Täällä alkoi jo perinteinen jouluriita!
15 vuoden ajan on ollut pakko mennä anoppilaan jouluna. Nyt ilmoitin, että en lähde (sanoin jo syksyllä ja itseasiassa jo viime jouluna miehelle että ensi kerralla en mene) ja mies veti herneet nenään.
En jaksaisi tätä. Oikeasti. 15 vuoden jälkeen yksi joulu ilman anopin vittuillua, vaadinko todellakin liikaa?
Tiedän kyllä että palstalla aloittaja on aina väärässä, mutta senkin uhalla sana on vapaa...
Kommentit (41)
Tietysti se on niinkin, että kun 15 vuotta on toistettu samaa kaavaa, niin siitä poikkeaminen hätkähdyttää miestä aika lailla. Siinä mielessä miehen kanta on ihan ymmärrettävä.
Mutta eihän joulun kuulu kidutusta olla sinullekaan. Olisitteko siellä koko joulun?
Miksi ette voisi olla jouluna erillään tuon anopilla vierailun verran?
:D asennetta. Eikö ukkosi ole ohjaistanut äitiään käytöstapoihin?
Teet aivan oikein! Kai olet muistuttanut että olet ottanut tämän puheeksi jo viime jouluna että nyt riittää.
Ei todellakaan ole pakko mennä mihinkään jos ei halua. Minä jätän usein menemättä johonkin jos ei huvita. Sinulla on täysi oikeus omaan haluamiseen 15 vuoden jälkeen. Pysy kannassasi ja istuta mies sohvalle ja tee hänellekin selväksi että ei kaada maata ei maapalloa jos nyt tehdään toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se on niinkin, että kun 15 vuotta on toistettu samaa kaavaa, niin siitä poikkeaminen hätkähdyttää miestä aika lailla. Siinä mielessä miehen kanta on ihan ymmärrettävä.
Mutta eihän joulun kuulu kidutusta olla sinullekaan. Olisitteko siellä koko joulun?
Ei tarvi olla koko joulua luojan kiitos. Käydä vain syömässä. Ja kuunnella kuinka hän on raatanut, vaikka ei välitä joulusta yhtään ja mieluummin olisi ulkomailla. Ja kuinka inhottava olu taas lähteä jouluruuhkaan ostamaan lahjoja koska oli pakko. Ja kuinka hirveästi minä olen lihonut .
Ap
Vierailija kirjoitti:
No samaa minä ihmettelen. Mies ja lapset voisivat käydä sen 2 tuntia siellä ja minä olla kotona mutta kun EI!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa minä ihmettelen. Mies ja lapset voisivat käydä sen 2 tuntia siellä ja minä olla kotona mutta kun EI!!
Ap
No sitten ollaan samaa mieltä.
Eiks sun mies tajua, että sen pitää lahjoa sinut jollain niin, että alat haluamaan sinne. Kyllä minä voisin tuollaisen hetken kitua, jos mies sitten antaisi kokovartalohieronnan tai tekisi mukisematta jotain sellaista mitä minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten ollaan samaa mieltä.
Eiks sun mies tajua, että sen pitää lahjoa sinut jollain niin, että alat haluamaan sinne. Kyllä minä voisin tuollaisen hetken kitua, jos mies sitten antaisi kokovartalohieronnan tai tekisi mukisematta jotain sellaista mitä minä haluan.
En ole lahjottavissa. 15 joulua olen kitunut ja voin kitua toisetkin 15 mutta tänä jouluna haluan rentoutua. Mikään hieronta ei tähän auta, yhden ainoan kerran jos mies arvostaisi minun toivetta enemmän kuin äitinsä niin se riittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi olla koko joulua luojan kiitos. Käydä vain syömässä. Ja kuunnella kuinka hän on raatanut, vaikka ei välitä joulusta yhtään ja mieluummin olisi ulkomailla. Ja kuinka inhottava olu taas lähteä jouluruuhkaan ostamaan lahjoja koska oli pakko. Ja kuinka hirveästi minä olen lihonut .
Ap
Onhan tollanen kieltämättä rasittavaa. Mulla on yksi erittäin rasittava sukulainen, vähän erilainen, mutta kuitenkin itsestään ison numeron tekevä, kuten anoppisikin. Sukuvierailuista alkoi tulla oikeasti vastenmielisiä. Mutta keksittiin miehen kanssa miten saadaan siitä rasittavasta tyypistä viihdettä. Alettiin kiinnittämään huomiota siihen mitkä puheenaiheet saivat tämän tyypin hiljaiseksi. Ja kun sellainen löytyi, niin sitten yhdessä tuumin jatkettiin ja jatkettiin sitä puheenaihetta. Lyötiin vetoja kuinka monta sellaista puheenaihetta löydetään. Ja kotimatkalla naurettiin näille. Ei vierailuista mitään nautinnollisia tällä tullut. Mutta se oli selviytymiskeino.
Onko sun lapsillesi väliä sillä, menetkö mukaan vai et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnhan tollanen kieltämättä rasittavaa. Mulla on yksi erittäin rasittava sukulainen, vähän erilainen, mutta kuitenkin itsestään ison numeron tekevä, kuten anoppisikin. Sukuvierailuista alkoi tulla oikeasti vastenmielisiä. Mutta keksittiin miehen kanssa miten saadaan siitä rasittavasta tyypistä viihdettä. Alettiin kiinnittämään huomiota siihen mitkä puheenaiheet saivat tämän tyypin hiljaiseksi. Ja kun sellainen löytyi, niin sitten yhdessä tuumin jatkettiin ja jatkettiin sitä puheenaihetta. Lyötiin vetoja kuinka monta sellaista puheenaihetta löydetään. Ja kotimatkalla naurettiin näille. Ei vierailuista mitään nautinnollisia tällä tullut. Mutta se oli selviytymiskeino.
Niin, sun mies oli tuossa mukana... kun mies mököttää kun en lähde kuunteleen tuota vikinää..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sun lapsillesi väliä sillä, menetkö mukaan vai et?
Tuskinpa. Eivät itsekään juuri perusta mummostaan mutta toki velvollisuudesta käyvät
Ap
Aina voi yhden oksutaudin/migreenin kehittää ennen lähtöä ;)
No niin, mies lähti jo nukkumaan eikä edes toivottanut hyvää yötä kuten tehdään joka ilta.
Tulee pitkät pyhät.
Ap
Menkää lauantaina, sopisko se kaikille? Seuraava pv, eli aatto kotona.
Vierailija kirjoitti:
Menkää lauantaina, sopisko se kaikille? Seuraava pv, eli aatto kotona.
No ei se siitä ole kiinni että Kuuntelenko sen vittuilun lauantaina, sunnuntaina vai maanantaina.
Kun tänä vuonna en aio kuunnella sitä lainkaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän sinua ihan täysin!!! Lähipiirissäni on kaksi täysin samanlaista tapausta. En ymmärrä, miksi sinne pitää sitten raahautua tuota valitusta kuuntelemaan. Ei ole itsellänikään vieraana tervetullut olo, kun kuulostaa olevan vain vaivaa eikä ole edes nähty vaivaa tarjoiluihin eikä mihinkään. Tulisivat meille, minä kyllä kestitsisin mielelläni. Mutta jostain syystä anopit haluavat poikansa heidän luokseen KOTIIN. Vaikka pojan koti olisi ollut 20 vuotta toisaalla ja on jo oma perhekin.
PS. Tärkein elämänohje sinkkunaisille: älä IKINÄ ota mammanpoikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnhan tollanen kieltämättä rasittavaa. Mulla on yksi erittäin rasittava sukulainen, vähän erilainen, mutta kuitenkin itsestään ison numeron tekevä, kuten anoppisikin. Sukuvierailuista alkoi tulla oikeasti vastenmielisiä. Mutta keksittiin miehen kanssa miten saadaan siitä rasittavasta tyypistä viihdettä. Alettiin kiinnittämään huomiota siihen mitkä puheenaiheet saivat tämän tyypin hiljaiseksi. Ja kun sellainen löytyi, niin sitten yhdessä tuumin jatkettiin ja jatkettiin sitä puheenaihetta. Lyötiin vetoja kuinka monta sellaista puheenaihetta löydetään. Ja kotimatkalla naurettiin näille. Ei vierailuista mitään nautinnollisia tällä tullut. Mutta se oli selviytymiskeino.
Niin, sun mies oli tuossa mukana... kun mies mököttää kun en lähde kuunteleen tuota vikinää..
Ap
Ei sun tietenkään suoraan pidä kopioida. Keksi itse se huumori siihen. Veikkaa etukäteen ne valituksen aiheet ja riemuitset mielessäsi, jos anoppi on keksinyt vielä jotain ennalta arvaamatonta valitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApYmmärrän sinua ihan täysin!!! Lähipiirissäni on kaksi täysin samanlaista tapausta. En ymmärrä, miksi sinne pitää sitten raahautua tuota valitusta kuuntelemaan. Ei ole itsellänikään vieraana tervetullut olo, kun kuulostaa olevan vain vaivaa eikä ole edes nähty vaivaa tarjoiluihin eikä mihinkään. Tulisivat meille, minä kyllä kestitsisin mielelläni. Mutta jostain syystä anopit haluavat poikansa heidän luokseen KOTIIN. Vaikka pojan koti olisi ollut 20 vuotta toisaalla ja on jo oma perhekin.
PS. Tärkein elämänohje sinkkunaisille: älä IKINÄ ota mammanpoikaa.
Juurikin näin. Sitten kun joulun jälkeen näkee anopin äitiä (tai siskoa) niin hän valittaa että " Siellä taas olitte Sirkan luona kaikki passattavana"
WTF???
Ap
Ainakin olet hyvissä ajoin ilmoittanut, ettet lähde. Äläkä lähdekään. Miehellä on tietysti oikeus tunteisiinsa, siihen että pahastuu, muttei se tarkoita, että sinun pitäisi pyörtää päätöksesi.