Mitä mieltä nimestä Beata?
Ollaan ihan suomalaisia, osa sukua Ruotsista, mutta itse vanhemmat kuitenkin suomalaisia. Sukunimi suomalainen, mutta harvinainen ja ei nen-päätteinen.
Tykkäisin hirveästi nimestä Beata, jotenkin ihanan pehmeä nimi. Tykkään myös nimestä Bea, mutta jotenkin Beata olisi "kokonaisempi" ja kunnollisempi nimi, kun taas Bea tuntuu ehkä lempinimimäiseltä. Myös nimeä Isabel olen miettinyt, mutta se tuntuu turhan prinsessalta ehkä.. mielestäni Beata ei ole niin prinsessa.
Eli mitä mieltä nimestä Beata? Entä Bea tai Isabel? Mikä mielestänne paras? Annabel voisi varmaan myös olla vaihtoehto, mutta vähän vielä vierastan sitä... Tuo Beata nyt nappaisi tosiaan eniten. Toinen etunimi olisi jotain hyvin perinteistä, en halua kokonaisuudesta liian prinsessaa.
Kommentit (24)
Beata on kaunis nimi ja uskon lapsen kiittävän aikuisena ettette nimenneet häntä Jenniferiksi tai Jeminaksi
Opiskelukaverini oli Beata, eli ajattelen aina häntä kun luen/kuulen nimen. Ihan ok nimi, sopii hyvin.
Isabel on myös mukava nimi.
Beata tulee latinasta ja tarkoittaa siunattua.
Olen sitä mieltä, että jos sinä ja lapsen toinen vanhempi pidätte nimestä, silloin se on hyvä.
Beata Anneli Martikainen. Ihan jees. Saat hyväksynnän.
Beata on kaunis nimi, itse pidän kuitenkin enemmän Beasta. Isabel sopii paremmin suomalaiselle kuin Annabel, en ole ikinä ajatellut Isabellaa mitenkään hienostelevana tai prinsessamaisena nimenä. Enkä sinuna välittäisi mitä mieltä muut ovat nimestä, jokaisella kuitenkin on ne omat mielipiteet, ei ole olemassa nimeä, josta kaikki tykkäisivät.
Jos laitatte lapselle nimen Beata. häntää tullaan aina kutsumaan Beaksi, ja kuka haluaa olla peaa?
Piitta, kirjoitetaan Beata. Muistoja lapsuudesta
Isabel tai Beata. Myös Bea on hyvä.
Beata Emma Isabella
Beata Emma Isabel
Bea Isabella
Beatasta tulee hyvin pian mieleen Beate Uhse
Paskaa. Supisuomalainen nimi sen pitää olla!!!
Pirjot Irmelit Eilat Ritvat Kertut Tuulat ym. vanhat suominimet ovat trendikkäitä, jätä rinsessahaaveet.
Beata Maria/Maaria
Beata Sofia
Beata Linnea
Beata Aleksandra
Beata Amanda
Beata Marleena
Beata Marikki
Beata Joanna
Vierailija kirjoitti:
Beata Maria/Maaria
Beata Sofia
Beata Linnea
Beata Aleksandra
Beata Amanda
Beata Marleena
Beata Marikki
Beata Joanna
Näistä ainoastaan Marleena ja Marikki toisena nimenä hyviä, muut menevät "yli".
Beata Johanna menisi (olisi jopa kaunis), ei Joanna.
Beata Maria, esimerkiksi!
Beata on kaunis nimi. En yleensä tykkää erikoisista, mutta Beata on hyvä. Hyväksyntä täältäkin.
Lausutaanko Beata, Beaatta vai Beeata? Varmasti kaikkia noita kuulee isona.
Tosi nätti, samoin Isabel. Kasvata munat ja anna se nimi, jonka haluat. Beda on myös kaunis nimi, mutta sitähän et kysynyt.
Mulle tulee mieleen vaan lapsen kanssa samassa harrastuksessa käyvä tyttö, jonka äiti lausuu nimen Beattta. Siis oikein korostaen useampaa T-kirjainta. Jos nimi lausutaan niin kuin kirjoitetaan, on se minusta ihan nätti. Useammalla T:llä lausuttuna on vain hölmön kuuloinen.
Bea-nimessä taas on minusta vähän lähiövibat.
Isabel ja Annabel on tosi nättejä, vaikka ovatkin aika prinsessamaisia.
En yleensä tykkää erikoisista hömpötysnimistä, mutta Beata on minusta kyllä tosi kaunis.
Henkilökohtaisesti en tykkää kummatakaan, en Beasta enkä varsinkan Beatasta. Jos nyt ihan pakko on niin, valitse Isabelista tai Annabelista. Ehkä annan ääneni Isabelin puolesta, vaikka mielleyhtymäni viittaakiin (muka)hienostelevaan nimeen perheessä, jossa yritetään olla vähän parempaa väkeä kuin oikeasti ollaankaan.