Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä parempana ihmisenä olemiseen?

Vierailija
21.12.2017 |

Olen lähiaikoina tullut ajatelleeksi että olen itseäpäinen ihminen, tai enemmän jotenkin ahdistunut ja pelokas. Ja mielestäni usein oikeassa. Koin nuorena etteivät vanhempani välittäneet minusta sellaisena kuin olin/olen? Ja olen sanonut sen heille suoraan näin myöhemmin että koin ettei minua hyväksytty. Nyt koen että olen aiheuttanut pahaa mieltä heille tylyttämällä heitä tästä. Ja hävettää. Ja velikin on minulle jotenkin vihainen tästä. Perheessämme on puhuttu muille tylysti, eikä niitä ole kauheasti anteeksi pyydelty.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen jotenkin turhamainen ja yritän miellyttää kai epäolennaisissa asioissa...

Ap

Vierailija
2/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toisille niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ajattelemaan asioita toisten ihmisten kannalta. Kuuntele omia sanojasi, sietäisitkö itse kuulla sellaista tekstiä mitä sanot. Eli empatiakyvyn opettelua.

Vierailija
4/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja analysoin kuulemma liikaa ja liian pieniä asioita.

Kertokaa jotain konkreettisia vinkkejä miten menisitte tästä eteenpäin.

Ap

Vierailija
5/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa poaitiivareiden ajatusten aamiainen, se auttoi minua tulemaan paremmaksi ihmiseksi. Seuraan myös hidasta elämää instassa :) *

Vierailija
6/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikkapa ajattelemalla kauniita asioita.

Jos vaikka ärsyynnyt bussissa, kun takapenkiltä kuuluu älytön kälkätys viime viikonlopun ryyppyretkestä niin sen ärsyyntymisen sijaan ilahdu siitä, miten nuoruudessa on energiaa tuhlattavaksi. Jos saat itsesi kiinni negatiivisesta ajatuksesta, niin käännä siitä tietoisesti se hyvä ja kaunis esille.

Sitten puhu kauniita sanoja.

Työkaverilla on persoonalliset kengät, ilmaise se hänelle. Ilma on pitkän sadejakson jälkeen lämmin ja aurinkoinen, sen voi ottaa puheeksi.

Siinäpä muutama.

Vierailija
7/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa poaitiivareiden ajatusten aamiainen, se auttoi minua tulemaan paremmaksi ihmiseksi. Seuraan myös hidasta elämää instassa :) *

Siis positiivareiden*

Vierailija
8/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja lisäksi stressaan kauheasti ulkoisesta olemuksestani. Pelkään olevani homssuisen, ankean tai ruman näköinen. En haluaisi käyttää ajatuksia tämän ajatteluun vaan olla rauhassa. Pelkään että ihmiset säälivät tai halveksivat minua tai ovat minuun pettyneitä ja torjuvia. En uskalla heittäytyä tilanteisiin luonnollisesti.

Ap

Vierailija
9/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vetäydynkin yksin oman navan ympärille analysoimaan eli tällainen noidankehä. Kiitos jo tulleista vinkeistä, laitan ne mieleen ja yritän ottaa vaarin.

Ap

Vierailija
10/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ajattelemaan asioita toisten ihmisten kannalta. Kuuntele omia sanojasi, sietäisitkö itse kuulla sellaista tekstiä mitä sanot. Eli empatiakyvyn opettelua.

Olen oppinut sietämään ihan liikaa tylyä tekstiä, olen oppinut että kaikkien sitä pitää sitten sietää kun sanotaan suoraan. Ja sitten ei siedäkään ja koen olevani huono ihminen sen piittaamattomuuden vuoksi. Vaikka kotiin mennessä joudun taas itse sitä kuuntelemaan.

Ap

Vierailija
12/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
13/13 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele vähän vähemmän itseäsi.