Äiti vertaa minua kuolleeseen siskooni :(
Haukkuu minua ja kertoo, miten siskoni olisi toiminut. Sanoi myös kerran, että minun olisi pitänyt kuolla eikä siskoni.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
14
Äitisi käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Minkä ikäinen olet? Voisitko lähteä kaverillesi viikonlopuksi, ilmoittaen äidillesi ettet hyväksy henkistä väkivaltaa?
Sun äitihän on aivan ihmishirviö!
Kannattaa mahdollisimman pian puhua asiasta ulkopuolisille aikuisille. Äitisi puheille on tultava stoppi. Hän murskaa itsetuntosi, ellei lopeta.
Pysy vahvana, muista, että olet arvokas. Ja sinä elät. Olet elossa ja susta voi tulla vielä mitä vain. Hali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
14
Onko ketään aikuista jolle voit puhua tilanteestasi? Terveydenhoitaja mahdollisesti? Äidillä ei ole oikeutta pilata elämääsi, vaikka sureekin siskosi kuolemaa.
Ei tuollaista pidä sallia, etenkään omalta äidiltä tai saati sitten muiltakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole 14-vuotias, vaan 20.
ap
Älä viitsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole 14-vuotias, vaan 20.
ap
Äitisi on jollain tavalla sekaisin jokatapauksessa.
Voimia sinulle.
Aika kamalaa, koita ajatella että samoin äitisi sanoisi sisarellesi, jos sinä olisit kuollut ja hän toimisi eri tavalla kuin äiti toivoo.
Apua tarvitsette molemmat.
Sano suoraan että minä olen minä, en siskoni. Ole ylpeästi oma itsesi sillä sinun ei kuulukaan sopia siihen muottiin millainen joku muu haluaa sinun olevan. Ja tuollaisten törkeyksien lateleminen edes suutuspäissään omalle lapselle ei auta luomaan lämmintä suhdetta vanhempaan. Mitä hän tykkäisi jos toivoisit äitisi kuolleen sisaresi sijaan?
Onko sinulla muita sukulaisia, jotka ovat puolellasi, joihin luotat?
Voisitko puhua koulun aikuisille? Tuollainen äidin huono käytöshän alkaa pian heijastua koulunkäyntiisi. Tilanteen kannattaisi olla sinulle läheisimpien opettajien ym. tiedossa, jotta osaavat syyttää äitiäsi, jos sinulla rupeaa menemään koulu huonosti. Ei ole sinun vikasi, jos kotona on paha olla; ei kukaan jaksa tehdä läksyjä, jos kotona on paha olla. Kerro itse lempiopettajallesi, johon luotat, tai kuraattorille tms.
Voitko puhua perhetutuille?
Jos sinulla on hyvät välit naapureiden kanssa ja naapurissa asuu kivoja aikuisia, voitko puhua heille? Ovatko ehkä kuulleet, miten äitisi haukkuu sinua?
Jos äitisi on rauhallisen naisen maineessa mutta sulle kahden kesken vetää huutokonsertteja, luuletko, että voisit ihan vain salaa tallentaa puhelimella hänen huutoaan? Todistusaineistoa. Olet itse normaali mutta äiti huutaa - tällaisen videon/äänitiedoston nähtyään/kuultuaan ihmiset osaavat ehkä paremmin auttaa sinua.
Joku voi ruveta sössöttämään sinulle, että äitisi vain tekee surutyötä sisaresi kuoleman takia ja sen takia on sekaisin ja puhuu mitä sattuu. Se on ihan turhaa sössötystä - ei eloonjääneelle lapselle puhuta tuolla tavalla, vaikka äiti olisi kuinka surullinen. Ei lasta haukuta eikä syyllistetä. Äitisi käytös on TODELLA asiatonta.
Tsemppiä, kyllä kaikki järjestyy!
Hirviö äiti.