Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias tyttäreni kertoi olevansa raskaana

Vierailija
21.12.2017 |

Kertoi vielä niin myöhään, että aborttia ei voi enää hankkia ja raskaus oli suunniteltu. Miten tästä olisi tarkoitus selvitä?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoi vielä niin myöhään, että aborttia ei voi enää hankkia ja raskaus oli suunniteltu. Miten tästä olisi tarkoitus selvitä?

Selvitä? Lopeta dokaaminen.

Vierailija
62/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Täysi-ikäinen äiti on ihan sopivanikäinen äiti. Osasin itse hoitaa apseni noita ikiä, ja syntyi sittemmin toinenkin.

Kaikkein ihmeelisin eka asia on ehkä odotella kun rintoihin nousee maito, että saa ruokittua muksun. Ja ettei hermoile kun opettaa vaavia rinnalle.

Ja ettei luule että pieni ei jossain vaiheessa opi öitä nukkumaan, ja kärrää lääkäriin kun eka kerran nukkuukin aamuun asti.

Vuodenajasta riippuen osasin itse pukea lapseni, osasin pestä, etsiä lisää vaatetta, tehdä ruokia. Kaikki tarvikkeet äitiyspakkausta lukuunottamatta oli käytettyjä... Mutta se töihin takaisin lähtö... Se oli vaikeaa. Hoitopaikan saanti, kun lapsi oli allergikko, oli hankalaa- kortisonivoiteluineen, ja ruokavalioineen. Helpotti kun löytyi sellainen, jonka omat lapset oli olleet kanssa atoopikko-allergisia.

Näin kymmeniä vuosia myöhemmin ajatellen, ei ollut kuin äidinvaistot. Ja muistot pikkusisarusten hoitamisesta, mutta kumpikin lapsi on jo aikaa sitten aikamies.

En kääntynyt vanhempien puoleen. Miksi olisin sen tehnyt? Aikuinen olin, ja ollut jo työelämässä.

Kyllä nuorikin äiti pärjää. Ja on ne tuet. Lapsilisä, äitiyspäiväraha, kotihoidontuki- ja työntekohan ei ole äideiltä kiellettyä.

Mikä tulevaa mummia kuviossa kiusaa? Pohdittavia on, mitä olit itse olettanut, että oma lapsesi ei tee itsenäisesti omia ratkaisujaan elämässä.

Ja miten edes voisit estää ratasta liikkumasta? Se aika, menee eteenpäin, vaikka roikkuisit vanhoissa kalentereissa ja kellonviisareita jarruttaisit. Niinhän sen pitääkin mennä, että ajat vaihtuvat. Itse soitin toiselle aikuiselle lapselleni tänään. Oli hyvä kuulla miehinen kaunis äänensä- ja luulen että tuskin pilasin soittamalla joulunsa.

Mutten puutu. Eläkööt kuinka tahtovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lapsi adoptioon kun se syntyy? Mielestäni tässä tilanteessa oikein fiksu ja varteenotettava vaihtoehto. Suomessa on pulaa adoptiolapsista ja paljon halukkaita vanhempia. Lapsi varmasti saa ainakin taloudellisesti paremmat edellytykset elämää , sekä kypsät, koulutetut vanhemmat.

Vierailija
64/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen tuon ikäisenä. Korkeakoulututkinto löytyy, opiskeluaikana tuli myös keikkatyötä tehtyä.. Päivähoito oli ilmaista opiskelijalle, koulussa nykyään usein vähän läsnäoloa vaativia kursseja. Ihan tavallista arkea eletty.

Ne jotka ei "lapsen takia" saa mitään aikaiseksi elämässään, tuskin olisivat ilmankaan pitkälle pötkineet......

Vierailija
65/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt erityisen tärkeä tyttärellesi. Suhtaudu tilanteeseen myönteisesti ja tue nuoria kaikin tavoin.  Biologisesti tyttäresi on oikeastaan jo parhaassa synnytysiässä. Onnea myös sinulle!

Vierailija
66/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöllä pelkkä peruskoulu takana? Eikö 18-vuotias yleensä ole vielä lukiossa, ammattikoulussa tms.? Keskustelitko hänen kanssaan, kun hän muutti poikaystävänsä luo? Mitä hän ajatteli tekevänsä siellä päivät?

Vierailija
67/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pariskunta, josta toinen osapuoli opiskelee ja käy töissä, saa suunnitellun vauvan. Mikä tässä oli se ongelma? Toki Suomessa lastentekoikä on noussut hurjasti, mutta koko maailman näkökulmasta 18-vuotias on ihan hyvän ikäinen. Äiti voi olla lapsensa kanssa muutaman vuoden kotona ja sitten lähteä opiskelemaan, kun on selkeämpi näkemys omista unelmista :) Enemmän mua ahdistaa nää 50-vuotiaat esikoisen saajat. Vaikka lääketiede sen nykyään mahdollistaa, se ei tarkoita, että se olisi kannattavaa, erityisesti sen lapsen näkökulmasta.

Vierailija
68/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot pennulle karut faktat perhe-elämästä ja siitä ettet aina voi hoitaa seksijätettä. Kerro myös että ilman opiskelua ei saa työpaikkaa ja ilman töitä saa todella pieniä tukia millä ei lapsia elätetä.

Itse olet seksijäte! Voi hyvää päivää näitä juttuja.

Vierailija
69/78 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on vain numero. Lapsi on ihanin lahja Jumalalta, äitiys opettaa, antaa ja kasvattaa niin paljon.

Vierailija
70/78 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, että syntyvyys nousee.

Vierailija
71/78 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori se oli eräs äiti 2000v sittenkin (perimätietoina 16/peräti 14v ikä) ja hienosti selvisi <3 

Minulla on muutamakin hyvä tuttu tullut äidiksi noilla lukemilla, ja hyvin kaikki meni, lähipiirin ja rakkaiden tuella.  Nyt jos koskaan tyttäresi tarvitsee sinua, ole hänelle Äiti! Terveempäähän se on saada lapsi nuorena kuin tosi vanhana, jos ihan faktoja mietitään. Tsemppiä teille <3

Vierailija
72/78 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä selvitään niin kuin on selvitty jo tuhansia vuosia, mitä ihmeellistä siinä on? Miks edes puhut jostai abortista, tappamisesta?

Yhteiskunta on erilainen kuin ennen. Opiskelua tarvitaan enemmän kuin ikinä. Abortista en puhunut vaan tyttö mainitsi asian ihan itse.

-ap

Miksei tyttö muka voi vielä opiskella? Hänhän on nuori. Ehtii vaikka mitä! Monet saavat lapsia opiskeluaikana.

Minulla oli 18 vpaitsi lapsi, jo ensimmäinen ammattikin. Sen jälkeen olen vaihtanut alaa ja lukenut aikuislukiossa valkolakin. Opiskelevia äitejä on myös ollut iät ajat.

Ei se silti mikään toive-elämä ole, jos valita saa.

Vierailija
73/78 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan olet hirveän onnellinen asiasta. Vauva on ihana ja siinä se tytärkin kasvaa ihmisenä. Mun tytär leikki teiniä 37 vuotiaaksi jolloin tuli raskaaksi ja vasta alkoi ottamaan elämästä vastuuta ja näkemään muutkin. Eli ole iloinen asiasta ja rakasta tytärtäsi ja vauvaa.

Vierailija
74/78 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen poika on?

Vierailija
75/78 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma syy!

Vierailija
76/78 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-,ikäinen....

Vierailija
77/78 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-,ikäinen....

Vauvakin on jo syntynyt tähän mennessä, kun keskustelu on vuodelta 2017 :)

Vierailija
78/78 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai lapsen kahdeksantoista-vuotiaana ja siitä vuoden päästä toisen. Hän on mahtava äiti! Nykyään hän on yhä naimisissa lasten isän kanssa ja mimmi on esimies asemassa töissä ja em-tason urheilia. Hänen lapsensakkin ovat nykyään jo työelämässä. Se, että saa lapset nuorena ei tarkoita sitä, että elämää on jotenkin pilalla. Nuorena jaksaa touhuta lasten kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän