Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut täällä repivät pelihousujaan jostain aktiivimallista?

Vierailija
21.12.2017 |

Onko se 30e kuukaudessa niin iso raha? Miten pienillä säästöillä olette heittäytyneet työvoiman ulkopuolelle? Itsekin olen työtön mutta minulla on aivan toisenlaiset rahat osakkeissa ja valuutoissa.

Jos 30e tosiaan ratkaisee jotain niin senhän saa helposti vaikka keräämällä tyhjiä tölkkejä. Itse keräsin aikanaan helposti 5 eurolla tölkkejä yhdessä illassa. Sen kiepan kun heittää 6 kertaa kuukaudessa niin rahat on kasassa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7/14: olen opettaja, en ole koskaan saanut oman alan töitä enkä viime aikoina muitakaan. työllistettynä olen ollut aina, kun mahdollista ja työkokeiluissa.

Onko opettajia vähennetty niin paljon viime aikoina, ettei oman alan töitä löydy? Onko puolisosi myös työtön? Mikä hänen koulutuksensa on? Ihan uteliaisuudesta kyselen, varsinkin tuota ensimmäistä.

Vierailija
22/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7/14: olen opettaja, en ole koskaan saanut oman alan töitä enkä viime aikoina muitakaan. työllistettynä olen ollut aina, kun mahdollista ja työkokeiluissa.

Pätevä opettaja joka ei löydä töitä? Onko mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole vain 32,40e tuesta jota jatkossa ei saa, vaan siitä periaatteesta joka lyötiin läpi. Se ajatusmalli ja taka-ajatus ja kusetus. Vähitellen keksivät aina jotain uutta ja kohta iso osa työttömiä ei saa mitään.

Vierailija
24/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Suomessa on jo niin totuttu hyvinvointivaltioon että työttömätkin jo vaativat lisää rahaa, ja yllättyvät kun yhtenä vuotena tuleekin vähemmän rahaa. Kuitenkin tulevaisuudessa tuet laskevat tasaisesti samalla kun työttömyys kasvaa mm. automaation takia.

Minä lähinnä yllätyin minkälaisella energialla joku tai jotkut ovat jaksaneet tännekin suoltaa montaa päivää tätä aktiivimallia.

Minäkin yllätyin, sekä itsestäni että muista. Hallituksen psykologinen silmä petti myös pahasti. Luulen, että en ole ainoa, joka olisi nyt paljon hiljempää, jos 1) olisi vain leikattu korvauksia, ei höpötetty aktivoinnista, eikä siirretty rahoja noille höpökurssittajille.

2) media olisi käsitellyt asiaa, eikä hiljaisuus asian ympärillä olisi särkenyt korvia näin vihlovasti.

Yllttykää lisää, kun tätä asiaa käsitellään täällä ja muualla netissä aina seuraaviin vaaleihin saakka, jotta ei unohdu tai joku jäisi vääriin luuloihin.

Mediahan alkoi jo käsitellä asiaa viikonloppuna, mutta sitten tuli persujen pikkujoulut ja Hakkaraisen sekoilut niin nyt ei muusta ole kirjoitettukaan.

Toimittajien persuinho on jopa Sipiläinhoa voimakkaampaa.

Samoin nelosoluen tulosta kauppoihin kirjoitettiin jatkuvalla syötöllä. Lieneekö toimittajille läheinen asia?

Vierailija
25/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Suomessa on jo niin totuttu hyvinvointivaltioon että työttömätkin jo vaativat lisää rahaa, ja yllättyvät kun yhtenä vuotena tuleekin vähemmän rahaa. Kuitenkin tulevaisuudessa tuet laskevat tasaisesti samalla kun työttömyys kasvaa mm. automaation takia.

Minä lähinnä yllätyin minkälaisella energialla joku tai jotkut ovat jaksaneet tännekin suoltaa montaa päivää tätä aktiivimallia.

Minäkin yllätyin, sekä itsestäni että muista. Hallituksen psykologinen silmä petti myös pahasti. Luulen, että en ole ainoa, joka olisi nyt paljon hiljempää, jos 1) olisi vain leikattu korvauksia, ei höpötetty aktivoinnista, eikä siirretty rahoja noille höpökurssittajille.

2) media olisi käsitellyt asiaa, eikä hiljaisuus asian ympärillä olisi särkenyt korvia näin vihlovasti.

Yllttykää lisää, kun tätä asiaa käsitellään täällä ja muualla netissä aina seuraaviin vaaleihin saakka, jotta ei unohdu tai joku jäisi vääriin luuloihin.

Mediahan alkoi jo käsitellä asiaa viikonloppuna, mutta sitten tuli persujen pikkujoulut ja Hakkaraisen sekoilut niin nyt ei muusta ole kirjoitettukaan.

Toimittajien persuinho on jopa Sipiläinhoa voimakkaampaa.

No kävipä hassusti. Media käsitteli ennen Hakkaraista lähinnä alkoholilakia. Ja aktiivimallia käsiteltiin juuri niin naiivisti, kuin tällaisia asioita yleensä käsitellään. Oi, miten hallitus tekeekin kaikkensa työttömien aseman parantamiseksi. Voi, miksi työttömät eivät mene töihin, kun tutuntutun enon kaverikin sanoi, että kukaan ei hakenut töihin. Niin, palkkaa ei olusi maksettu, mutta tältä ihmisistä siis nyt vain tuntuu, että työttömät ei halua töitä.

Vierailija
26/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tölkite eivät ole mikään runsaudensarvi, niitä näkyy lähinnä kesällä puistoissa tapahtumien yhteydessä, ja silloin on varmasti muitankin kerääjiä liikkeellä.

Nimenomaan talvella keräsin nuo 5 euroa per tunnin kierros aikanaan. Helsingin keskustassa.

-ap-

No mites maaseudulla?

Vierailija
27/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koulutettu opettaja, joka ei ole juuri koskaan kelvannut oikein minnekään töihin kuin ilmaiseksi, sitten on piudetty mielellään. Eronnut olen siis, aikanaan mieheni käytti palkkansa itseensä ja minä sain huolehtia itsestäni ja lapsesta. Ero oli helpotus jo siksi, että nyt saa elatusapua eli ei tarvitse yksin vastata lapsen kuluista. Pihi ex maksaa saman, mikä olisi kelan minimi. Töissä on ja ihan keskipalkkainen, hyvin pärjää kuten aina ja muu perhe on köyhiä kuten ennenkin.

Vierailija
28/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tölkite eivät ole mikään runsaudensarvi, niitä näkyy lähinnä kesällä puistoissa tapahtumien yhteydessä, ja silloin on varmasti muitankin kerääjiä liikkeellä.

Nimenomaan talvella keräsin nuo 5 euroa per tunnin kierros aikanaan. Helsingin keskustassa.

-ap-

No mites maaseudulla?

Hah, maaseudullako kukaan ei muka juopottele? Ja onhan keskisuuriakin kaupunkeja olemassa. Jos asuisin jossain Kotkassa tai Kouvolassa niin en muuta tekisikään.

Vierailija
29/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koulutettu opettaja, joka ei ole juuri koskaan kelvannut oikein minnekään töihin kuin ilmaiseksi, sitten on piudetty mielellään. Eronnut olen siis, aikanaan mieheni käytti palkkansa itseensä ja minä sain huolehtia itsestäni ja lapsesta. Ero oli helpotus jo siksi, että nyt saa elatusapua eli ei tarvitse yksin vastata lapsen kuluista. Pihi ex maksaa saman, mikä olisi kelan minimi. Töissä on ja ihan keskipalkkainen, hyvin pärjää kuten aina ja muu perhe on köyhiä kuten ennenkin.

Kai lapsilisääkin tulee ja lapsikorotusta tt-tuessa?

Vierailija
30/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo varautunut että noin käy sinullekin?

Kyllä. Nimenomaan varautumalla siihen voi varautua.

Vierailija
31/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työtön yh-opettaja jatkaa:     laskin kaikki tulot siihen käteen jäävään 600e / kk. Se on meille kahdelle. Toimeentulotukea ei saa, koska opintolainan maksuja ei oteta huomioon. Tarkemmin siis näin: Työttömyyskorvaus käteen 602 e (lapsikorotus sis.),, opintolainan pakollinen lyhennys ja korot 120 e kk, asuminen vajaa 200 e kk, elatusapu 150 e kk, lapsilisä 143 e kk. Asumisen ja lainan jälkeen käteen jää siis aika tarkkaan 600 e kk minulle ja lapselle. Sillä on pärjätty, mutta pärjätäänkö me vähemmälläkin? (Tukiverkkoja ei ole.)

Vierailija
32/33 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, ymmärrätkö nyt?

Vierailija
33/33 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsestäänselvyys. Miksi pitää kysellä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan