Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"CGI rekrytoi Suomessa 1 000 nuorta osaajaa"?

Vierailija
18.12.2017 |

Siivosin yliopiston sähköpostilaatikkoa ja tuollainen vihje yhdeltä kaverilta tuli tasan vuosi sitten. Lisäksi linkki heidän uutiseen: https://www.cgi.fi/uutiset/cgi-rekrytoi-suomessa-1000-nuorta-osaajaa
Jostain syystä en muista lukeneeni tuosta mitään, eli se hukkui muiden asioiden joukkoon. Nyt kun luen jutun ajatuksella niin minusta se vähän haiskahtaa. Mitä mieltä muut on?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haiskahtaahan se. Kalliita vanhoja osaajia pois ja halpoja nuoria junnuja tilalle. Itse en edes päässyt haastatteluun vaikka koulutus- ja osaamisalue täsmäsivät. Oli vissiin liikaa ikää ja liian kova palkkapyyntö. Jatketaan sitten nykyisellä työnantajalla.

Vierailija
2/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haiskahtaahan se. Kalliita vanhoja osaajia pois ja halpoja nuoria junnuja tilalle. Itse en edes päässyt haastatteluun vaikka koulutus- ja osaamisalue täsmäsivät. Oli vissiin liikaa ikää ja liian kova palkkapyyntö. Jatketaan sitten nykyisellä työnantajalla.

Paljonko ikää olikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat ne 1000 nyt?

Vierailija
5/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia tuttuja on siellä ja ei siitä taida olla kovin kauaa kun siellä oli yt:t? Ehkä vuosi sitten?

Vierailija
6/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia tuttuja on siellä ja ei siitä taida olla kovin kauaa kun siellä oli yt:t? Ehkä vuosi sitten?

Tuo linkin takana ollut uutinen melkeinpä on päivälleen vuoden vanha.

Vierailija
7/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan siellä on YT:t. Se on tulonsiirtoa duunareilta omistajille.

Vierailija
8/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta sataa vanhempaa osaajaa ovatkin laittaneet pihalle. Ehkä riittävästi aikaa kulunut, että on laillista taas palkata väkeä. Mutta siis imagotemppuhan tuo on, Nokia teki samaa takavuosina. Tuskin niillä tuhatta paikkaa oikeasti on. Ehkä maailmanlaajuisesti, mutta ei ainakaan Suomessa.

Itse en todellakaan menisi ko. firmaan töihin. Sen verran tiuhaan ovat isoja määriä ihmisiä pihalle laittaneet, eikä jäljelle jävillä varmasti ole kaksiset oltavat. Fiksut lähtevät vapaaehtoisesti.

Vierailija
9/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko kyse vanhan näköisistä nuorista moniosaajista?

Vierailija
10/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cgi:ssä on niin usein YT:t, että kun siellä noin kerran vuodessa asiakkaana käyn, niin aina on joku vieras tyyppi ovella vastassa, kun edellinen account manager on saanut kenkää.

Vierailija
11/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.

Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.

Ensi vuonna traineetä palkataan taas, ja minä suosittelen kyllä lämpimästi.

Vierailija
12/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cgi:ssä on niin usein YT:t, että kun siellä noin kerran vuodessa asiakkaana käyn, niin aina on joku vieras tyyppi ovella vastassa, kun edellinen account manager on saanut kenkää.

Mikä on "account manager"?

Vierailija
13/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aloittanut CGI:llä tänä vuonna. En tosin tuossa traineeohjelmassa, sillä alan työkokemusta on yli 20 vuotta. Palkkani on hyvä, työtehtävät mielenkiintoisia, erinomainen esimies, hyvä työilmapiiri.

Ja kyllä CGI:llä on ollut yt:tä, jos asiakkaat eivät tilaa, niin kauaa ei voittoa tavoitteleva yritys voi porukkaa töissä pitää. Osakkaita voivat olla muuten kaikki vakituiset työntekijät.

No tota... onko tiedossa joku erityinen syy siihen ettei asiakkaat tilaa?

Vierailija
14/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan miksikään palvelupäälliköksi ei kannata mennä. Ne jaksavat tehtävässään yleensä puolisen vuotta, jonka jälkeen jäävät pitkälle sairaslomalle. Sitten asiakas on muutaman kuukauden ilman vastuuhenkilöä, jonka jälkeen nimitetään uusi, joka ei tunne asiakkaan palvelukokonaisuutta lainkaan. Juuri kun uusi henkilö alkaa päästä kuviosta perille, hän uupuu työtaakan alle ja jää sairaslomalle. Ai miksi asiakkaat eivät tilaa? Miettikääpä sitä.

Vierailija
15/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "account manager"?

"Asiakasvastaava" lienee lähinnä osuvin käännös. 

CGI on pistänyt viime vuosina sellaisen määrän porukkaa pihalle, että voisivat asentaa pyöröovet ala-aulaan.

Vierailija
16/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuvuus on siellä suurta ja kaikki alanmiehet himoitsee paikkaa siellä. Firma jossa ennen työskentelin tilasi palveluita sieltä oli ok tasoa mutta ylihintainen.

Vierailija
17/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin huomannut, että huonoa palvelua saa muualta halvemmalla.

Vierailija
18/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota. Mitä tää CGI tekee tarkalleen? Vai onko taas joku it-yleispalvelutalo joka tekee rahasta mitä vaan?

Vierailija
19/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut asiakaspalautetta epäkohdista sitä erikseen pyydettäessä ja vielä ihan omalla nimelläni. Ei mitään yhteydenottoa. Menisiköhän vauva-palstan kautta paremmin perille?

Vierailija
20/27 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota. Mitä tää CGI tekee tarkalleen? Vai onko taas joku it-yleispalvelutalo joka tekee rahasta mitä vaan?

Just sellainen. Samaa sarjaa Tiedon ja Accenturen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän