Kissa kakkaa lattialle
Kissa kakkaa lattialle, kausittain eli välillä on pitkiäkin aikoja niin että tekee vain laatikkoon, mutta sitten taas aloittaa tekemään lattialle lähes kaikki kakat. Kissalla on kolme hiekka-astiaa, hiekka on samaa kuin aina ennenkin(mikrohiekka). On kokeltu myös pelletit,kristallihiekat yms mutta ei auttanut. Vaikuttaa siltä, että jos kissa nukkuu esimerkiksi vaatehuoneessa, ei viitsi kävellä astialle saakka vaan tekee just siihen. :(
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Se tarttee mt-lääkkeet.
Juuuuuri näin.
puolitoista vuotta olen nyt siivonnut noin 3-15 kertaa päivässä tuon kissan ripulia vessan oven edestä, laatikon vierestä, päiväpeitoltani, sängystä ja makuuhuoneesta. Minunko pitäisin olla rankaisematta kissaa ja antaa sen tehdä tätä vielä 10v lisää ? Olen niin stressaantunut tämän asian takia en saa mitään muuta aikaiseksi, koska päiväni koostuvat pelkästä kissan jälkien siivoamisesta ja heillä on kolme hiekkalaatikkoa rauhallisessa vessassa. Olen kokeillut kaikki lähikaupan ruoka vaihtoehdot läpi. En tiedä enää mitä tehdä.
Kissamies kirjoitti:
puolitoista vuotta olen nyt siivonnut noin 3-15 kertaa päivässä tuon kissan ripulia vessan oven edestä, laatikon vierestä, päiväpeitoltani, sängystä ja makuuhuoneesta. Minunko pitäisin olla rankaisematta kissaa ja antaa sen tehdä tätä vielä 10v lisää ? Olen niin stressaantunut tämän asian takia en saa mitään muuta aikaiseksi, koska päiväni koostuvat pelkästä kissan jälkien siivoamisesta ja heillä on kolme hiekkalaatikkoa rauhallisessa vessassa. Olen kokeillut kaikki lähikaupan ruoka vaihtoehdot läpi. En tiedä enää mitä tehdä.
UP
Kissojen mahakivut pitää hoitaa.
Ripuli voi johtua maidosta, gluteenista tms. Hoitona on allergisen ruokavalio ja sitä pitää noudattaa.
Ummetus on tavallinen. Oikea ruokavalio ja öljy voi auttaa, jos ei pääse liikkumaan. Googlelle saa tietoa.
Kissan saattaa haluta liikkua ulostaessa ja kaapia ennen sitä. Hätä lähtee paremmin käyntiin, kun saa pyöriä vessassa. Isompi vessa auttaa. Samoin liukumaton hieno hiekka ja sitä riittävän ohut kerros, että ei upota ja tassu luista.
Puhdista heti kun on käynyt ja aina kun vessa on puhdistettu, laita merkiksi puhdasta hiekkaa päälle. Se houkuttelee kuopimaan uudestaan.
Piikki auttaa. En ymmärrä, miksi ihmiset ottavat haisevia eläimiä kotiinsa.
Kissalla voi olla vatsavaivoja. Esimerkiksi vatsa kovalla ja lattialle on siksi helpompi kakata, kuin hiekkalaatikkoon
Kissamies kirjoitti:
Jos sun kissasi on jatkuvasti ripulilla, niin sen vatsa on kipeä. Luuletko että siihen auttaa rankaisu? Vie se lääkäriin
Kannattaisko sun viedä ittes piikille? Tunnevammainen...