdä oikean vastauksen noin ( olin juuri vastannut oikein). Niin vain kävi. Yo kirjoituksiin en harjoitellut Englannin kuunteluun yhtään tuntia. Sain kahta pinnaa vaille täydet vaikka en edes tajunnut mistä siinä puhuttiin jne jne. En tajua näitä itsekään :)

Minulla oli joskus kurssikaveri, joka tiesi vastaukset laskuihin, vaikka ei osannut selittää miten päätyi siihen tulokseen. Muuten hän oli melko toivoton ja sähelsi joka asiassa :/

Autismia.

Edellisellä kirjoittajalla ei ole todettu lähellekään olevaan autismia ainakaan. Älä vähättele yhtään heti.

Vierailija
4602/7965 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo aiemmin kuiskailuja kuullut ja valo-olennon nähnyt. Tuli vielä mieleen pari outoa juttua. Eräänä jouluna lähdimme viemään mummuni haudalle kynttilää. Ennen lähtöä puhalsin huoneessani tarjottimella palaneet viisi pientä kynttilää. Kun tulimme hautausmaalta kotiin, tarjottimelle oli muodostunut sulaneesta steariinista selkeä joulupukki. Sillä oli isot silmät, tonttulakki ja valkoinen parta. Mummuni oli jouluihminen, kuten minäkin. Äitini oli sitä mieltä, että mummu halusi toivottaa mulle hyvää joulua. Olimme läheisiä hänen eläessään. Oli mitä oli. Kaunis ajatus.

Joskus kun ihminen on hyvin älykäs niin intuitiontaso on korkea. Vaikutat selaiselta. Intuitiota onkin sanottu joskus ainoaksi oikeaksi korkean älykkyyden lajiksi. Minulla kävi niin usein jo koulussa että näin vastaukset laskematta ja jouduin vaikeuksiin opettajan kanssa joka suuttui "Miten sinä muka voit nähdä oikean vastauksen noin ( olin juuri vastannut oikein). Niin vain kävi. Yo kirjoituksiin en harjoitellut Englannin kuunteluun yhtään tuntia. Sain kahta pinnaa vaille täydet vaikka en edes tajunnut mistä siinä puhuttiin jne jne. En tajua näitä itsekään :)

Minulla oli joskus kurssikaveri, joka tiesi vastaukset laskuihin, vaikka ei osannut selittää miten päätyi siihen tulokseen. Muuten hän oli melko toivoton ja sähelsi joka asiassa :/

Autismia.

Edellisellä kirjoittajalla ei ole todettu lähellekään olevaan autismia ainakaan. Älä vähättele yhtään heti.

Olen ymmärtänyt myös että nuo vastausten tietämiset ilman järkevää syytä ovat intuitiota. En tiedä liittyykö asia mitenkään älykkyyteen. Minäkin koen vastaavaa mutta ei se älykkyys muuten jutuissani näy :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4603/7965 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autismia.

Olen ymmärtänyt myös että nuo vastausten tietämiset ilman järkevää syytä ovat intuitiota. En tiedä liittyykö asia mitenkään älykkyyteen. Minäkin koen vastaavaa mutta ei se älykkyys muuten jutuissani näy :'D

Intuitiota pidetään korkeimpana älykkyyden lajina joku on jopa sanonut että se on ainoaa oikeaa älykkyyttä.

Vierailija
4604/7965 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaverin kanssa lenkillä kello oli kai jotain 20:00, käveltiin yhen "kummitustalon" ohi katottiin sit sinne ikkunaan ja sit mun kamu huus mun korvaan et "KATO TOI TUIJOTTAA MEITÄ!!!" Sit mä kysyin että kuka, ja kamu sanos että " Toi tyttö!"

Enkä vieläkään ymmärrä mitä se näki

Vierailija
4605/7965 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa seurasin, kun n. 10v poika ostin 12-packin cocista. Kiinnitin huomiota, kun ei meinannut jaksaa sitä, muovipussissa raahasi maata pitkin vetäen juomat ulos, ja alkoi kaataa kaikki juomat maahan? Yksitellen avas tölkit ja kaato maahan. MIKS? Ärsyttää kun en käyny kysymässä.

Poika ei varmaan käyttänyt käteistä juomien ostamiseen? Olen kuullut, että lapset tekee tuollaista pullonpalautusrahojen takia. Joskus on ostettu puhelimen laskuun kymmenillä euroilla juoma-automaatista puolen litran limupulloja, jotta niistä saaduilla palautusrahoilla on voitu ostaa sitten jotain rihkamaa tai herkkuja. Luultavasti näkemäsi poika osti siis juomat vanhempien tilille tms. ja kaatoi juomat pois palauttaakseen tölkit. Hirveetä tuhlaustahan tuo on.

Nyt en oo ihan varma millä maksoi. Mutta ei se ainakaan heti niitä tullu palauttaa, vaan nous jonku auton kyytiin kohta siitä.

Vierailija
4606/7965 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olenko kirjoittanut tämän jutun tähän ketjuun aiemminkin, ainakin on pitänyt.

Kun olin lapsi ja leikkimässä parhaan kaverini luona, meitä kiellettiin menemästä yhteen huoneeseen heidän talossaan. Kun ihmettelin miksi, kaverini sanoi, että siellä on "perheen keskeinen salaisuus", jota muut eivät saa nähdä. Todennäköisesti se oli vain tekosyy, jonka varjolla hänen vanhempansa estivät meitä leikkimästä siellä, mutta tuolloin lapsena mietin pääni puhki, mikä tuollainen salaisuus voisi olla. Piilottelivatko he siellä perheen salaista, kolmatta lasta? Rahakätköä? Aliensikiötä säilöntäpurkissa?

Pitääkin joskus tavatessa kysyä tuolta kaverilta, mikäli siis enää muistaa koko asiaa :D

Vierailija
4607/7965 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on mysteeri, että miksi minä en muista elämäni ensimmäisistä vuosista käytännössä mitään. Esim. noin 10 ensimmäisestä elinvuodesta minulla ei ole käytännössä mitään muistikuvia, vain satunnaisia välähdyksiä sieltä täältä. Siis sellaisia, että istuin potalla ja minun olisi pitänyt pissata, mutta pissa ei tullutkaan ja Nadja oli hyvin vihainen, löi minua kengällä päähän, potta oli punainen ja Katja hieroi kakkaa kasvoihini koska en pissannut.

Vierailija
4608/7965 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, olenko kirjoittanut tämän jutun tähän ketjuun aiemminkin, ainakin on pitänyt.

Kun olin lapsi ja leikkimässä parhaan kaverini luona, meitä kiellettiin menemästä yhteen huoneeseen heidän talossaan. Kun ihmettelin miksi, kaverini sanoi, että siellä on "perheen keskeinen salaisuus", jota muut eivät saa nähdä. Todennäköisesti se oli vain tekosyy, jonka varjolla hänen vanhempansa estivät meitä leikkimästä siellä, mutta tuolloin lapsena mietin pääni puhki, mikä tuollainen salaisuus voisi olla. Piilottelivatko he siellä perheen salaista, kolmatta lasta? Rahakätköä? Aliensikiötä säilöntäpurkissa?

Pitääkin joskus tavatessa kysyä tuolta kaverilta, mikäli siis enää muistaa koko asiaa :D

Se oli sali, jossa perheen muumioituneet isoisovanhemmat istuivat ikuisilla kahvikesteillä.

Vierailija
4609/7965 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4610/7965 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä maalasi minulle taulun jonka laitoin seinälle. Yhtenä aamuna luin lehteä kunnes yhtäkkiä taulu tippui. Ystäväni oli kuollut juuri niihin aikoihin kun taulu tippui.

Vierailija
4611/7965 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin videota ja yhtäkkiä volyymi meni TÄYSILLE!! Tätä jatkui vähän aikaa, ei ollut kuulokkeissa/laitteessa vikaa. Kerran sitten meni hermot ja huusin "NYT HELVETTI RIITTÄÄ LOPETA" ja siihen loppuikin.

Vierailija
4612/7965 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme tulossa miehen kanssa Kuopion Ikeasta iltapimeällä.  Juvan kohdilla, valottomalla pätkällä näin edessämme spiraalimaisen kuvion joka liikkui edestakaisin, liike olisi sopinut valonheittimeen mutta  kuvio ei ollut kirkas vaan tumma erottuen juuri ja juuri taustasta. Pelästyin,  koska minulla on ollut silmien kanssa ongelmia ja uskoin  että kyseessä on jokin häiriö näkökentässä mutta silloin mies kysyi " Mikä tuo on ? Tuolla edessä?"   

En tiedä, mikä lie helvetin portti siihen oli aukeamassa  :D

Olen nähnyt tämän samanlaisen spiraalin Norjassa  se on jokin Haarp- kokeilu, oli siitä Oslossa lehdessäkin ja muistaakseni tv :ssäkin. You tubellakin on video sellaisesta.

ERittäin jännittävää että näit Juvalla kun täällä ei ole Nato.

Sitä spiraalia yritettiin selitellä Venäjän kokeeksi mutta tarkempi tutkimus osoitti ettei se ollutkaan ohjuskoe vaan spiraalin säännöllisyys oli omaa luokkaansa. Se minkä  minä näin Norjassa oli pienempikin.

Näyttää samalta! Tuskin se sama on , kun  Juva ei ole lähelläkään Norjaa :D  mutta hätkähdyttävän samankaltainen kyllä. Pitää näyttää tämä video miehelle :)

Muistatko minä vuonna näitte sen? Tai edes vuosikymmenen?

Ihan parin vuoden sisällä ! Mies voisi muistaa tarkemmin, kun ei me kuitekaan usein  Ikeaan ajella.

Vierailija
4613/7965 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisareni väitti, että meni kertomaan erään tuttavaperheemme isälle, että minulle tulee perheestä eräs esine mieleen. Oli niin, että tämä lievästi sanottuna hölmö mielleyhtymä oli tullut minulle parisen vuotta ennen tätä, ja sisarellani oli tapana kiusata minua siten, että jos sanoin, että minulle tulee jostakusta jotain mieleen, niin hän sanoi, että hänellä on salapuhelin, jolla soittaa hänelle ja kertoo tuon ja hän myös kerran muka soitti tällä salapuhelimellaan tälle perheelle tästä. Tämä perhe asui maalla isämme naapurissa, ja kerran kun olimme sisareni kanssa isän luona ja meille kai tuli jotain kinaa jostakin, hän sanoi, että hän käy kertomassa tuon mielleyhtymän jos en tee jotakin. Hän sitten otti potkukelkan ja lähti. Soitin sitten jonkin ajan päästä naapuritaloon, ja siellä vastasi perheen isä ja kysyin, onko sisartani näkynyt, ja hän vastasi, että ei. Sisareni on väittänyt aina näihin päiviin saakka, että kertoi sen ja perheen isää oli vain naurattanut tuo juttu. Hän myös väittää sanoneensa, että jos minä soitan sinne, siellä sanotaan, ettei sisartani ole näkynyt. Vuosi oli muistaakseni 2000 ja silloin oli kevättalvi. En siis edelleenkään tiedä varmasti, kertoiko hän sen vai ei, ja aluksi olin ehdottomasti sitä mieltä, että hän vain narraa, mutta nykyään en ole ollenkaan varma. Luulisi, että hän olisi jo myöntänyt sen, jos ei oikeasti olisi kertonut. :D

Ei ristus.

"selittämätön asia joka on jäänyt vaivaamaan " oli otsikko.

Hymiö-ihmiset on kyllä ......

On mitä?

Hulluja.

Hauskaa sinänsä, koska keskustelun otsikko EI ole ''selittämätön asia joka on jäänyt vaivaamaan'', vaan ''selvittämätön''. Ja onhan tuo sinänsä otsikon mukainen tarina, että ei ole selvinnyt menikö se sisko sitten kantelemaan sille isälle. Ja se on jäänyt vaivaamaan tuota kirjoittajaa.

Vierailija
4614/7965 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on pieni juttu eikä mikään suuri mysteeri, mutta on tavallaan vaivannut minua 45 vuotta :-)

Eli joskus ehkä tokaluokalla opettaja kyseli oppilailta joitain kuulumisia kotoa, en muista oliko esim. kesälomalta. Yksi tyttö-oppilas jäi mieleen. Hän kertoi että oli ollut ukkonen ja äiti istui pöydän alla ja söi sokeria. Tästä lähtien olen pitänyt tytön äitiä vähän pöpinä :-)

Tuo jäi niin hyvin mieleen. Oliko tyttö (joka oli mielestäni ihan tavallinen) ymmärtänyt jotain väärin? Vai oliko äiti vähän pöpi? Ei kai kukaan normaali aikuinen ihminen istu pöydän alla ja syö sokeria? Terveisiä vain luokkakavereille jos joku muistaa tämän :-)

Vanha viesti, enkä tiedä onko tätä jo ehdotettu tähän kun en ole lukenut ketjua loppuun, mutta: itselle tuli mieleen, että äidillä oli diabetes (tai muuten vaan verensokerit tosi alhaalla?), ja häntä oli alkanut huimaamaan jolloin hän kaatui/istuutui itse lattialle juuri pöydän viereen/alle. Lapsen isä tai joku sitten toi tälle äidille jotain, millä saa verensokeria ylös ja äiti söi sen istuessaan siinä pöydän vierellä. Lapselle saatettiin vielä sanoa jotain että ''äidille tuli vähän heikko olo niin annetaan tästä vähän sokeria niin tulee parempi olo'' tms. Ukkonen sitten sattui samaan aikaan eikä varsinaisesti liittynyt tähän keissiin. Lapsen silmin siis äiti istuu pöydän alla ja syö sokeria kun ukkostaa :D

Vierailija
4615/7965 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin joskus töistä ja näin kun valot välkkyi keittiössä. Kerran kaapin ovi on avautunut itse. Asun tietenkin yksin

Vierailija
4616/7965 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli haava käteen. Laitoin paksun takin päälleni ja kun otin vähän ajan päästä pois niin oli hyvä yllätys. Ei osunut mihinkään ainakaan niin että tuollainen jälki tulisi. Alkoi sattua vähän kun näin sen, mutta ennen näkemistä ei tuntunut mitenkään.. Vaikka tästä on aikaa 8 vuotta siinä on vieläkin pieni jälki.

Vierailija
4617/7965 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen On Luonnollinen Selitys.

Vierailija
4618/7965 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkona sisarteni kanssa, olin jotain 10v. Yhtäkkiä sisko alkoi riehua, siinä sitten huusi ja töni muita. Se oli pelottavaa, en tiedä kauanko jatkui tuo, mutta sen jälkeen sisko sanoi että ei tehnyt tahallaan. Oli pari päivää outo ja sen jälkeen ihan normaali, ei ole halunnut siitä mitään puhua koskaan.

Uskoisin että riivatuksi joutui...

Vierailija
4619/7965 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen On Luonnollinen Selitys.

Milloin muka joku täällä on sanonut että ei olisi...

Vierailija
4620/7965 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä menossa kouluun, oli keskitalvi ja lähes säkkipimeää lukuun ottamatta katuvaloja. Sitten näin jotain pelottavaa: bussipysäkillä istui kalman kalpea mies, joka oli melkein kokonaan valkoinen ja se katsoi minua. En muista siitä enempää, mutta sen muistan että lähdin ja lujaa pois..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme