Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalliin vaihtoehto, valmennuspalvelut

Vierailija
19.12.2017 |

Olen 6kk kestävässä palvelussa, jossa käyn kerran kk tapaamassa henkilöä, joka samalla etsii puolestani töitä.

Eli ei tuo aktiivimalli ole ihan niin rankka miltä kuulostaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 6kk kestävässä palvelussa, jossa käyn kerran kk tapaamassa henkilöä, joka samalla etsii puolestani töitä.

Saa todella korkeaa korvausta turhasta myyntityöstä. Pakko niiden firmojen kuitenkin olis palkata työntekijöitä mikäli niitä haluaa.

Kaikki vuokrafirmatkin on kusetusta.

Vierailija
2/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa todella korkeaa korvausta turhasta myyntityöstä. Pakko niiden firmojen kuitenkin olis palkata työntekijöitä mikäli niitä haluaa.

Kaikki vuokrafirmatkin on kusetusta.

No samalla tavalla voin piereskellä sohvalla ja tuet juoksee ja lisäksi joku etsii puolestani töitä. Eli jos tällaiset palvelut lisääntyy on tuo 3kk ehto helppo täyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut patistettiin moisen aktivoinnin infoon. Kahdesta konsultista olisi voinut valita. En valinnut. Ärsytti heidän myyntipuheensa plus kouluttajien persoona. Pärjäävät nyt hyvin nämä konsultit kun tätä aktivointia lykätään työttömille.

Vierailija
4/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut patistettiin moisen aktivoinnin infoon. Kahdesta konsultista olisi voinut valita. En valinnut. Ärsytti heidän myyntipuheensa plus kouluttajien persoona. Pärjäävät nyt hyvin nämä konsultit kun tätä aktivointia lykätään työttömille.

No sitten sinun pitää etsiä työ tai mennä viikon kurssille. Kumpi on helpompaa?

Vierailija
5/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin keväällä uravalmennuksessa. Tein etukäteen mallityöhakemuksen ja se sitten käytiin valmentajan kanssa läpi. Lisäksi mietittiin yhdessä piilotyöpaikkoja. Antoi se jonkun neuvon, mutta pääasiassa kehui hakemusta. Piilotyöpaikatkin oli aika pitkälti samoja mitkä olin itse löytänyt. Kauheesti oli siis apua ja hyötyä. No, laskuttihan se firma varmaan te-keskusta ihan kivasti niistä mun kahdesta käynnistä. 

Vierailija
7/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin keväällä uravalmennuksessa. Tein etukäteen mallityöhakemuksen ja se sitten käytiin valmentajan kanssa läpi. Lisäksi mietittiin yhdessä piilotyöpaikkoja. Antoi se jonkun neuvon, mutta pääasiassa kehui hakemusta. Piilotyöpaikatkin oli aika pitkälti samoja mitkä olin itse löytänyt. Kauheesti oli siis apua ja hyötyä. No, laskuttihan se firma varmaan te-keskusta ihan kivasti niistä mun kahdesta käynnistä. 

Kai noilla joku tulosvastuu on? Jis ei kukaan ikinä työllisty, niin palvelun ostaminen lopetetaan.

Vierailija
8/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä harkinnut tuollaista meille "vanhoille" tarkoitettua valmennusta. Mutta eipä ainakaan nyt huvita yhtään. Hurratkaa veronmaksajat. Säästän meidän rahat noilta baronoilta.

Vierailija
9/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä harkinnut tuollaista meille "vanhoille" tarkoitettua valmennusta. Mutta eipä ainakaan nyt huvita yhtään. Hurratkaa veronmaksajat. Säästän meidän rahat noilta baronoilta.

Minä ilmoittauduin ja pääsin sellaiselle vanhojen kurssille, oli ihan mukavaa tavata eri tavalla töistä potkittuja ihmisiä, vain yksi siellä oli hirveän katkera ja vihainen.

Hyvät ruuat oli ja ihan mukavat vetäjät.

Eihän siitä nyt mitään hyötyä ollut, mutta piristi sitä mitään tekemätttömyyden jaksoa.  Myöhemmin pääsin paskaduuniin ja sieltä sitten vähän parempaan.

Vierailija
10/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sinun pitää etsiä työ tai mennä viikon kurssille. Kumpi on helpompaa?

Jompi kumpi juu. Tuosta konsultista saatoin kieltäytyä ilman seuraamuksia. Koin kykeneväni hakemaan töitä omatoimisestikin.

Vierailija
11/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ikäraja "vanhojen" kurssilla?

Vierailija
12/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se konsultti etsi sulle työtä, se auttaa sua työnhaussa. Mä muuten sain just vakipaikan tuollaisen konsultin tsemppauksella. Kannattais varmaan suhtautua vähän positiivisemmin moiseen sulle ilmaiseen apuun ja tukeen.

Vierailija
13/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on pääosin rakenteellinen ongelma. Ihmiset asuvat "väärissä" paikoissa tai heidän koulutuksensa/työkokoemuksensa ei vastaa työnantajien vaatimuksia. Ihmettelen miten tämä aktiivimalli tätä perusfaktaa miksikään muuttaa? Varmaan jotain vähäistä positiivista vaikutusta voi olla, mutta ei kovin hyvä keino kuitenkaan.

Vierailija
14/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisia konsultteja muilla on ollut, mutta se jonka luona itse juuri kävin oli varsin ammattitaidoton. Puoli tuntia istuttiin ja hän luki mulle netistä te-palveluiden (vanha mol.fi) avoimia paikkoja vaikka olin juuri sanonut että katson sen itsekin vähintään parin päivän välein.

Vierailija
15/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai noilla joku tulosvastuu on? Jis ei kukaan ikinä työllisty, niin palvelun ostaminen lopetetaan.

Buahahaha! sitä ootellessa...

Vierailija
16/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoittauduin ja pääsin sellaiselle vanhojen kurssille, oli ihan mukavaa tavata eri tavalla töistä potkittuja ihmisiä, vain yksi siellä oli hirveän katkera ja vihainen.

Eihän siitä nyt mitään hyötyä ollut, mutta piristi sitä mitään tekemätttömyyden jaksoa.  Myöhemmin pääsin paskaduuniin ja sieltä sitten vähän parempaan.

Ruuat on hyvät ilman kurssiakin, ne kun ei kuulu siihen kurssin hintaan vaan jokainen työtön maksaa ne itse.

Vierailija
17/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tämä on sitä vapaata yritteliäisyyttä. Riskitöntä tuottoa konsulttifirmoille - kenen ministereiden sukulaiset niitä pyörittää?

Vierailija
18/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskutti 20 e. Ne tekee tulosvastuullista työtä, 1 käynti = 10 e paitsi siinä tapauksessa, että työtön työllistyy ko. valmennuksen aikana. Käyntejä on max 3, jos ei homma etene.

Eli kyllä se firma aika lailla miinukselle jäi takiasi.

Vierailija
19/19 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on kyllä sekä tekemistä että ihmussuhteita ilman viranomaisapua. En oikein pysty sietämään, että verorahoja tuhlataan noin.