Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien vierailut

Vierailija
18.12.2017 |

Miten teillä menee molempien sukujen ainoan lapsenlapsen näkemiset jos toiset isovanhemmat asuvat kauempana mutta ovat valmiita viikottain ajamaan yhteensä 5 tuntia lasta katsomaan. Onko liikaa että mies joutuu katsomaan appivanhempiaan 5h sinä päivänä jos on kotona?
Miehen vanhemmat asuvat samassa kaupungissa mutta eivät tule koskaan meille vaan haluavat lapsen heille kylään.
Molemmat vanhemmat eivät niin pidä appivanhemmistaan, joten erimielisyyksiä on.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaista se appivanhempien käytös on? Jos ihan hyvin käyttäytyvät, niin ei ole paljon vaadittu ja eikö mies voisi mennä niiksi muutamaksi tunniksi muualle? Jos taas appivanhemmat käyttäytyvät huonosti, eli esimerkiksi moittivat teitä vanhempia tai sitten eivät noudata "pelisääntöjä" lasten kanssa, niin ei sellaisia tarvisi ollenkaan päästää lapsia katsomaan. 

Ei tuohon oikeastaan voi sanoa paljon, kun ei tiedä miksi appivanhemmat ovat niin epämieluisia. 

Vierailija
2/66 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee ihana joulu, niin harmoninen ja lämminhenkinen, kun kukaan ei tykkää kenestäkään 😉. Eikö tällaisessa tilanteessa olisi parasta, että kukin pysyy kotonaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi luinkin nyt uudestaa, mielestäni viikottain viiden tunnin keikka lastenlapsia katsomassa on liikaa, jos miehellä on selvä syy olla pitämättä vanhemmistasi. Tuohan vie paljon teiltä ihan sitä perheaikaa, jos olette töissä ja lapset päiväkodissa. Monet eivät tapaa edes samalla paikkakunnalla asuvia viikottain, juurikin siksi että perheellä on omiakin menoja ja muitakin ihmisiä tavattavana. Mielestäni on paljon pyydetty mieheltä.

Mielestäni on myös hieman tunkeilevaa olettaa jonkin perheen käyttävän kerran viikossa viisi tuntia omaa perheaikaa itseensä, ovatko vanhempasi muutenkin hieman tungettelevia?

1

Vierailija
4/66 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tungettelevia, tekevät meillä remonttitöitä ja auttavat minua kotitöissä. Olen vielä hoitovapaalla ja mies opiskelee, joten lapsen hoito on lähinnä minun vastuulla koko ajan.

Ei ole mitään pahaa, mies ei vaan jaksaisi että käyvät noin kerran viikossa ja ovat ”koko päivän” meidän kodissa,

vaikka ei aina ole itse tästä ajasra puoltakaan kotona, joskus toki koko päivän itsekkin kotona.

Kummankin perheet ovat erilaisia mutta hyvää tarkoittavat molemmat, emme vain kumpikaan niin jaksaisi toistemme vanhempia, emme tietysti ole sitä näyttäneet.

Sitten kun saunaremontti on valmis, varmaankin aika hieman lyhenee mutta mielestäni on hieman noloa ajaa vanhemmat tunnin päästä kotimatkalle kun matkat kestävät viisi tuntia.

Miten muilla on hoidettu lähellä asuvien ja kaukana asuvien vierailut?

Vierailija
5/66 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kysymys koo vuodesta, ei vaon joulusta. Ja noudattavat pelisääntöjä ja eivät moiti meitä😊

Vierailija
6/66 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänmatkalaisia pitää huomioida, ihan ok. Minä pyytäisin jäämään yöksi. On ajattelematonta laittaa vanhemmat ihmiset tien päälle ellei ole varmuutta, että eivät ole väsyneitä ja keliolosuhteet ovat hyvät.

Miehen mielipiteestä en tässä kohtaa välitä, kunhan käyttäytyy nätisti.

Vierailija
7/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.

Vierailija
8/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette itse remontoi kotianne? Kuin aikuiset? Ja sinä kyläile siellä vanhempiesi luona itse. Kuin aikuinen.

Vierailija
9/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi en uskaltaisi edes ehdottaa :D

Toivoisin vain että en olisi kohtuuton kun puolustelen näitä pidempiä käyntejä, tietysti kun menen töihin ja lapsi päiväkotiin, voin vierailla lapsen kanssa välillä heilläkin, ettei miehen tarvitse nähdä vanhempiani.

Mutta onko silloin sopivaa että mies käy lapsen kanssa aina kun minulla on meno, omien vanhempiensa luona? Minun vanhemmilla kun ei siihen ole mahdollisuutta, pitäisikö minun puolustaa vanhempiani?

On tämä hankalaa!

Vierailija
10/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi valmiiksi, on revitty koko toinen puoli talosta auki. Mielummin ajattelen, että lapsen ei tarvitse matkustaa, pääsääntöisesti lasta tullaan mistä vain katsomaan meille.

Vierailija
11/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin vain että en olisi kohtuuton kun puolustelen näitä pidempiä käyntejä, tietysti kun menen töihin ja lapsi päiväkotiin, voin vierailla lapsen kanssa välillä heilläkin, ettei miehen tarvitse nähdä vanhempiani.

Mutta onko silloin sopivaa että mies käy lapsen kanssa aina kun minulla on meno, omien vanhempiensa luona? Minun vanhemmilla kun ei siihen ole mahdollisuutta, pitäisikö minun puolustaa vanhempiani?

On tämä hankalaa!

Miten niin ei ole?

Miksi talo on revitty auki?

Vierailija
12/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se töihin meno liittyy koko asiaan? Etkös sinä hoitovapaalla ole vapaampi liikkumaan?!

Vierailija
13/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko remonttiapu välttämätöntä ja miehen toive myös? Jos mies pelkästään opiskelee, niin tilanne on aika harvoin se että erityistä apua tarvittaisiin viikottain kodin laittoon. Tai siis tilanne olisi ulkopuoliselle ymmärrettävämpi, jos mies kävisi töissä ja opiskelisi. Itse toki tiedätte parhaiten, kuinka paljon apua tarvitte.

Mietin vain sitä, että tavallaanhan mies voi kokea tuon avun liikaa omalle reviirille menemiselle, joten oletteko aivan varmasti samaa mieltä avuntarpeesta? Jos ette, niin mieti miltä itsestäsi tuntuisi, jos anoppisi tulisi teille kerran viikossa siivoamaan, vaikka haluaisit itse huolehtia kodistasi.

Jos mies ottaa mielellään vastaan apua, niin sitten hänen tulee vain sietää tilanne mukisematta. Ei ole liikaa vaadittu tuolloin. Avun vastaanotosta olisi kuitenkin hyvä olla samaa mieltä. Mietin myös sitä, että eivätkö isovanhemmat voisi käydä joka toinen viikko ja olla yön yli, vai ovatko esim lapsetkin niin haastavia että sinä tarvitset heidän apua ja läsnäoloa kerran viikossa?

Nämä ovat toki vain ajatuksia, emmehän todellisuudessa tiedä esimerkiksi teidän kodin tilannetta ja miehen osallistumista lastenhoitoon jne.

Vierailija
14/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kummallinen juttu. Appivanhempien apua selvästi tarvitaan remontissa, mutta eivät saisi olla tuntia pidempään.

Toisaalta AP aikoo käydä vanhempiensa luona sitten, kun menee töihin ja lapsi päiväkotiin. Millä ajalla? Eikö hoitovapaalla muka ole paljon parempi mahdollisuus vierailla vaikka pidemmänkin ajan?

Joku tässä mättää!

Vierailija
15/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä hankalaa!

Tämä kuulostaa nyt enemmän ”ei niinkään isovanhempien oikeudesta tasapuoliseen kohteluun kuin teidän oikeudesta siihen että teidän vanhempia kohdellaan tasan tarkkaan yhtä hyvin” jos ymmärrät mitä tarkoitan. Ette tule vuosien saatossa ikinä kykenemätön siihen, että molempien teidän vanhempia nähdään ja huomioidaan just tasan tarkkaan yhtä paljon kaikissa asioissa, joten kasvavaa aikuisiksi molemmat :)

Mielestäni, jos sinun vanhempasi voivat uhrata perheesi vierailulle noin paljon aikaa noin usein, he varmaan pystyvät aikatauluttamaan niitä vierailuita, ja mies myös menojansa, niin ettei teillä kotona tule liian ahdasta. Jos vanhempasi konkreettisesti tekevät hommia remontissa, niin eihän se mies oikein voi palkoa valittaa, mutta jos suurin osa ajasta kuluu vain kahvipöydässä ja vaivaa lellitellessä, niin silloin nuo vierailut ovat kyllä ’aika paljon’, vieväthän me kieltämättä paljon aikaa teidän perheeltä, ei toisen vanhempien siellä ollessa voi olla ’kuin kotonaan’ vaan on vähän vieraskorea.

Monesti kuuluu käyvän niin, että kun lapsenlapsia on nykyään entistä vähemmän, isovanhemmat tekevät tuosta mummoprojektista elämäntavan, joka voi todella ahdistaa (ainakin toista) vanhempaa. Minä luulen, että jos voit silloin tällöin sanoa omille vanhemmillesi, että teillä on nyt torstaiksi muita suunnitelmia, heidän vierailunsa ei onnistu, on se sen verran positiivinen signaali miehellesi siitä, kenet sinä arvotag tärkeimmäksi, että sitten taas seuraavat visiitit ovat ihan Ok hänenkin mielestään. Älä anna muodostua sellaista tilannetta, missä mies toinen kokee että hän on vain sinun perheesi lisuke, ilman omaa ääntä!

Vierailija
16/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapulisuuden vuoksi molemmille isovanhemmille riittää sama aika eli jos toiset saavat tulla teille tunniksi, saavat myös miehen vanhemmat viikossa tunnin eikä yhtään enempää. Jos miehenvanhemmat valittavat, niin aina voi sanoa, että mies on näin päättänyt myös minun vanhempieni osalta.

Vierailija
17/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et nyt hoitovapaalla kävisi vanhempiesi luona vaan odotat aikaa, kun menet töihin?

Selittäisitkö, miksi näin nurinkurista!?

Vierailija
18/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kahvittelua vaan tekevät käytännössä työpäivän.

Lasta näkevät siinä ohessa ja menojemme mukaan. Mies ei ehdi remontoimaan.

Enemmän miehen äiti haluaisi tästä mummoprojektia ja kyllästymiseen asti vonkasi jo 1kk vauvaa hoitoon.

Ajattelin että täältä voisi kysyä muiden käytäntöjä mutta enemmän täällä vai mutuillaan millainen tilanne mahtaisi olla.

Ja sijsi en nyt vieraile vanhemmillani kun mies ei pidä siitä, että oltaisiin poissa paru yötä. Toki kun miehellä on ollut joku viikonloppureissu niin ollaan silloin käyty minun kotipuolessa.

Vierailija
19/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua.

Molemmat vanhemmat harvinaisen vähän kiinni missään. Äiti hoitovapaalla ja vapaa kuin taivaan lintu ja mies opiskelee eli joustoa on enemmän kuin työssäkäyvällä.

Miksi se äiti ei voi vaan tehdä pitkiä vierailuja sinne vanhempiensa luokse?

Vierailija
20/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kahvittelua vaan tekevät käytännössä työpäivän.

Lasta näkevät siinä ohessa ja menojemme mukaan. Mies ei ehdi remontoimaan.

Enemmän miehen äiti haluaisi tästä mummoprojektia ja kyllästymiseen asti vonkasi jo 1kk vauvaa hoitoon.

Ajattelin että täältä voisi kysyä muiden käytäntöjä mutta enemmän täällä vai mutuillaan millainen tilanne mahtaisi olla.

Ja sijsi en nyt vieraile vanhemmillani kun mies ei pidä siitä, että oltaisiin poissa paru yötä. Toki kun miehellä on ollut joku viikonloppureissu niin ollaan silloin käyty minun kotipuolessa.

Miksi sinä olisit poissa pari yötä?? En tajua näitä juttujasi.