Minkä takia jotkut eläkkeelle jääneet eivät pysty oleman poissa työpaikalta?
Jotenkin noloa ja säälittävää. Eikö ne keksi muuta tekemistä? Luulisi, että eläkkeellä olisi vihdoin aikaa kaikelle muulle.
Kommentit (25)
Isäni jäi vanhuuseläkkeelle pari vuotta sitten ja on silloin tällöin tehnyt töitä, koska pomo pyytänyt. Isälläni on valtava ammattitaito alallaan ja on samassa firmassa ollut yli 30 vuotta. On se hänelle myös sosiaalinen tapahtuma kun muuten yksinäinen ihminen. En usko että firman nuoremmat työntekijät paheksuu jos isäni silloin tällöin käy tekemässä muutaman päivän hommia.
Sitä kun on elämänsä omistanut työlle niin ei ole muutakaan tekemistä
Minunkin isäni on eläkkeellä, mutta tekee yritykselle tuntitöitä tarvittaessa. Just oli pari viikkoa Iranissa hieromassa kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin isäni on eläkkeellä, mutta tekee yritykselle tuntitöitä tarvittaessa. Just oli pari viikkoa Iranissa hieromassa kauppoja.
Tässäkin firmassa on tuntitaksalla useita eläkkeellä olevia mm. kaksi proffaa, joita käytetään asiantuntijoina. Myös usea eläköitynyt diplomi-insinööri tekee selvityksiä, tutkii vaikka jonkun uuden hannkkeen kannattavuutta pitkän kokemuksen turvin. Firmalle he ovat edullista työvoimaa, kun maksetaan vain tehdystä työstä.
Töissä he pystyvät pätemään ja tuntevat itsensä tärkeiksi. Ne ovat näitä työhulluja jotka ovat koko ikänsä pistäneet työn kaiken muun edelle. He luulevat työttömyyden johtuvan vain laiskuudesta. Työurallaan he ovat olleet suurimpia oman edun tavoittelijoita. Ajatuksissa heillä on vain minä minä minä.