Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varasin tarkastusajan kunnalliselle hammaslääkärille.

Vierailija
21.12.2017 |

Sain ajan 23. 7. 2018.
Oikeesti! Hienostipa toimii meidän terveydenhuolto.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kunnallisessa hammaslääkärissä pilasivat/tuhosivat yhden hampaan ennenkuin ymmärsin mennä yksityiselle. Kalliiksi tuli implantointi, tumpelon kunnanlääkärin takia. Muutenkin hoiti huonosti muut hampaat. Ei enää koskaan kunnalliselle hammaslääkärille.

2/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan poikkeus, kun olen saanut kiireettömän ajan kuukauden sisään ja hammaslääkärini on todella hyvä, perusteellinen ja ammattitaitoinen kunnallisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ajan viiden viikon päähän. Ja olin oikein tyyytyväinen palveluun, Etelä-Helsingissä tämä.

Vierailija
4/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vain todella hyviä kokemuksia kunnallisesta hammashuollosta. Täällä Espoossa se tuntuu toimivan.

Vierailija
5/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ajan 23. 7. 2018.

Jos olet juuri palannut Suomeen pitkän ulkomailla ja uutispimennossa vietetyn ajan jälkeen niin kannattaa käydä yksityislääkärin tarkastuksessa. Me täällä kotimaassa tiedämme tilanteen ja aika kannattaakin varata puolisen vuotta ennen ennakoitua tarvetta. Akuuttiasioissa sitten särkypäivystykseen.

Vierailija
6/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksen kautta pääsee kätevästi hoitojonoon (valitin viisureita) ja sitten hoituu tarkastuskin kuukaudessa.

Vierailija
7/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kunnassa tämä on?

Vierailija
8/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuvuodesta "urakalla" hoidattamassa hampaani kunnallisesti. Jouduin menemään usealle eri hammaslääkärille, kun omalääkärilläni ei ollut tarjota aikoja ennen lähtöäni reissuun. Olin siis lähdössä pois Suomesta puoleksi vuodeksi ja halusin hampaat kuntoon.

No. Ulkomaassa yhdestä hampaasta lohkesi paikka, ja pian toisestakin. Totesin, että pakko mennä hammaslääkäriin. Tuttava suositteli omaansa ja sinne menin.

Hammaslääkäri tarkasti suuni ja lähetti minut samantien radiologille, röntgeniin.

Lopputuloksena sain uudet paikat yhteensä kuuteen hampaaseen! Ne lohjenneet paikat tietysti korjattiin kokonaan uusiksi, mutta lisäksi hammaslääkäri korvasi muutaman vanhan amalgaamipaikan nykyaikaisemmalla materiaalilla.

Jo Suomessa hammastiedoissani oli mainittu 'frakturat' eli halkeamia muutamassa hampaassa. Niille ei täällä tehty mitään. Ulkomaan hammaslääkäri sanoi, että amalgaami aiheutta hampaaseen jännitettä, mistä seuraa helposti noita fraktuuroja.

Lisäksi Suomessa laitetut paikat olivat esteettisesti ala-arvoisia: poskihampaisiin oli lyöty aivan eriväriset paikat mitä hammas, ja purupintojen paikat olivat tasaisen lättänät kuin Pohjanmaan peltomaisema. Paikkoja ei siis oltu muotoiltu mitenkään. Eipä ihme, että purenta on mennyt metsään ja kiristelin hampaitani.

En enää aio käyttää kunnallisia hammaslääkäripalveluja. Lääkärit ovat järjestään nuoria, melko kokemattomia. Tämmöst Turuus.

Vierailija
9/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tuohon kertomukseen vielä, että niiden vanhojen amalgaamipaikkojen alla oli selvää kariesta. Eli paikat olisi pitänyt vaihtaa jo senkin takia!

Vierailija
10/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ees saanut lääkärille vaan sanoivat että nykyään mennään suuhygienistin kautta. Eihän se reikiä näe.

Vierailija
11/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mä olen varmaan poikkeus, kun olen saanut kiireettömän ajan kuukauden sisään ja hammaslääkärini on todella hyvä, perusteellinen ja ammattitaitoinen kunnallisella.

Aluelliset erot aikojen saamisen suhteen ovat suuret.

Uuden soten jälkeen ne ovat vieläkin suuremmat.

MInulla myös kunnallisesta hammaslääkäristä (Vantaa) hyvät kokemukset. Eräs soitti minulle illalla, työajan jälkeen mietittyään koko päivän tilannettani ja keskusteltuaan lääkärin kanssa asiasta. (erikoisempi tapaus olen:))

Viimeksi, kun soitin varatakseni ajan tarkastukseen kerroin halauavani ilmoittautua  jonoon. Minulle vastattiin, että ei meillä ole jonoja, haluatko ajan heti huomiselle. Vähänkö hämmästyin.

Vierailija
12/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ees saanut lääkärille vaan sanoivat että nykyään mennään suuhygienistin kautta. Eihän se reikiä näe.

Joo ei, suuhygienistien näkö on huonompi kuin hammaslääkärien. Kaikki huono näköiset kandit alennetaan suuhygienisteiksi ja niillä joilla on näön lisäksi huono kuulo niin hammashoitajiksi. Totta joka sana.

Vierailija
13/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin alkuvuodesta "urakalla" hoidattamassa hampaani kunnallisesti. Jouduin menemään usealle eri hammaslääkärille, kun omalääkärilläni ei ollut tarjota aikoja ennen lähtöäni reissuun. Olin siis lähdössä pois Suomesta puoleksi vuodeksi ja halusin hampaat kuntoon.

No. Ulkomaassa yhdestä hampaasta lohkesi paikka, ja pian toisestakin. Totesin, että pakko mennä hammaslääkäriin. Tuttava suositteli omaansa ja sinne menin.

Hammaslääkäri tarkasti suuni ja lähetti minut samantien radiologille, röntgeniin.

Lopputuloksena sain uudet paikat yhteensä kuuteen hampaaseen! Ne lohjenneet paikat tietysti korjattiin kokonaan uusiksi, mutta lisäksi hammaslääkäri korvasi muutaman vanhan amalgaamipaikan nykyaikaisemmalla materiaalilla.

Jo Suomessa hammastiedoissani oli mainittu 'frakturat' eli halkeamia muutamassa hampaassa. Niille ei täällä tehty mitään. Ulkomaan hammaslääkäri sanoi, että amalgaami aiheutta hampaaseen jännitettä, mistä seuraa helposti noita fraktuuroja.

Lisäksi Suomessa laitetut paikat olivat esteettisesti ala-arvoisia: poskihampaisiin oli lyöty aivan eriväriset paikat mitä hammas, ja purupintojen paikat olivat tasaisen lättänät kuin Pohjanmaan peltomaisema. Paikkoja ei siis oltu muotoiltu mitenkään. Eipä ihme, että purenta on mennyt metsään ja kiristelin hampaitani.

En enää aio käyttää kunnallisia hammaslääkäripalveluja. Lääkärit ovat järjestään nuoria, melko kokemattomia. Tämmöst Turuus.

Ootko nyt ihan varma, että ne kaikki hommat oli ihan pakollisia? Ettei se lääkäri siellä ulkomailla vaan halunnut tehdä mahdollisimman paljon jotta saa mahdollisimman paljon rahaa. Tämähän on ongelma joissakin maissa. Hampaista löytyy paljon reikiä ja muutakin ongelmaa. Asiakas ihan oikeesti kuvittelee lääkärin oleva tosi hyvä, mutta oikeasti lääkäri on huijari. Tarkoitus on vaan tehdä rahaa. Olen kuullut että tätä samaa harrastavat täällä Suomessakin jotkut yksityiset. Mittakaava tosin on paljon pienempi, koska täällä valvotaan. Ei siis parane liioitella kuin paikka tai pari. Tollaset kuusi paikkaa ym. ei menis täällä läpi.

Ja kannattaa muistaa, että vaikka amalgaamissa on ongelmansa, niin ongelmia on myös muovipaikoissa. Nekään ei ole täydellisiä. 

Vierailija
15/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Britanniassa ja mulla on kunnallinen oma hammaslääkäri, jonka luona käyn 6 kk välein tarkastuksessa ja hatatapauksessa aika tulee samalle viikolle. NHS in miljoona kertaa parempi kuin Suomen systeemi. Sama homma myös lääkäriajoissa, ja esimerkiksi verikokeet sukupuolitautien varalta saa samalle viikolle ja ne kehottaa käymään 3 kk välein. Suomessa ei kuulemma niitä edes tarjota paitsi jos on jo pahoja oireita.

Vierailija
16/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ajan 23. 7. 2018.

Meillä voi varata vain 6 kk ajalle, koska varauskalenteri ei mahdollista kuulemma pidemmälle. Ja kaikki ajat varattu. Sanotaan että tule ensi viikolla uudestaan kun kalenteri mennyt viikon eteenpäin, mutta yllättäen ne uudenkin viikon ajat on aina menneet.

17/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas ei pääse suuhygienistille, ennen kun on käynyt hammaslääkärillä. Jos siis on uusi potilas tai edellisestä käynnistä on liian pitkä aika.

Vierailija
18/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ajan (tai luulin saaneeni) jonnekin Kontulaan (asun ihan toisella suunnalla) parin kuukauden päähän. Kävin vilkaisemassa sähköisessä asioinnissa, mikä päivä se nyt olikaan, niin kas, mitään aikaa ei oltu edes varattu.

Vierailija
19/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan hammashoito tuhoaa kenen tahansa hampaat, heillä suuri into nykiä kaikki hampaat pois. Epäilen, että heillä oli jokin sisäinen suositus, että varsinkin toimeentuloasiakkaiden hampaat revitään surutta ja vitkutellaan hoidon kanssa. Omani aikanaan väitti, että alahampaani heiluvat, että poistetaan vaan kaikki. Yksikään ei heilunut. Samaa heilumisteoriaa heitettiin muillekin köyhille.....  Menin yksityiselle.

Vierailija
20/22 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa hammaslääkärijono on 4 kuukautta. Kiireelliseen hoitoon pääsee saman päivän aikana. Eli ei ole pahimmasta päästä meidän tilanne.