Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kävin tänään Musti ja Mirrissä. Katselin koiralle JumpyPomppa asua, en kuitenkaan ostanut. Enkä ostanut mitään kyseisestä kaupasta. Nyt kuitenkin kun selaan nettiä, niin pomppaa JumpyPomppa mainoksia!? Tulee kyllä omituinen olo, sellainen aavemainen hiukan. Miten ihmeessä meitä valvotaan? Onko tämä vain sattumaa?

• ylös 15
  • alas 1

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etkä ole googlella hakenut mitään vastaavaa?

En ole hakenut koskaan sellaista tuotetta netistä. Olen ostamassa kummitytölle lahjaksi sellaista asua, hänellä koira.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

tyhjennä sivuhistoria ja evästeet. Googlen kautta tulee ainakin mainiksia kun vierailee kauppojen sivuilla.

Vierailija

Kerran etsin tietynkokoista sisustustuotetta vähän joka puolelta netissä. Kyllä se tosin hyvin analysoi kaikki klikkaukset, kun seuraavana päivän oli jo  mainoksessa juuri haluamani kaltainen tuote.

Vierailija

Ei ole sattumaa. Olen huomannut että jos keskustelen jonkun kanssa jostain asiasta niin seuraavaksi on puhelin täynnä mainoksia ko tuotteeseen/asiaan liittyen. Onhan sun puhelimessa mikrofoni ja sitä kuunnellaan. Sulla on karttapalvelu eli se tietää missä oot ja kuvatkin saadaan kivasti vakoiltua. Ei ole foliohatuilua vaan onhan tästä ollut ihan julkisestikin juttua.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Kerran etsin tietynkokoista sisustustuotetta vähän joka puolelta netissä. Kyllä se tosin hyvin analysoi kaikki klikkaukset, kun seuraavana päivän oli jo  mainoksessa juuri haluamani kaltainen tuote.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole sattumaa. Olen huomannut että jos keskustelen jonkun kanssa jostain asiasta niin seuraavaksi on puhelin täynnä mainoksia ko tuotteeseen/asiaan liittyen. Onhan sun puhelimessa mikrofoni ja sitä kuunnellaan. Sulla on karttapalvelu eli se tietää missä oot ja kuvatkin saadaan kivasti vakoiltua. Ei ole foliohatuilua vaan onhan tästä ollut ihan julkisestikin juttua.
Kyllä soitin siitä kaupasta kummitytölleni ja kysyin koiran mittoja että ostaisin oikean kokoisen. Eli minua kuunneltiin kännykän kautta? Ja tiedettiin tarkkaan missä kaupassa olen, siis Mustissa ja Mirrissä?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Älypuhelinten käyttäjät joutuvat antamaan luvan kaikkeen vakoiluun, jos haluavat puhelinta käyttää. Lisäksi ovat vielä ne kolmannen osapuolen ohjelmat jotka eivät aina edes ilmoita mitä kaikkia tietoja vakoilevat.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Ainakin puhelimen sijaintitietoja voidaan käyttää markkinoinnissa. Isoveli todellakin valvoo. :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä soitin siitä kaupasta kummitytölleni ja kysyin koiran mittoja että ostaisin oikean kokoisen. Eli minua kuunneltiin kännykän kautta? Ja tiedettiin tarkkaan missä kaupassa olen, siis Mustissa ja Mirrissä?

Kyllä ne kuuntelevat, siksi en käytä androidia/googlen palveluja. Enkä  puhelinta jossa on  äänitunnistus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kuuntelevat, siksi en käytä androidia/googlen palveluja. Enkä  puhelinta jossa on  äänitunnistus.

Android ei kuutele, vaan asennetut sovellukset.
Onneksi omassa puhelimessa sovellukset ei pääse käsiksi mikrofoniin kun puhelu on käynnissä.

Vierailija

Ei ole lainkaan sattumaa. Tuleeko vielä jollekin yllätyksenä, että puhelin paikantaa sijaintisi, kuuntelee ympäristöään ja tallentaa hakemasi, ja sulle mainostetaan tuotteita ja palveluja käyttäytymisesi perusteella? Tästä ei oo enää paluuta, joten kannattaa joko lopettaa puhelimen käyttö tai alkaa hyödyntään näitä ominaisuuksia, elämä helpottuu kummasti kun ei oo sokea näille asioille :) Google takuulla tuntee mut paremmin kuin kukaan muu.

Vierailija

niin... Google onkin oikea sydänystävä, joka meidät tuntee ja on aina valmis auttamaan, ennen kuin itse edes huomaa kysyä.