Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kissaihminen saa näyttää, ettei ole koiraihminen?

Vierailija
20.12.2017 |

Koiraihmiset kyllä tuovat esille, etteivät välitä kissoista. Koirataloudessa koiraa oikein vaaditaan huomioimaan, vaikka jotkut, kuten minä, eivät mielisi edes koskea koiraa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Osa koiranomistajatuttavistani ei huomioi meillä lainkaan kissaamme, joka on muuten oikein kiltti.

Vierailija
2/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kissoista tykkään, kuten tykkään muistakin eläimistä. Kissoille olen vain allerginen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koiratalouksissa yleensä komennetaan koira pois jaloista kun vieraita tulee.

Vierailija
4/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus kertoo, että kissaihmiset ovat älykkäämpiä kuin koiraihmiset, siinä kai kompnesoidaan talouden kokonaisälykkyyttä, koska koira on älykkäämpi kuin kissa.

Vierailija
5/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, kun vieras koira alkaa nuuhkia tai pomppia päälle kadulla. Ja tämä on koiranomistajan mielestä ok. Vaatteitakin on likaantunut moisen takia. Pidän kissoja siistimpinä ja miellyttävimpinä, vaikken lemmikkejä omista.

Vierailija
6/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja on vaikea huomioida, kun ne on yleensä jossain saunassa piilossa. Kyse ei siis ole siitä että en välittäisi kissasta, se ei vaan ole "esillä". Eikä ole asiani raahata sitä pelkäävät mirriä mistään.

Vierailija
7/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyllä jotain perää. Meillä on tällä hetkellä kissoja, mutta myös koiria on ollut. Olen mielestäni kuitenkin himpun verran enemmän "koiraihminen", mutta tämän hetken elämäntilanteeseen en koiraa halua.

Vierailija
8/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koiratalouksissa yleensä komennetaan koira pois jaloista kun vieraita tulee.

Voi kun niin olisikin. Olen törmännyt koiranomistajiin, jotka vaativat, että koira saa "tervehtiä" vierasta eli ts. pomppia päälle ja nuolla.

Vierailija
9/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kissoja, jotka käyttäytyivät koiramaisesti. Ne tulivat ovelle vastaan, halusivat rapsuja ja noutivat leluja. Silti huomasin joidenkin katsovan niitä nokanvartta pitkin "koska olivat enemmän koiraihmisiä".

Vierailija
10/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Haukutaan kissoja paskanäädiksi kun ei voida vaan jättää itseä epämiellyttävää, mutta täysin viatonta olentoa huomiotta.

Itse mieluummin valehtelen olevani koirille allerginen kuin menisin samaan tilaan koiran kanssa, mutta en silti koe tarvetta mässäillä koiranpennunhukuttamisvitseillä.

Vierailija
11/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kummastakaan enkä halua niitä lähelle. Jotenkin erityisesti koiranomistajien kodit vaikuttavat likaisilta (kuolaa, hiekkaa, karvoja ja ties mitä pöpöjä). Ja joskus olen nähnyt narttukoiran juoksuaikaan lattioilla verta, yöök! En kyllä vaihtaisi puhtaita vaatteita kyläillessäni koirataloudessa.

Vierailija
12/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää kummastakaan enkä halua niitä lähelle. Jotenkin erityisesti koiranomistajien kodit vaikuttavat likaisilta (kuolaa, hiekkaa, karvoja ja ties mitä pöpöjä). Ja joskus olen nähnyt narttukoiran juoksuaikaan lattioilla verta, yöök! En kyllä vaihtaisi puhtaita vaatteita kyläillessäni koirataloudessa.

Jep, hyi 😷

Vierailija
13/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Ikinä törmännyt tuollaiseen yököttelyyn tai tilittelyyn.

Minusta kenenkään ei ole pakko rapsutella lemmikkejä.

Mutta tietenkään hyviin tapoihin ei ole kylään mennessä kailottaa, että perheelle rakas lemmikki on jotenkin vastenmielinen. Mulla tuollainen vieras olisi välittömästi ex-ystävä ihan casn itsekeskeisyytensä ja sosiaalisten tapojensa puutteen takia. Ei minua vit.u kiinnosta, tykkääkö joku kissoista tai koirista, en ole hänelle myymässä meidän lemmikkejä!

Alkergioista tietysti sopii mainita, mutta pahasti eläinallergiset nyt muutenkin tietysti selvittävät jo ENNEN kylään menoa, onko se turvallista vai ei. Siinä kun auttaa aika heikosti se, jos jo sisälle tultuaan alkaa vaatia lemmikkiä pois huoneesta. Eläinpölyä on joka tapauksessa joka paikassa.

Vierailija
14/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus asiasta on se, että niin kissa- kuin koiraihmisiäkin on todella monenlaisia, eikä kenenkään kohdalla oikein voi yleistää. Moukkia ja sekopäitä löytyy molemmista, samoin kuin kunnollisia toiset ihmiset huomioiviakin.

Vierailija
15/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas niin ihmetyttää, että mikä helvetin pakkomielle teille kissanomistajille on aina päästä tällä palstallakin pätemään kuinka ihania ja täydellisiä kissat on ja koirat on aina paskoja?

Ei koiraihmiset jauha tälläsistä asioista täällä, aina kyseessä kissan omistajat.

Vierailija
16/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun luona ainakin saa näyttää, aivan hyvin voin laittaa koirat toiseen huoneeseen jos vierat eivät niistä välitä. Toki ääneen tuollaista ei ole suotavaa vaatia, mutta tulkitsen vieraiten eleitä ja ilmeitä, vähintäänkin komennan tarvittaessa koirat pois vieraiden luota enkä anna mennä esim. sohvalle vieraiden viereen.

Mutta en kyllä ole kissanomistajanakaan törmännyt mihinkään ällöttelyihin, asioista voidaan toki aina puhua, molemmilla eläinlajeilla on hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija
17/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun naurettavaa ja lapsellista tapella ja mollata toisia sen perusteella, kummasta eläimestä nyt tykkääkään enemmän. Samaa luokkaa sen kanssa, kun lapsena eroteltiin värejä tyttöjen ja poikien väreihin. Mutta sekin tajuttiin lopettaa ajoissa..

Vierailija
18/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä monistakaan koirista, mutta annan niiden nuuhkaista ja sitten en huomioi niitä lainkaan. Yleensä koiranomistajat ovat ihan fiksuja lukemaan tilannetta, esim. riehuva koira poistetaan tilasta.

Vierailija
19/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitun naurettavaa ja lapsellista tapella ja mollata toisia sen perusteella, kummasta eläimestä nyt tykkääkään enemmän. Samaa luokkaa sen kanssa, kun lapsena eroteltiin värejä tyttöjen ja poikien väreihin. Mutta sekin tajuttiin lopettaa ajoissa..

En kannata ääriajattelua, mutta totuus on se, että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä.

Vierailija
20/63 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistiiko eläin, jos siitä ei pidä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi