Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni keskustelee kanssani vain kysymyksillä!

Vierailija
21.12.2017 |

Tilanne on tämä: ei juuri keskustella tai jutella miehen kanssa mistään. Kommunikaatio koskee arkiasioita. Mies "keskustelee" ja kommunikoi kanssani vain kysymyksin. Esim. pyydän menemään kauppaa ja tekemään ruokaostoksia. Takuuvarmasti mies kysyy että mitä pitää ostaa, montako omenaa, jne.
Kysymyksiä kysymysten perään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aivan väsynyt perhetilanteeseemme. Paljon ongelmia minulla itselläni, mutta myös teineillä. Mies ei osallistu mitenkään. Vetäytyy tilanteesta. Minä kannan huolta, teen parhaani, vedän tätä tilannetta kuin kivirekeä umpihangessa. (Ihan konkreettisesti näen itseni ponnistamassa voimiani umpihangessa ja raskaan reen vetämisessä...helppo nähdä, kun on paljon lunta. Mies ja lapset eivät tee mitään). Milloin tietää, että yrittää liikaa?

Vierailija
2/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi olla asillinen ja antaa heti selvää ohjetta että ei tarvitse kysellä?

Jos mies joka kerta kysyy että mitä maitoa pitää tuoda niin vastaa joka kerta että mitä maitoa. Älä ala pikku päässäsi jahkomaan että miksi hän ei muista. Sano että tuo litra laktoositonta maitoa. Älä sano että tuo litra maitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Arvuuttaja?

Vierailija
4/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin ärsyttävää?

Vierailija
5/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi terapeutti?

Vierailija
6/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydätte puolisoanne tuomaan jotain niin antakaa selvät ohjeet. Esim. Tuo noin kilo omenia, n. puoli kiloa sipulia, n. 3 kiloa perunoita. Makaroonia mutama pussi, sovella tarjousten mukaan. Levitteet nimeltä mainiten jne.

Vierailija
7/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa huomannut sellaisen käytännön meillä että jos jotain kysyn, mies toistaa vaan minun kysymykseni mutta ei anna vastausta. Jostain luin että tyypillinen valehtelijan käyttämä taktiikka. Vaikka arkisissa asioissa ei mitään valehtelemista edes olisi. Mut niin syvässä se linnoittautuminen että ei pidä naiselle sisintään paljastaa. Huoh. Kuinka hän olettaa että voin rakastaa ihmistä jota en edes tunne?

Vierailija
8/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota eroa?

Vierailija
9/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysely johtuu siitä, että olet riehunut aiemmin hänen tekemistään valinnoistaan.

Miestä ja naista erottaa se, että jos mies näkee lattialla roskan, hän vie sen roskiin sanomatta mitään tai jättää sen siihen jos se ei ketään haittaa, mutta nainen nalkuttaa miehelle niin pitkään, että mies vittuuntuu ja vie roskan roskiin.

Samalla tapaa mies lopettaa astianpesukoneen täytön, pyykin pesun jne jos palaute on aina negatiivista, kuten se yleensä naisilta on.

Yhteiskunnassa tämä näkyy siinä, että naisten noustua yhteiskunnassa merkittävimpiin asemiin, kaikessa mennään mielensäpahoittajien ehdoilla, ei enemmistön ehdoilla.

Vierailija
10/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene kauppaan. Tuossa on ostoslista."

Vierailija
11/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa miehet oppivat perustason kommunikoinnin joka helpottaa elämää. Ei tarvitse kuluttaa turhaa aikaa kun tehdään asiat heti alussa selviksi. Esim. kauppalista.

Ei mies halua jutella ostoslistasta. 

Vierailija
12/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kanssa huomannut sellaisen käytännön meillä että jos jotain kysyn, mies toistaa vaan minun kysymykseni mutta ei anna vastausta. Jostain luin että tyypillinen valehtelijan käyttämä taktiikka. Vaikka arkisissa asioissa ei mitään valehtelemista edes olisi. Mut niin syvässä se linnoittautuminen että ei pidä naiselle sisintään paljastaa. Huoh. Kuinka hän olettaa että voin rakastaa ihmistä jota en edes tunne?

Oletko kova lörpöttelemään teidän perheen asioista muiden kanssa?

Ei sellaiselle viitsi mistään avautua.

Vierailija
13/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aivan väsynyt perhetilanteeseemme. Paljon ongelmia minulla itselläni, mutta myös teineillä. Mies ei osallistu mitenkään. Vetäytyy tilanteesta. Minä kannan huolta, teen parhaani, vedän tätä tilannetta kuin kivirekeä umpihangessa. (Ihan konkreettisesti näen itseni ponnistamassa voimiani umpihangessa ja raskaan reen vetämisessä...helppo nähdä, kun on paljon lunta. Mies ja lapset eivät tee mitään). Milloin tietää, että yrittää liikaa?

Kun tajuat epäonnistuneesi.

Vierailija
14/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<strong> kirjoitti:

Armeijassa miehet oppivat perustason kommunikoinnin joka helpottaa elämää. Ei tarvitse kuluttaa turhaa aikaa kun tehdään asiat heti alussa selviksi. Esim. kauppalista.

Ei mies halua jutella ostoslistasta. 

Siellähän just opetellaan komentamaan ja tottelemaan, sekö se on naiselle perustason kommunikointia?

Vierailija
15/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaat? Itse sanoisin, että tuo sopivasti. Päätelköön itse määrät. Jos menee huonosti, niin ensi kerta sujuu jo paremmin. Kärsii siis asiasta myös itse.

Vierailija
16/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jostain syystä mies on oppinut, ettei omia ajatuksia kannata paljastaa. Miksi?

Vierailija
17/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies osaa ihan itse käydä ruokakaupassa pyytämättä ja osaa tuoda oikein ja sopivasti ruokaa.

Vierailija
18/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies osaa ihan itse käydä ruokakaupassa pyytämättä ja osaa tuoda oikein ja sopivasti ruokaa.

Kaikki miehet osaa saman.

Vierailija
19/19 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin että jos pyytää jotain tuomaan jotain niin siinä on juuri tuo pyyntö että haluaa toiselta palveluksen? Haluaa toiselta ystävällisyyden eleen?

Toisen on helpompi toteuttaa tuo pyyntö kun heti sanoo että. "Toisitko litran purkin laktoositonta maitoa? Tämän voi heti totuttaa ja ei tarvi kuluttaa asiaan enempää aikaa vaan voi jatkaa niitä asioita joita teki ennen tuota pyyntöä.

Jos taas sanoo että toisitko litran purkin maitoa niin se jolta palvelusta pyytää joutuu tekemään vastakysymyksen että: "Mitä maitoa haluat?"Eikä siinä kaikki että sanoisi että "laktoositonta maitoa" mutta kun voi sanoa myös että "tuo sitä samaa kuin ennenkin". "Ja mikähän se tuote sitten on ollut", " etkö tuon vertaa muista" "en muista kun olen keskittynyt muihin asioihin" , "kaiken päivää tietokoneella pelaat ne on ne muut asiat", " tuodaanko sitä ......kleen maitoa vai ei, " ei tartte tuoda mitään, haen maitoni itse" jne.

Miehet ei halua tehdä isoa numeroa arjen normaaleista asioista, vaan hoitaa kaiken sutjakkaasti.