Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia jotkut eläkkeelle jääneet eivät pysty oleman poissa työpaikalta?

Vierailija
18.12.2017 |

Jotenkin noloa ja säälittävää. Eikö ne keksi muuta tekemistä? Luulisi, että eläkkeellä olisi vihdoin aikaa kaikelle muulle.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen samaa mieltä. Ehkä ne lykkää kuolemaansa, kotona odottavia töitä jotka ei oikeasti kiinnosta, lopullista ratkaisua. Ne eivät halua myöntää, että juna meni jo ja menee vielä kun heitä ei enää ole.

Tämä on yksi niitä juttuja, joita yritän välttää. Eläkkeelle heti kun suinkin pystyy, joku enemmän tarvitseva saa työpaikkani. Vain jos ketään muuta ei saada, enkä vie työikäisen leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tulen tuuraamaan. #2.

Vierailija
4/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, koska tulee sellinen tunne, että eläkeläinen käy kyttäämässä miten asiat sujuu. Ja tietenkin osaisi kaiken niin paljon paremmin kuin muut :/

Vierailija
5/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole elämässä mitään muuta kuin työnteko. Olen nyt 52-v ja osaan hyvinkin kuvitella jatkavani töitä vielä eläkeiässä, jos vain terveyttä riittää. Ei sitä mitään tekemättäkään osaa olla.

Vierailija
6/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, koska tulee sellinen tunne, että eläkeläinen käy kyttäämässä miten asiat sujuu. Ja tietenkin osaisi kaiken niin paljon paremmin kuin muut :/

Tuollainen käytös nyt on aika ala-arvoista, mutta minusta on ihan ok, että entinen työntekijä käy vanhalla työpaikallaan myös sieltä lähdettyä. Tällainen kertoo siitä, että työpaikalla oli hyvä olla.

Vierailija
7/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole elämässä mitään muuta kuin työnteko. Olen nyt 52-v ja osaan hyvinkin kuvitella jatkavani töitä vielä eläkeiässä, jos vain terveyttä riittää. Ei sitä mitään tekemättäkään osaa olla.

pakkoko sitä on vanhan työpaikkaan tunkea?

Vierailija
8/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen käytös nyt on aika ala-arvoista, mutta minusta on ihan ok, että entinen työntekijä käy vanhalla työpaikallaan myös sieltä lähdettyä. Tällainen kertoo siitä, että työpaikalla oli hyvä olla.

Niin, ehkä eläkeläisellä oli siellä hyvä olla, mutta muilla ei. Huokaisivat jo helpotuksesta että vihdoinkin tuosta kiusaajasta/riivinraudasta päästiin. Mutta ei, sinne tungetaan silti häiritsemään työntekoa.

Vierailija
9/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut jatkavat työntekoa vielä silloin, kun eläkkeelle jääminen olisi mahdollista iän puolesta. Sitä en ymmärrä, että pidetään suuret eläkejuhlat ja sitten ollaankin seuraavalla viikolla töissä, kun ei nää pärjää ilman. Sellaisia on parikin meillä.

Vierailija
10/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin noloa ja säälittävää. Eikö ne keksi muuta tekemistä? Luulisi, että eläkkeellä olisi vihdoin aikaa kaikelle muulle.

Tarkoitatko, että tulevat töihin vai moikkaamaan entisiä työkavereita? Kumpi on säälittävää?

Vierailija
11/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä eläkeläisellä oli siellä hyvä olla, mutta muilla ei. Huokaisivat jo helpotuksesta että vihdoinkin tuosta kiusaajasta/riivinraudasta päästiin. Mutta ei, sinne tungetaan silti häiritsemään työntekoa.

Eivät kaikki eläkeläiset ole työpaikan syöpää/työpaikkakiusaajia. Olen itsekin ollut töissä, missä on välillä käynyt eläkkeelle jäänyt työntekijä, ja minusta hänen käyntinsä ovat aina varsin mukavia.

Toki jos henkilö käy työpaikalla jatkuvalla syötöllä, ja häiritsee työntekoa olennaisesti, on ongelma. 

Kyllä minun mielestäni se, että täällä haukutaan vanhoja työtovereita kertoo enemmän sinusta, kun edellisestä työtoverista. Ymmärtäisin jos kyseessä on vittumainen työkaveri, joka on edelleen töissä, mutta jos työntekijä on hypoteettisesti inhottava, en usko että hänen satunnaiset käyntinsä ovat normaalille ihmiselle kovin iso asia.

Vierailija
12/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki eläkeläiset ole työpaikan syöpää/työpaikkakiusaajia. Olen itsekin ollut töissä, missä on välillä käynyt eläkkeelle jäänyt työntekijä, ja minusta hänen käyntinsä ovat aina varsin mukavia.

Toki jos henkilö käy työpaikalla jatkuvalla syötöllä, ja häiritsee työntekoa olennaisesti, on ongelma. 

Kyllä minun mielestäni se, että täällä haukutaan vanhoja työtovereita kertoo enemmän sinusta, kun edellisestä työtoverista. Ymmärtäisin jos kyseessä on vittumainen työkaveri, joka on edelleen töissä, mutta jos työntekijä on hypoteettisesti inhottava, en usko että hänen satunnaiset käyntinsä ovat normaalille ihmiselle kovin iso asia.

Sille nyt ei vaan voi mitään, että pahimmat työpaikkakiusaajat työyhteisössämme ovat olleet yli 60-vuotiaita naisia. Ja virat kun on olleet alla, niin näistä tädeistä päästään vain eläköitymisen kautta. Nyt on hyvä henki ja porukka sekä työtavat muuttuneet parempaan suuntaan. Ei ole yhtään ikävä.

Vierailija
13/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta sitten jäin eläkkeelle, ja kerran olen käynyt - kutsuttuna, kun yksi kollega oli jäämässä eläkkeelle ja vietettiin hänen läksiäisiään.

Vierailija
14/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ammatissani hyvistä tekijöistä on pulaa. Nytkin meillä käy 4 eläkkeelle jäänyttä kollegaa suhteellisen säännöllisesti tekemässä töitä, vanhin heistä jo 74-vuotias. 

Vierailija
15/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jälkeen jääneet ovat niin jälkeen jääneitä.

Vierailija
16/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ammatissani hyvistä tekijöistä on pulaa. Nytkin meillä käy 4 eläkkeelle jäänyttä kollegaa suhteellisen säännöllisesti tekemässä töitä, vanhin heistä jo 74-vuotias. 

Mikä ammatti? Opettelisitte ilmoittamaan kyseisen ammatin, ettekä vaan sanoisi "lol tällä ammatilla on työvoimapula xD " 

Vierailija
17/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulaan pitää kouluttaa uusia työntekijöitä. Ei lykätä muutosta ja mukavuudenhalusta ottaa vanhat tutut. Sitten on turha valittaa, kun heidän lähdettyään ei ole uusia.

Vierailija
18/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapulaan pitää kouluttaa uusia työntekijöitä. Ei lykätä muutosta ja mukavuudenhalusta ottaa vanhat tutut. Sitten on turha valittaa, kun heidän lähdettyään ei ole uusia.

Helpompaa syyttää työttömiä, ettei ole valmis paketti syntyessään.

Vierailija
19/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne töihin? Ei meille pääsisi ulkopuoliset edes sisään

Vierailija
20/25 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tulevat töihin vai moikkaamaan entisiä työkavereita? Kumpi on säälittävää?

Meillä käy noita moikkailijoita. En nyt tiedä onko se varsinaisesti säälittävää, mutta omituisena pidän. Jos työkaverit ovat tulleet läheisiksi, kai heitä voi tavata muualla kuin työpaikalla? Tai jos eivät ole niin läheisiä, että olisi luontevaa pyytää vaikka kahville, miksi käyttää aikaa tapaamiseen ylipäätään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan