Olen 38-v. nainen ja aion ruveta hankkimaan lapsia vasta n. 42-v.
Jos ei enää silloin onnistu, niin sitten ei. Nyt en vielä jaksa enkä pysty.
Kommentit (20)
Man makes his plans and God laughs at him. Tässä tapauksessa him on her though.
Siitä vaan. Hyvä kuitenkin, että tiedostat sen, ettei lapsia välttämättä enää tule.
Eli todennäköisesti et hanki lapsia. Ok.
Itse olen 42v enkä todellakaan enää tässä vaiheessa alkaisi vauvoihin sekoamaan.
Näin on parempi, ei lapsia mutta kiva mies rinnalla.
Minäkin ajattelin hankkia parikymppisen vaimon, kunhan täytän 50.
:) Toivottavasti saat lapsia, jos niitä haluat. Minäkin olen 38, ainokainen 16, eli 42-vuotiaana olen jo aikuisen lapsen äiti, yhden elämänvaiheen läpikäynyt. En ole terve, enkä todella enää jaksaisi pien(t)en kanssa. Niin se elämä menee, jokaisella eri tavoin.
Joku ei saa 24-vuotiaanakaan, vaikka kuinka yrittäisi. Sitten joku toinen voi saada kerrasta vahingossa 42-vuotiaana.
Ajattelin, että hyvä mies löytyisi siihen mennessä, mutta ei niitä ole :( Toivottavasti löydät mieleisesi.
Vierailija kirjoitti:
Man makes his plans and God laughs at him. Tässä tapauksessa him on her though.
Ap:han kirjoitti: "Jos ei silloin enää onnistu, niin sitten ei."
Aika itsekästä hommata lapsia ton ikäsenä.
Ei oo kivaa lapselle kasvaa koko ikänsä tietäen että vanhemmat kupsahtaa ihan just pois.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että hyvä mies löytyisi siihen mennessä, mutta ei niitä ole :( Toivottavasti löydät mieleisesi.
Eihän ap. sanonut, ettei hänellä ole miestä.
Vierailija kirjoitti:
Eli todennäköisesti et hanki lapsia. Ok.
Käytin otsikossa epäselvää "ruveta hankkimaan" -ilmausta, joka tällä palstalla on julistettu pannaan. Anteeksi. Piti sanoa, että alamme silloin yrittää lasta. Ja jos ei tule niin sitten ei. Herran haltuun.
ap.
Jos sitten tärppää heti, niin saat lapsesi ekaluokalle kun täytät viisikymmentä.
Ilmeisestikö kuitenkin siis haluat lapsen, vai etkö?
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä hommata lapsia ton ikäsenä.
Ei oo kivaa lapselle kasvaa koko ikänsä tietäen että vanhemmat kupsahtaa ihan just pois.
Sähän et voi tietää ap:n kunnosta ja eliniästä yhtään mitään. Ap voi elää vaikka 100-vuotiaaksi, jolloin häntä jää suremaan n. 60-vuotias lapsi. Ehkä tämä lapsi kuusikymppisenä jo ehtinyt varautua äitinsä kuolemaan...
Päätin 38-vuotiaana että olen valmis äidiksi. Tulin raskaaksi 39-vuotiaana ja sain lapsen 40-vuotiaana.
Jos lapsen saaminen tässä iässä olisi jotenkin luonnotonta niin sitten luonto varmaan hoitaisi asian niin, että naisen hedelmällisyys lakkaa 29-vuotiaana.
Mutta ap:lle sanoisin (ja hän tietää tämän), että 42-vuotiaana todennäköisyydet on pienemmät kuin 38-vuotiaana ja voi olla, ettei lapsi siinä vaiheessa tule ilman lääketieteellistä avustusta.
Toisaalta, jos alatte yrittää nyt, voi hyvinkin olla, että olet 42 ennen kuin tärppää.
Näin. On hyvä että on jämäkät suunnitelmat joista pitää kiinni.