Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kutsuu kotiinsa glögille, onko epäkohteliasta jättää menemättä?

Vierailija
21.12.2017 |

Ilmoitustaululla yhteinen kutsu kaikille. Ei vaan yhtään innosta edes poiketa, vaikka ollaankin kotona.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo epäkohteliasta jättää väliin! Itse en todellakaan menisi..

Vierailija
2/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse en menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne varmaan kukaan mene ja naapuri saa juoda glöginsä yksin. Sitten mietitään miksi Suomessa on ihmisillä niin paha olla

Vierailija
4/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan kuten haluat. Jos haluat pitää välimatkaa ihmisiin, etkä välitä tutustua naapureihisi, älä mene. Ei tuo glögille kutsuja sitä tiedä, oletteko kotona vai ette, ja kutsu oli yleinen.

Mutta minusta taas on kiva vähän tutustua naapureihin. Ihan tavallista, mukavaa porukkaa! Meidän nykyajan ihmisten on aivan liikaa taipumus jumiintua omiin kupliimme, jossa seurustelemme vain oman ikäistemme, näköistemme ja kaltaistemme ihmisten kanssa!

Ja koskaan ei tiedä, milloin tarvitsee jeesiä tai empaattista suhtautumista ihmisiltä, jotka asuvat seinän takana.

Glögikutsu ei tarkoita, että siellä pitäisi notkua koko iltaa. Sen kun menisitte, veisitte vaikka pussin suolapähkinöitä tms. naposteltavaa mukananne ja olisitte yhden mukillisen ajan. Sen jälkeen voi aivan hyvin kiittää ja vedota kodin jouluvalmisteluihin, ja lähteä kotiin.

Vierailija
5/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene! Kauheaa, siellähän on varmaan ihan väärän ikäisiä ja tyylisiä ihmisiä. Teillä saattaisi olla hauskaakin, hyi olkoon.

Vierailija
6/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei kannata. Siellähän saattaa olla se riski että tutustuu naapureihin.

Vierailija
7/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kyllä hiton outoa sakkia.

Vierailija
8/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäkohteliasta, koska naapuri tuskin edes olettaa kaikkien tulevan. Itse kyllä menisin, koska kiva että joku viitsii jotain järjestää. Minä olen sen verran laiska ja saamaton, etten oman kaveripiirin ja suvun lisäksi jaksa muille järkkäillä, vaikka joskun olen harkinnut, että voisi näitä saman rapun ihmisiäkin paremmin oppia tuntemaan. Olisi siis hienoa, jos rapussa olisi joku aktiivinen ja reipas, joka hoitaisi homman.

Vierailija
9/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Kunpa meidänkin talossa joku kutsuisi. Iso komppi neloskommentille.

Minusta olisi mahtavaa vähän tuntea paremmin ihmisiä samassa talossa. Ei harmittaisi niin paljon vaikka naapurin koiran haukahtelu, kun tietäisi, että se on syöpään kuolleen tyttären koira, joka välillä ikävöi. Tai tietäisi hiukan katsoa toisen naapurin perään, kun se on iäkäs ja huonojalkainen mummo.

Tietty osa ei just nimenomaan halua tuollaisia tunnesiteitä, minusta taas semmoiset tekee elämästä elämisen arvoisen. Lähimmäisen tunteminen.

Vierailija
10/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet ihan kuten haluat. Jos haluat pitää välimatkaa ihmisiin, etkä välitä tutustua naapureihisi, älä mene. Ei tuo glögille kutsuja sitä tiedä, oletteko kotona vai ette, ja kutsu oli yleinen.

Mutta minusta taas on kiva vähän tutustua naapureihin. Ihan tavallista, mukavaa porukkaa! Meidän nykyajan ihmisten on aivan liikaa taipumus jumiintua omiin kupliimme, jossa seurustelemme vain oman ikäistemme, näköistemme ja kaltaistemme ihmisten kanssa!

Ja koskaan ei tiedä, milloin tarvitsee jeesiä tai empaattista suhtautumista ihmisiltä, jotka asuvat seinän takana.

Glögikutsu ei tarkoita, että siellä pitäisi notkua koko iltaa. Sen kun menisitte, veisitte vaikka pussin suolapähkinöitä tms. naposteltavaa mukananne ja olisitte yhden mukillisen ajan. Sen jälkeen voi aivan hyvin kiittää ja vedota kodin jouluvalmisteluihin, ja lähteä kotiin.

Tämä. Varsinkin toi kuplajuttu. Viisaasti sanottu. No man is an island.

Vierailija
11/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä uteliaista naapureista. En menisi kuulusteltavaksi.

Vierailija
12/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Ei siellä minun seuraani kaivata. Olen tylsä ja sisäänpäin kääntynyt.

Vierailija
13/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin ja veisin mukanani joulukukan tai joulukakun.

Ei siellä koko iltaa tarvitse olla.

Meilläpäin on kesäisin pihajuhlia ja aina kutsutaan suvun lisäksi naapurit jo senkin takia, ettei tarvitse huolehtia mahdollisesta metelistä. Ollaan naapureiden kanssa käyty myös yhdessä viettämässä joulujuhlia. Ei olla mitään mettäläisiä.

Vierailija
14/14 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva ele naapurilta. Pakkohan ei ole mennä, mutta mietipä miltä naapurista tuntuu, jos kukaan ei tule. Jos miettii oikeaa ja väärää toimintatapaa elämässä, voi pohtia, miten haluaisi itseään kohdeltavan. Sillä tavalla kannattaa kohdella muita. Jos sinä esittäisit kutsun, tykkäisitkö, jos kutsutut tulisivat paikalle? Vartti tai puoli tuntia elämästä ei paljoa maksa, ja sinulla voi olla mukavakin hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan