Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö, mikä teidän leposykkeenne on? Esimerkiksi päivällä istuessa, ei yöllä nukkuessa?

Vierailija
20.12.2017 |

Sain synttärilahjaksi rannesykemittarin ja se kertoo edellisen 12 tunnin alimman sykkeen, keskisykkeen sekä nykyisen sykkeen.

Minulla yöllä syke laskee noin 40:een ja päivällä, toimistotyössä istuessa se on jatkuvasti alle 50. Tällä hetkellä tätä kirjoittaessa 48.

Harrastan tanssia ja siinä syke kyllä nousee reippaasti, juoksulenkeillä 170-180 kovemilla lenkeillä.

Olen 38-vuotias. Ovatko nuo sykkeet normaaleja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
2/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiletko paljon? Juotko kahvia tai muita kofeiinipitoisia? Minkä ikäinen olet?

Minä olen kohtalaisen aktiivinen, en juo kahvia mutta teetä menee. "Tavallinen" leposyke n. 60, nukkuessa vähän päälle 50. Mun on vaikea saada syke kohoamaan yli 170 ja pysymään siellä.

Jos huolestuttaa, niin käy lääkärissä, varsinkin jos on muita oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa, itsellä nukkuessa 37-42, kävellessä n. 90 ja lumitöissä 145.

Nimim. vanhempi herrasmies

Vierailija
4/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain synttärilahjaksi rannesykemittarin ja se kertoo edellisen 12 tunnin alimman sykkeen, keskisykkeen sekä nykyisen sykkeen.

Minulla yöllä syke laskee noin 40:een ja päivällä, toimistotyössä istuessa se on jatkuvasti alle 50. Tällä hetkellä tätä kirjoittaessa 48.

Harrastan tanssia ja siinä syke kyllä nousee reippaasti, juoksulenkeillä 170-180 kovemilla lenkeillä.

Olen 38-vuotias. Ovatko nuo sykkeet normaaleja?

Olen 47 v ja leposyke 48 . Olen 20 vuotta harrastanut kestävyysliikuntaa. Joskus nuorena kun olin täys sohvaperuna, leposyke oli jotain 70. Kyllä se liikkuvalle on ihan normaalia.

Vierailija
5/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkonen,,kun myshitissa huutelet miesasiakkaalle, varo myös leposykettäsi, se on vaarallisella tasolla.

Vierailija
6/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiletko paljon? Juotko kahvia tai muita kofeiinipitoisia? Minkä ikäinen olet?

Minä olen kohtalaisen aktiivinen, en juo kahvia mutta teetä menee. "Tavallinen" leposyke n. 60, nukkuessa vähän päälle 50. Mun on vaikea saada syke kohoamaan yli 170 ja pysymään siellä.

En urheile mitenkään paljon, ehkä kolme kertaa viikossa käyn tanssimassa tai juoksemassa. En juo kahvia, enkä mitään muutakaan kofeiinipitoista, en teetäkään. Ja olen 38-vuotias, kuten aloituksessa kirjoitin.

ap

Vierailija
7/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En urheile mitenkään paljon, ehkä kolme kertaa viikossa käyn tanssimassa tai juoksemassa. En juo kahvia, enkä mitään muutakaan kofeiinipitoista, en teetäkään. Ja olen 38-vuotias, kuten aloituksessa kirjoitin.

ap

Hups, sori. Sanoisin, että ihan normimeininkiä, hyvät arvot. 

Vierailija
8/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposykkeeni on aina ollut korkea, jotain 95-110 välillä.

Vierailija
9/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leposyke nyt tässä istuessa 45, iltaisin löhöillessä 40. En ole hyvässä kunnossa, kaikki liikunta on hyötyliikuntaa eikä sitä ole paljon, tai tarpeeksi. Olen mielestäni sohvaperuna. Juon kahvia pari kolme kuppia päivässä, en koskaan alkoholia enkä tupakoi. Joskus sydän muljahtelee pahasti, niin että se tuntuu nousevan kurkkuun ja alkaa yskittää. Työterveyslääkärin mielestä ei mitään hätää, mutta minua huolettaa. Ikää 47-v.

Vierailija
10/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleilta nuo kuulostavat ihmiselle, joka harrastaa kestävyysliikuntaa (tanssi ja lenkkeily) ilmeisesti kohtalaisen säännöllisesti. Itsellä lajeina CrossFit ja polkujuoksu ja syke nukkuessa on alle 40 (35-38) ja istuessa esim. työpäivän aikana siellä 40 pinnassa - tällä viikolla näköjään ollut 42-45. Treenatessa saan parhaimmillani sykkeet päälle 190 rankoissa WODeissa eli askennalliset maksimisykkeet ovat tosiaan vain suuntaa antavia ja sitä kautta jostain taulukosta otetut sykerajatkaan eivät kerro todellisia treenitehojasi jollain sykkeellä. Ja ikää on 41.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan