Pölisevät työkaverit avokonttorissa
Miten olette ratkaisseet keskittymisongelman avokonttorissa? Joillain ihmisillä on tapana höpistä koko ajan jotain ja itsellä keskittyminen todella vaikeaa. Haluaisin vaan hiljaisuutta jotta saisin työni tehtyä. Onko tämä liikaa vaadittu?
Kommentit (14)
Minua häiritsee hiljaisuus joten ei haittaa. Valitettavasti kukaan juurikaan ei puhu :/
Mutta laita kuulokkeet korville , tämä auttaa meitä molempia :D
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse muiden metelöinti.
Ja miten tämän tiedon tulisi auttaa minua?
Ajattelin otsikosta, että mitä ihmettä? Pölisevät? Miten niin ne on pölyisiä? 😀
On liikaa vaadittu. Ratkaisin asian irtisanoutumalla.
*mummeli* kirjoitti:
Ajattelin otsikosta, että mitä ihmettä? Pölisevät? Miten niin ne on pölyisiä? 😀
No ei haittaa vaikka pölyäisivätkin, kunhan olisivat hiljaa
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee hiljaisuus joten ei haittaa. Valitettavasti kukaan juurikaan ei puhu :/
Mutta laita kuulokkeet korville , tämä auttaa meitä molempia :D
Miksi et itse laita kuulokkeita jos hiljaisuus häiritsee sinua. Ihan samanlaista häirintää se musiikin kuuntelukin on.
Pyydä työrauhaa, selitä ettet pysty keskittymään. Tai pyydä esimieheltä mahdollisuutta vaihtaa työpistettä johonkin rauhallisempaan paikkaan.
Vastamelukuulokkeet.
Korvatulpat päähän ja kuulokkeista täysillä kohinaa, esim. https://simplynoise.com/
.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä työrauhaa, selitä ettet pysty keskittymään. Tai pyydä esimieheltä mahdollisuutta vaihtaa työpistettä johonkin rauhallisempaan paikkaan.
Tässä on ongelmana se etten haluaisi mitenkään ”hankalaa” mainetta. Joten en viitsi valittaa asiasta. Olen kyllä maininnut parille työkaverille siitä ja he tietävät tämän. He ehkä itse kaipaavat puhetta ja seuraa joten tavallaan ymmärrän heitäkin.
Kiinteitä työpisteitä meillä ei ole joten en voi estää puheliaiden henkilöiden tuloa viereisiin paikkoihin.
Kuka vielä väittää että liiketoiminnassa tuloksen tekeminen on tärkeää, kun esim. avokonttorimuodin seuraaminen arvostetaan korkeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ongelmana se etten haluaisi mitenkään ”hankalaa” mainetta. Joten en viitsi valittaa asiasta. Olen kyllä maininnut parille työkaverille siitä ja he tietävät tämän. He ehkä itse kaipaavat puhetta ja seuraa joten tavallaan ymmärrän heitäkin.
Kiinteitä työpisteitä meillä ei ole joten en voi estää puheliaiden henkilöiden tuloa viereisiin paikkoihin.
Tuollaisia häiriötekijöitä on tutkittu toimistoympäristössä ja ne heikentävät tietyntyyppisiä tehtäviä tekevien työntekijöiden työtehoa merkittävästi.
"Researchers who have studied the costs of interruptions in office environments estimate that interrupted tasks take twice as long and contain twice as many errors as uninterrupted tasks. They also found that workers have to work in a fragmented state, because 57 percent of tasks are interrupted (see References for citations)." https://www.gamasutra.com/view/feature/190891/programmer_interrupted.php
Minua ei häiritse muiden metelöinti.