Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nivelkivut ja uupumus

Sara
20.12.2017 |

Mikähän minua voi vaivata kun olen kärsinyt raskaudesta/lapsen syntymästä asti (nyt 14kk jo) erilaisista nivelkivuista?
Aluksi kipeimmät oli nilkat, ranteet ja sormien 1.nivelet, sekä varpaiden nivelet.
Nyt sormet ei enää niin pahat, mutta tullut uudeksi vaivaksi (sekin kestänyt jo melkein vuoden) selkärangan nivelten kivut/jäykistyminen. Nivelkipu tosiaan sen tyyppistä, että pahimmillaan iltaisin-öisin ja aamulla nivelet tosi jäykät. Herään öisin kun yritän kääntyä sängyssä, tekee niin kipeää selkärangan niveliin.
Aamulla kun lähden kävelemään, nilkat esim.niin jäykät ettei jalat meinaa pysyä alla. MYös päivisin jos olen hetkenkin levännyt (esim.10min istuen sohvalla) nilkat jäykistyvät tuona aikana niin pahasti, että kun lähden kävelemään, näytän ihan 80-vuotiaalta könkkäämiseni kanssa :/
Olen käynyt pari kertaa lääkärissä (tk, koska muuhun ei kodinhoidon tuella varaa).

Ekalla kerralla lääkäri sanoi että reumalta vaikuttaa ja otettiin myös joitain reumaan liittyviä verikokeita + verenkuva. Noissa testeissä ei kuitenkaan ilmennyt mitään merkittävää.
Sain silloin kortisonikuuri 4vko + naprokseenia -> auttoi. heti kun kuurista 2pv -> vaivat alkoivat taas.
Toisella kerralla eri lääkäri, ja hän sanoi ettei missään nimessä voi olla reuma. Vaan minulla on fibromyalgia. Ei kuunnellut pätkääkään mitä yritin hänelle kertoa. Määräsi kipugeeliä. Eipä kauheesti apua.
Lääkäriin pakko mennä taas näiden kipujen takia, mutta turhauttaa kun vähätellään, enkä saa apua!

Kummallakaan kerralla tk-lääkäri ei ole TUTKINNUT, vaan istunut 2metrin päässä kertoen mikä minua vaivaa.
Tähän liittyy myös jäätävä uupumus! Nukun kieltämättä huonosti useimmiten, mutta vaikka olisin nukkunut lääkkeiden avulla hyvin, silti olen koko ajan umpi väsynyt. Mistähän tässä voi olla kyse?? Alkaa jo vaikuttaa mielialaan, kun ei tiedä mistä on kysy, ja saanko tähän koskaan apua?!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaa minäkin epäilen. Reumatekijä ei aina ole koholla vaikka olisikin reuma. Pyydä lähete reumalääkärille, hän pystyy diagnosoimaan paremmin kuin yleislääkäri. Täällä tietoa aiheesta: https://www.reumaliitto.fi/fi/reuma-aapinen/reumataudit/nivelreuma

Vierailija
2/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo reumaa on, ihan samat oireet tuli mulle synnytyksen jälkeen. Reuma ei läheskään aina näy verikokeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat nuo lääkärit väittivät että jos tekevät lähetteen reumalääkärille, se tulee takuuvarmasti bumerangina takaisin KOSKA ei reumatekijä positiivinen :( Vaikka ensimmäinen lekuri myönsikin, että puolilla reumapotilaista se ei ole positiviinen. 

-Sara (ap) ei hyväksy nim.enää tuohon nimimerkki-kenttään, vaikka aloituksessa hyväksyi :O 

Vierailija
4/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen artriitti vaikuttaisi todennäköisimmältä.

Vierailija
5/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kysyt vastauksia TÄÄLTÄ?????

Vierailija
6/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten? ..ihmisten mielipiteitä, mitähän siinä on väärää? ..ihmisillä kun voi olla omakohtaista kokemusta, ja sitä kautta saan vaikka vinkkiä mistä VOI olla kyse/mitä tehdä tms. KOSKA APUA EN OLE LÄÄKÄRISTÄ SAANUT :( 

-Sara (ap)

Vierailija
7/9 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rauta-arvoja mitattu? Varastoraudan eli ferritiinin puute aiheuttaa todella kovia oireita ja pitkittyessään alkaa kroppa sanoa sopimusta irti. Itsellä tutkittu vuosia erilaisia oireita kuten runsaita lisälyöntejä, lonkkakipuja, huimausta, vatsaoireita, kunnes selvisi että ferritiiniarvo noin 10. Pitäisi olla yli 100, että keho toimisi normaalisti. Sain rautaa suoneen ja nyt odottelen, että keho pikkuhiljaa tulisi kuntoon.

Vierailija
8/9 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvoja on mitattu, muttei tuota ferritiiniä (mitä nyt selasin oma kantaa). 

Rauta-arvo (Fb-Fe) oli tosi matala, just alarajalla viitearvoissa.

-ap (Sara)

Vierailija
9/9 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi hampaat kuvattu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän