Tulevat lakot aktiivimallia vastaan
Kommentit (65)
Tuleeko samanlaiset ajat kuin 100 vuotta sitten?
Vajaa puolitoista vuotta uusiin eduskuntavaaleihin ja silloin minua naurattaa!!
Toivottavasti tulee mahdollisimman laajat lakot. Reilun 200 miljardin bkt sulaa aika mukavalla vauhdilla kun teollisuus joutuu yhdeksikin päiväksi ajamaan tuotannon alas. Takaisin toimintaan vie päiviä ja siten yksikin päivä kunnon lakkoja aiheuttaa kerrannaisvaikutuksineen miljardin tai isommankin kuprun bkt:een.
Sinänsä surullista jos nousu tyrehtyy mutta toisaalta hallituksen toiminta on niin härskiä ja ylimielistä että antaa mennä. Toiseksi jos näin käy, hallitus ei voi syyttää ketään tai mitään muuta kuin itseään.
Voisikohan potentiaalisia lakkoilijoita tukea jotenkin? Tai osoittaa kannatusta asialle? En voi oikein noihin lakkoa lupailleihin liittoihinkaan liittyä, kun eivät ole omaa alaani.
Tottakai jotain tulee tapahtumaan. Tilanne on tulehdusherkkä. Joulun alla tehtiin päätös köyhien kurjistamisesta entisestään. Paperittomille annettiin ilmaiset terveydenhoito yms. palvelut. Itse olen töissä , mutta näen, että tämä johtaa johonkin todella huonoon tulokseen maassamme. Miten hallituksen annetaan toilailla näin? Nykyinen hallitus on tuhonnut maamme. Pelkään maamme puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jotain tulee tapahtumaan. Tilanne on tulehdusherkkä. Joulun alla tehtiin päätös köyhien kurjistamisesta entisestään. Paperittomille annettiin ilmaiset terveydenhoito yms. palvelut. Itse olen töissä , mutta näen, että tämä johtaa johonkin todella huonoon tulokseen maassamme. Miten hallituksen annetaan toilailla näin? Nykyinen hallitus on tuhonnut maamme. Pelkään maamme puolesta.
Onneksi tuli tuo paperittomien terveydenhoito. Pelkkä katkera pahuus ja halu nöyryyttää heikompia eivät johda koko maata.
Meillä on toivoa niin kauan kuin löytyy tällaisia toivon pilkahduksen luovia päätöksiä.
Kiitos Helsinki! Kiitos vihreät!
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli on Kikyn vastainen, joten kyllä on liitoilla syytä alkaa lakkoilemaan.
Meillä liitto vain ilmoitti etusivulla että tällai en on nyt tullut. Ei kritiikkiä.
Ensin nostettiin ans sid vero 25%, sitten laskettiin asumistukea, nyt karenssipäivä/3kk.
Mitä seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli on Kikyn vastainen, joten kyllä on liitoilla syytä alkaa lakkoilemaan.
Meillä liitto vain ilmoitti etusivulla että tällai en on nyt tullut. Ei kritiikkiä.
Fiksu liitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä liitto? Itse eroaisin tuollaisesta. Ytk:kin sentään pitää aktiivimallia huonona.
Vierailija kirjoitti:
Vajaa puolitoista vuotta uusiin eduskuntavaaleihin ja silloin minua naurattaa!!
Kokoomus tulee voittamaan, joten ei paljoa naurata.
Työttömien lakko epäilemättä romauttaa yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki teollisuusliiton ja rakennusliiton jäsenet työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki teollisuusliiton ja rakennusliiton jäsenet työttömiä?
Eivät he mitään lakkoon mene.
Tietysti laajenee, ettekö seuraa uutisia. Niin duunariliitot kuin toimihenkilöliitot vastatoimiin hallitusta vastaan.!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä liitto? Itse eroaisin tuollaisesta. Ytk:kin sentään pitää aktiivimallia huonona.
Pro.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lakkoilla, kun on kansan ENEMMISTÖN valitsema eduskunta/hallitus, joka muuten nauttii edelleen enemmistön kannatusta gallupien mukaan?
Vai jäikö aikanaan äänestämättä?
Työtaistelut käynnistyvät 15.1.2018.
Miksi pitäisi lakkoilla, kun on kansan ENEMMISTÖN valitsema eduskunta/hallitus, joka muuten nauttii edelleen enemmistön kannatusta gallupien mukaan?
Vai jäikö aikanaan äänestämättä?