Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ootte naisista jotka suorittavat asepalvelukset vapaaehtoisesti?

Vierailija
19.12.2017 |

^^

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme ajatusmalli kaikilla on, että useimmat avaavat jalkojaan! Se nyt kuitenkin on palveluksessa aivan äärettömän harvinaista!

No ei ole harvinaista. Jos olisit käynyt intin, tietäisit tämän.

Kävinkin, ja ei sielä kukaan kyllä availlut mitään!

Joopa joo. Ei kuule mene läpi, kun on itse tullut nähtyä inttivuoden aikana niin paljon ja kuultua vielä enemmän.

Suurin osa on vain juttuja.

Näinpä! Suurin osa pelkkää legendaa

Vierailija
42/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo, että naisella ainakin osittain toimii jakelu. Hieno ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan uskomatonta. En ole todella tiennyt, että näin suuri osa on sitä mieltä, että intissä naiset jakavat omastaan.

Toivon todella, että täälä porukka huutelee vaan provotakseen.

Vierailija
44/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan uskomatonta. En ole todella tiennyt, että näin suuri osa on sitä mieltä, että intissä naiset jakavat omastaan.

Minun aikaana oli alle 10 naista koko varuskunnasta ja yksi näistä erehty jakamaan itseänsä, niin sehän riittää, että se mustamaalaa koko porukan.

Vierailija
45/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme ajatusmalli kaikilla on, että useimmat avaavat jalkojaan! Se nyt kuitenkin on palveluksessa aivan äärettömän harvinaista!

Joopa joo. Ei kuule mene läpi, kun on itse tullut nähtyä inttivuoden aikana niin paljon ja kuultua vielä enemmän.

Suurin osa on vain juttuja.

Näinpä! Suurin osa pelkkää legendaa

Minäpä luulen, että tämän ketjun jutut vahvoista ja reitensä kiinni pitävistä inttinaisista ovat pelkkää legendaa. Kyllä kassulla näkee ja kuulee sitä toimintaa.

Vierailija
46/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli kolmessa saapumiserässä yhteensä 26 ja kukaan ei jaellut.

Vierailija
47/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä ole mikään mielipideasia niille, jotka ovat intin itse käyneet. Näkeehän sen siellä millaista se naisten toiminta on. Munaa otetaan vastaan oikealta ja vasemmalta.

Vierailija
48/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, meillä oli siis vain hyvin erilaiset vuodet. Ehkä tavat menevät yksiköittäin.

Fiksu kaveri olet, kun osaat myöntää, että vain sinun kokemasi armeijamuistoja ei voi yleistää.; ei edes koko ikäluokkaa koskevaksi kollektiiviseksi kokemukseksi. 

Vierailija
49/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, meillä oli siis vain hyvin erilaiset vuodet. Ehkä tavat menevät yksiköittäin.

Fiksu kaveri olet, kun osaat myöntää, että vain sinun kokemasi armeijamuistoja ei voi yleistää.; ei edes koko ikäluokkaa koskevaksi kollektiiviseksi kokemukseksi. 

Täten siis ei myöskään voi yleistää naisten huo****sta koko ikäluokkaa koskevaksi kollektiiviseksi aktiviteetiksi.

Vierailija
50/56 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/56 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä ole mikään mielipideasia niille, jotka ovat intin itse käyneet. Näkeehän sen siellä millaista se naisten toiminta on. Munaa otetaan vastaan oikealta ja vasemmalta.

Mitä, että nuoret miehet olisivat keksityillä jutuilla kerskuvia, kaksinaismoralistisia naisvihaajia? Ei voi olla totta 😱😂

Vierailija
52/56 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään, mutta mielestäni se antaa näille naisille oikeuden meuhkata miehille vaikka palkka tasa-arvosta.

Vierailija
53/56 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevytversion ? Missä ihmeessä? Meillä tehtiin kyllä kaikki samoin, ainut eri oli kuntotestiin pisteytyksissä.

Höpö höpö. Naiset pääsevät helpommalla ihan kaikessa. Johtajat kohtelevat heitä silkkihansikkain, ja autolla kuskaillaan siirtymiä, kun naiset eivät jaksa marssia jne. Ja tämä on ihan yleinen käytäntö ympäri Suomea. Olen jutellut varusmiesten kanssa asiasta monta kertaa.

Vai että olet ihan varusmiesten kanssa jutellut :-) Luotettavin tietolähde näissä asioissa tunnetusti on 18 vuotiaat hormonihöyryiset pojannassikat. Ja e,i en ole käynyt inttiä, enkä aio käydä, mutta lähdekritiikin otan vakavasti.

Vierailija
54/56 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuoikeutettuja

Vierailija
55/56 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite käyny intin ja suurin osa noista kommenteista on huuhaata.

Meillä ei kukaan naisista pannu ketään kassulla, vaikka yhestä meistä sellanen huhu kiersi. Ei tiedetä kylläkään miksi..

Jokainen kantoi itse henkilökohtasen varustuksen. Ryhmäkohtasista varustuksista ei naisten tarvinnu kantaa painavimpia, mutta ei tarvinnu pienimpien miestenkään. Meillä ainakin kantohommat hoidettiin fiksusti ja tavara jaettiin sen mukaan, että kaikki siitä selviää.

Se on kyllä totta, että moni nainen keskeyttää. Meidän yksiköstä ei keskeyttänyt kukaan, joten keskeyttämisen syitä en osaa sanoa. Onhan tuo henkisesti aika rankka paikka ja etenkin naisena joutuu aika paljon todistamaan omaa pystyvyyttään. Ei saa olla liian innoissaan sillä sitä karsastetaan, mutta kaikki hommat pitää hoitaa kunnialla ja valittamatta. Sua ei sää väsyttää, paleltaa tai vituttaa, koska oot vapaaehtosesti siellä.

Ite arvostan kaikkia naisia, jotka on käyny loppuun palveluksen, vaikka oonkin jälkeenpäin sitä mieltä ettei se oo oikein naisten paikka.

Vierailija
56/56 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ite käyny intin ja suurin osa noista kommenteista on huuhaata.

Meillä ei kukaan naisista pannu ketään kassulla, vaikka yhestä meistä sellanen huhu kiersi. Ei tiedetä kylläkään miksi..

Jokainen kantoi itse henkilökohtasen varustuksen. Ryhmäkohtasista varustuksista ei naisten tarvinnu kantaa painavimpia, mutta ei tarvinnu pienimpien miestenkään. Meillä ainakin kantohommat hoidettiin fiksusti ja tavara jaettiin sen mukaan, että kaikki siitä selviää.

Se on kyllä totta, että moni nainen keskeyttää. Meidän yksiköstä ei keskeyttänyt kukaan, joten keskeyttämisen syitä en osaa sanoa. Onhan tuo henkisesti aika rankka paikka ja etenkin naisena joutuu aika paljon todistamaan omaa pystyvyyttään. Ei saa olla liian innoissaan sillä sitä karsastetaan, mutta kaikki hommat pitää hoitaa kunnialla ja valittamatta. Sua ei sää väsyttää, paleltaa tai vituttaa, koska oot vapaaehtosesti siellä.

Ite arvostan kaikkia naisia, jotka on käyny loppuun palveluksen, vaikka oonkin jälkeenpäin sitä mieltä ettei se oo oikein naisten paikka.

Ja mitä oon lukenu keskustelupalstoilta, että naiset pääsis suihkuun metässä jos on menkat tai muuta vastaavaa etuoikeuksista, ni en ite törmänny tälläseen.

En mä ainakaan ois menny sanomaan ryhmänjohtajalle tai kouluttajalle, että "hei mulla on menkat, että pääsiskö suihkuun?" Mistäpä ne ois suihkun keskellä metsää keksiny? Tampoonit ja kosteuspyyhkeet vaan rinkkaan mukaan, niin hyvin pärjäs.

Osaa miehiä jostain syystä selvästi ärsytti, että naiset olivat tunkeutuneet heidän miehisyysriittiään pilaamaan, joten outoja huhuja kyllä kiertää. Onneks suurin osa miehistä oli fiksuja ja asiallisia, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy.