Miksi mulle tulee Stockmannilla niin outo olo?
Ihan kuin en kuuluisi sinne tmv, kun ei ole turkkia ja litraa hajuvettä päällä. Ne kaikki valot ja kimallus siellä, olo kuin harakalla ja tekisi mieli ostaa sitä ja tätä ja tuota. Ihani purkkeja, purnukoita ja glitteriä. Aseteltu tietty niin, että silmät oikein jumittuvat niihin.
Myyjillä kg meikkiä, eihän niitä uskalla lähestyä.
Ja ihan olen huoliteltu itsekin ja vaatteet siistit ja uskallan sano, että kivan näköisetkin.
Mutta ihan ulkopuolinen olo siellä tuli, puikkii pakoon hyllyjen välissä...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Stockan myyjänä voin kertoa että suurin osa asiakkaista on massaa, en huomaa mitä on päällä tai onko meikkiä naamassa. Jos nyt on repaleisissa vaatteissa ja haisee viemäriltä niin huomaan. Kaikkia tervehdin ja palvelen, ihan sama miltä näyttää :) Ihan turhaa tuntea oloaan epämukavaksi.
Mä olen aina saanut hyvää palvelua, viimeksi viikko sitten kun ostin pari pulloa hajuvettä, toisen itselle ja toisen tytölleni lahjaksi. Ja saapastelin paikalle takissa, josta puuttui nappi.
Mutta se kyllä harmittaa, että Herkkukin muuttuu joksikin s-marketiksi. Ennen Stocka oli Stocka ja mun luottokauppani: jos ei muualta, niin Stockalta löytyi!
Vierailija kirjoitti:
ei ne osaa kaikki vanhemmatkaan myyjät myydä. kenkä-osaston kassalla seisoin kengät kädessä ostaakseni ne, mutta vanhempi myyjä-nainen vaan katsahti ja palasi takaisin palvelemansa kenkien sovittajan luo seisomaan. tuijotin palavasti niskaan, mutta myyjä seisoi paikoillaan kuin tatti. pakko oli mennä sitten kosketiikkapuolelle maksamaan kengät ja jäämään ilman tarvittua kenkälaatikkoa. tämä itiksen stockalla.
Oletko jotenkin yksinkertainen? Heillä on sääntö, että yksi asiakas palvellaan loppuun ja kesken ei mennä muun asiakkaan luo.
Aleksanterinkadun puoleisen ovesta kun astuu sisään haisee todella pahalle. Ei ole parfyymin tuoksuista johtuvaa, vaan aivan viemäristä.
Olen luullut, että tilapäistä, mutta jo puoli vuotta sama löyhkä. Voi haju tietty olla johtajiston epätoivon aikaan saama.
Vierailija kirjoitti:
Heheh, jännää miten ihmisiä jännittää joku Stockalla käynti, itse juuri mietin että ne myyjäthän ovat siellä myyjän palkalla ja myyjän koulutuksella tekemässä ihan perus duunarihommia myös. Huomaa juurikin tämän duunariuden siitä ajatusmaailmasta, että vain hienosti pukeutuneita pitää palvella, kun oletetaan heidän olevan rikkaita, vaikka monesti nämä merkkiä merkin päälle-tyyliset ihmiset ovat laittaneet viimeiset rahansa likoon että näyttäisivät rikkaalle. Mun mies on "vanhan rahan" miljonääri ja itse olen oikiksen käynyt, tylsiä hallinto-oikeuden virastohommia (tosin ihan ok palkalla) vääntävä juristi ja joskus kiireessä pölähdetty miehen kanssa kyseiseen markettiin suoraan miehen maatiloilta normaalit ulkoiluvaatteet päällä sen kummempia hienostelematta. Eipä olla saatu palvelua ja myyjät katsoneet nokanvartta pitkin, ollut todella epämiellyttävä asioida siellä. Ilmeisesti ei meidän rahoja kyseisessä puljussa kaivata.
Jo yliopistossa huomasi usein, että ne jotka yrittivät liikaa, olivat tosiasiassa duunaritaustaisia, suvunsa ensimmäisiä yliopistossa. Tällainen siis itsekin, yllätyin kun monet vanhalla pyörällä paikalle polkeneet ja merkittömiin vaatteisiin pukeutuneet opiskelijat olivatkin niitä monen polven lääkärien tai juristien lapsia. Mieskin on äärimmäisen pihi, pukeutuu kylläkin fiksusti ja siististi, mutta ei meistä päällepäin loista mikään "rikkaus". Todella junttia olettaa ihmisen varallisuus jostain käsilaukun merkistä.
Juuri näin. Jos on rahaa, sitä ei yleensä ole mitään tarvetta näyttää. Hienostelijat eivät mitään monen sukupolven akateemisia ole. Tai onhan heissäkin tietenkin poikkeuksensa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ne osaa kaikki vanhemmatkaan myyjät myydä. kenkä-osaston kassalla seisoin kengät kädessä ostaakseni ne, mutta vanhempi myyjä-nainen vaan katsahti ja palasi takaisin palvelemansa kenkien sovittajan luo seisomaan. tuijotin palavasti niskaan, mutta myyjä seisoi paikoillaan kuin tatti. pakko oli mennä sitten kosketiikkapuolelle maksamaan kengät ja jäämään ilman tarvittua kenkälaatikkoa. tämä itiksen stockalla.
Oletko jotenkin yksinkertainen? Heillä on sääntö, että yksi asiakas palvellaan loppuun ja kesken ei mennä muun asiakkaan luo.
Kyllä rahastamaan täytyy ehtiä. Siinä voi sovittajalle sanoa, että odota hetki ja käydä rahastamassa rahat pois.
Aikoinaan vietiin äitini turkki säilytykseen ostosten ja kahvilla käynnin ajaksi. Oli muistaakseni IV kerroksessa silloin. Oli hissitytötkin, jotka käyttivät hissiä kysyen; mikä kerros? Silloinen unelma ammattini pikku tyttönä päästä kyseiseen virkaan :)
Oih, silloin oli menneen ajan tyyliä. Tämä vuoden oli 1960 tienoilla.
En tuota kaikkea nyt enää kaipaa, on menty eteenpäin, mutta taso laskenut huonojen johtajapäätösten myötä huomattavasti, koska kaikessa on ollut vain mahdollisimman suuren tuoton kerääminen osakkeen omistajille.
Johto miettinyt vain omia pallejaan (hah, ei niitä), ja nyt on pää vetäjän kourassa. Ahneus ja vauhtisokeus.
Liian suuret investoinnit esm. valtavine parkkihalleineen, mutta III krs. naisten vessan putkistoa ei olla 50 vuoteen saatu korjattua hajuttomaksi.