Eikö teitä ahdista, että pitää syödä 3 tunnin välein?!
Tuntuu että elämä menee ohi noin vain! Syödä pitää kolmen tunnin välein, mutta haluaisin elää vapaammin ja syödä milloin haluan. Ahdistaa miettiä aina sitä ruokaa. Tuntuu esimerkiksi mahdottomalta syödä 2 kertaa viikossa kalaa mutta pitää vaan.
Kommentit (49)
Siis ne on suosituksia, ei pakkoja!
Terve aikuinen pärjää kolmellakin hyvällä aterialla päivässä. Ihmetyttää tuo välipalojen tuputtaminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppaajako olet, eli nälkä on sinusta vaarallinen sairaus?
Moni karppaaja suosittelee syömistä vain kolmesti päivässä, eli ei kolmen tunnin välein suinkaan.
Sivumennen sanottuna myöskään hammaslääkärit eivät suosittele syömään niin usein kuin kolmen tunnin välein.
Karppaajat myös välttelevät hiilareita. Hilarious.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko anorektikko vai miksi ahdistaa?
Suositukset sanoo että pitää syödä! Haitallista keholle jos pitkiä taukoja ruokailusta. Haluan huolehtia kehostani.
Ap
Kaikki nisäkkäät voivat parhaiten, kun syövät kerralla kunnolla ja sitten pitävät pitkähkön tauon. Nykyajan ihmiseltä on tämä taito hukassa.
Pötyä. Jotkut päästäislajit voivat kuolla nälkään, jolleivät syö kahden tunnin välein vähintään. Myös hiiret ja myyrät syövät usein. Ja suurin osa maailman nisäkkäistä on juuri noita pikkuriikkisiä hiiriä, myyriä ja päästäisiä.
Ihminen voi kyllä huoleti paastotakin, ja hyvää se usein tekisi. Jos muutama tunti ilman ruokaa aiheuttaa verensokerin laskua niin alas että huimaa tai mieliala kärsii, se vain osoittaa ettei aineenvaihdunta ole kunnossa.
Aamulla puuroa, töissä lounasta, välipala, kotona riippuen onko muita niin ruokaa ja iltapala. Vapaa-ajalla on jo pidemmät ruoka-ajat.
Syön 2-3 x päivässä ja kalaa melkein joka päivä.
Minä oon syöny kolmisen vuotta kolmen tunnin välein ja viisi kertaa päivässä. Kyllä se rytmi vaan auttaa ja keho on tottunut siihen, nälkä on aina kuin nakutettu kolmen tunnin päästä entisestä ruokailusta. Paino tippunut ainakin 30 kiloa, sitä ennen uhkasi diabetes niin oli pakko tehdä elämäntapamuutos, tällä konstilla se on helppoa, eli syö säännöllisesti ja ei jättiannoksia. Vatsalaukku huomattavasti pienentynyt, ei enää jaksa niin paljon syödäkään kerralla kuin ennen ruoka-aikoja jolloin saattoi syödä vaikka vain kerran päivässä ja mättää vaikka kuinka paljon.
Nyt on sokerit kohdillaan ja sain diabeteksen ainakin loitommalle joksikin aikaa.
Suosittelen säännöllisiä ruoka-aikoja kaikille 3h välein. Minulle ainakin sopii tämä rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositukset sanoo että pitää syödä! Haitallista keholle jos pitkiä taukoja ruokailusta. Haluan huolehtia kehostani.
Ap
Kaikki nisäkkäät voivat parhaiten, kun syövät kerralla kunnolla ja sitten pitävät pitkähkön tauon. Nykyajan ihmiseltä on tämä taito hukassa.
Pötyä. Jotkut päästäislajit voivat kuolla nälkään, jolleivät syö kahden tunnin välein vähintään. Myös hiiret ja myyrät syövät usein. Ja suurin osa maailman nisäkkäistä on juuri noita pikkuriikkisiä hiiriä, myyriä ja päästäisiä.
Ihminen voi kyllä huoleti paastotakin, ja hyvää se usein tekisi. Jos muutama tunti ilman ruokaa aiheuttaa verensokerin laskua niin alas että huimaa tai mieliala kärsii, se vain osoittaa ettei aineenvaihdunta ole kunnossa.
Muutama tunti ilman ruokaa aiheuttaa huimausta ja känkkäränkkää?!
Ai olenkin superihminen kun pärjään kevyesti yli kuuden tunninkin ateriaväleillä virkeänä ja mukavana.
Ja niin moni muukin, ihan terve urheileva aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai olenkin superihminen kun pärjään kevyesti yli kuuden tunninkin ateriaväleillä virkeänä ja mukavana.
Retard level fail luetunymmärtämisessä. Ihan oikeasti, käy tavaamassa, kilauta kaverille ja kysy yleisöltä.
Gongrats, you are a retard 😂😂😂
Oot Ap todellinen pelle ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Retard level fail luetunymmärtämisessä. Ihan oikeasti, käy tavaamassa, kilauta kaverille ja kysy yleisöltä.
Gongrats, you are a retard 😂😂😂
Retardi löysi alapeukut. Tunnistitko sanoja sieltä täältä ja vainu sanoi, että nyt kannattaa alapeukuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella nimittelet? Minä haluan huolehtia itsestäni. Mätäne sinä jos haluat, mutta minä yritän huolehtia itsestäni eikä se aina ole helppoa.
Ap
En tiedä ketään normaalia, tervettä aikuista ihmistä joka söisi noin usein.
Mä syön 3-4h välein. Joka päivä. Tämän ansiosta olen pysynyt vuosikaudet hoikkana, sillä jos olisi pidemmät välit niin ahmisin ruokaa. Ihan tietoisesti siis syön näin.
Oikeastihan ihmiset on aika hyvin kehittynyt siihen, että välillä on paasto. Kun ruokaa saatiin, sitä saattoi olla mässäiltäväksi asti (suurriistan metsästys), sitten oltiin taas ilman. Ei olla vielä kuoltu sukupuuttoon.
Vaikka trollihan tämä oli.
Kuka käskee? Kuuletko ehkä ääniä, jotka määräävät, että sinun täytyy syödä 3 tunnin välein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella nimittelet? Minä haluan huolehtia itsestäni. Mätäne sinä jos haluat, mutta minä yritän huolehtia itsestäni eikä se aina ole helppoa.
Ap
Jos haluat huolehtia itsestäsi ja terveydestäsi, niin unohda suositukset.
Ite syön 3h välein. Tämän seurauksena olen laihtunut hirveästi ja en pysty syömään enää isoja määriä kerrallaan. Tyyliin 1 jogurtti ja 1 banaani niin oon aivan ähkynä. Sitten 3h päästä taas jotain pitää saada. Mulla tää toimii!
Ei tarvitse. Välillä olen vuorokaudenkin syömättä ja elossa olen yhä.
Mä syön silloin, kun on nälkä. Jos sattuu nälkä tulemaan 3 tunnin kuluttua edellisestä ateriasta, niin sitten syön. Jos nälkä taas tulee vasta 9 tunnin kuluttua edellisestä syömisestä, niin sitten etsin evästä naamariin. Ei ongelmaa... Pakolla en mussuta ruokaa jonkun "suosituksen" mukaan, vaan kuuntelen elimistöäni. Samoin tiedostan aika hyvin, jos on jokin puutos mikä vaatii korjailua, joten sen mukaan koostan aterioitani.
Näin olen elänyt n. 30 vuotta.
Moni karppaaja suosittelee syömistä vain kolmesti päivässä, eli ei kolmen tunnin välein suinkaan.
Sivumennen sanottuna myöskään hammaslääkärit eivät suosittele syömään niin usein kuin kolmen tunnin välein.