Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana oleva 23v nainen ja haluisin aivan hirveästi poikavauvan

Vierailija
18.12.2017 |

Olen ahdistunut, sillä haluan poikavauvan. Ultra on pian ja siellä sukupuoli todennäköisesti selviää. En saa unta öisin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että poikavauvan kanssa on todella paljon helpompaa.

Vierailija
2/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat? Ja mitä teet, jos lapsi ei olekaan poika? Kamalaa, jos lapsen sukupuoli on noin tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se sukupuoli vaikuttaa vauva-aikaan? Paitsi, että pyllynpesu voi tosiaan olla pojan kanssa ehkä helpompaa kuin tytön. Mutta ainakin mulla on ollut oikein helppo tyttövauva ja nyt hän on jo ihana ja kiltti taapero. Tuskin se sukupuoli on olennaisin juttu että onko lapsi helppo vai haasteellinen. Ja uskoisin, että äidille myös se haasteellinenkin lapsi voi olla oikein rakas.

Vierailija
4/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet äitiyteen kypsä, niin vakuutan, että se tyttövauvakin tulee olemaan rakas. 

Tietysti noin vahvat odotukset lapsen sukupuoleen nähden vaikuttavat epäkypsiltä. 

Mutta kyllä se siitä. Harva on lastaan hylännyt väärän sukupuolen takia. 

Vierailija
5/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun varmaan kannattaa käydä puhumassa jonkun ammattilaisen kanssa. On nimittäin aika kurjaa, jos lapsi on tyttö ja etkä voi rakastaa sitä, koska niin kiihkeästi halusit pojan.

On tavallista, että ihmiset kuvittelevat tai jopa toivovat, että lapsi on jompaa kumpaa sukupuolta mutta se ei ole normaalia, että sen takia menettää yöunensakin.

Niin kuin me kaikki tiedetään, mahikset on 50-50. Ja useimmille meistä riittää, että lapsi syntyy terveenä.

Vierailija
6/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, että miksi näin?

Halveksitko itseäsi naisena? Koetko, ettet ole saanut rakkautta juuri itsenäsi eli tyttönä. 

Mitään järkiperäistä syytä ei ole nykyään haluta poikaa enemmän kuin tyttöä esim. jokin elinkeinon suvussa jatkuminen. 

Tunnetasolla täysin mennään ja sinun olisi hyvä saada itsellesi selväksi tunteidesi perusta. 

Vierailija
7/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun varmaan kannattaa käydä puhumassa jonkun ammattilaisen kanssa. On nimittäin aika kurjaa, jos lapsi on tyttö ja etkä voi rakastaa sitä, koska niin kiihkeästi halusit pojan.

On tavallista, että ihmiset kuvittelevat tai jopa toivovat, että lapsi on jompaa kumpaa sukupuolta mutta se ei ole normaalia, että sen takia menettää yöunensakin.

Niin kuin me kaikki tiedetään, mahikset on 50-50. Ja useimmille meistä riittää, että lapsi syntyy terveenä.

Ahaa, no kuule kaikki lapset eivät synny terveinä. Yhdestäkään lapsesta ei voi varmasti sanoa. Aika ylimielistä sanoa, että riittää, että lapsi on terve. Jos ei ole, sen kanssa joutuu elämään koko elämän.

Vierailija
8/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siittiö määrää lapsen sukupuolen. Tässä vaiheessa ei enää mitkään loitsut auta. Se on jo kehittymässä. Tovotan onnellista odotusta ja tervettä lasta.

Vierailija
9/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla omakohtaista kokemusta? Nimittäin ei se mene noin.

Vauvat on sukupuoleen katsomatta niin erilaisia eikä sulla ole mitään mahdollisuutta etukäteen nähdä, tuleeko vauvasta helppo vai vaikea. Jopa saman perheen lapset voivat olla keskenään täysin erilaisia.

Ja aika paljon siihen, onko vauvan kanssa helppoa vai vaikeaa, vaikuttaa se, mikä äidin asenne siihen vauvanhoitoon on. Kyllähän moni äiti saa elämänsä tooooosi vaikeaksi ihan tavallisen helpon vauvan kanssa.

Toivotaan, että saat sen pojan sitten mutta toivotaan myös, että se on helppo että et pety. Niitä ei muuten saa palauttaa sinne synnytyssairaalaan, jos ne onkin vaikeita.

Vierailija
10/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan myös pojan. Laskettu aika 25.6.

Vierailija
11/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, no kuule kaikki lapset eivät synny terveinä. Yhdestäkään lapsesta ei voi varmasti sanoa. Aika ylimielistä sanoa, että riittää, että lapsi on terve. Jos ei ole, sen kanssa joutuu elämään koko elämän.

Oletko sä se sama, joka aina näihin keskusteluihin tuo tämän näkökulman?

Tiedät ihan hyvin, että pointtini on sanoa, että useimmat meistä toivovat tervettä lasta - ja että sukupuoli on sivuseikka. Olet varmaan kuullut sen, että "ihan sama kumpi tulee, kunhan on terve".

Mikä ei tarkoita sitä, etteikö myös ei-terveen lapsen kanssa voi elää. Mutta en tiedä ketään, joka nimenomaan toivoo sairasta lasta. Hyvää joulua myös sinulle!

Vierailija
12/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistithan täyttää sen kohdan siihen lapsentilauslomakkeeseen? Saatat vielä ehtiä!

Ja jos et enää ehdi, niin onneksi meillä on Suomessa tämä lastenvaihtojärjestelmä. Ne, jotka haluaa pojan mutta saakin tytön, voi vaihtaa sen sellaisen perheen kanssa, joka oli tilannut tytön mutta saanut pojan.

Vierailija
13/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle riitti lopulta, että syntyi elävänä.

Minä en halunnut poikaa. Kaikille sanoin, ettei mitään väliä mutta omassa mielessäni toivoin kiihkeästi tyttöä. Vauva kuoli kohtuun 39+5 ja se oli poika. Sen jälkeen olen saanut kolme tyttöä. Kaikella on tarkoituksensa.

Vierailija
14/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laskettu aika on 28.12 eli ensi viikolla. En tiedä sukupuolta, mutta kohtahan se nähdään. Molemmat sukupuolet ovat tervetulleita mulle. Yksi tyttö mulla on entuudestaan. Ehkä mies saattaa himpun enemmän toivoa poikaa, mutta tuskinpa hän toista tyttöäkään hylkäisi. Ainakin näyttäisi kovasti välittävän tuosta ekastakin tytöstä ja sanonutkin ettei toinen tyttö haittaisi. Saahan sitä toivoa sukupuolta, mutta ehkä sitä ei kannata liian korkealle arvottaa, koska sitähän ei voi tietää kumman saa. Luulisi, että vanhempi rakastaisi omaa lastaan ehdoitta, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
15/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut enemmän kakkosta raskausaikana kun ennen?

Vierailija
16/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin halusin. Ihan kamalasti. Ja ahdistuin pelkästään ajatuksesta, että saisin tytön.

Lapsen sukupuoli selvisi vasta tämän synnyttyä. Hän on tyttö. Ensimmäiset kuukaudet meni totutellessa ajatukseen. Tuntui, että sain väärän lapsen.

Nyt minulla on 4-vuotias ihana tyttö. Olen niin kiitollinen, että sain tytön. Hän on ihana lapsi. Tuttujen saman ikäiset pojat ovat hirveitä sähläreitä ja poikien maailma tuntuu vieraalta ja ahdistavalta.

Lopulta en edes tiedä miksi toivoin niin paljon poikaa. En keksi mitään järjellistä syytä. Koska mitä väliä sillä sukupuolella on? Oma lapsi on aina rakas ja ihana.

Vierailija
17/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleekohan nuoret poikavauvojen äidit koskaan että heidän masussaan kasvaa penis? xD

Vierailija
18/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluisin mieluummin tytön kun pojan.

Vierailija
19/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistithan täyttää sen kohdan siihen lapsentilauslomakkeeseen? Saatat vielä ehtiä!

Ja jos et enää ehdi, niin onneksi meillä on Suomessa tämä lastenvaihtojärjestelmä. Ne, jotka haluaa pojan mutta saakin tytön, voi vaihtaa sen sellaisen perheen kanssa, joka oli tilannut tytön mutta saanut pojan.

Muistin kyllä. Ja olen rukoillutkin että Jumala siunaisi ja antaisi pojan.

Vierailija
20/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle riitti lopulta, että syntyi elävänä.

Minä en halunnut poikaa. Kaikille sanoin, ettei mitään väliä mutta omassa mielessäni toivoin kiihkeästi tyttöä. Vauva kuoli kohtuun 39+5 ja se oli poika. Sen jälkeen olen saanut kolme tyttöä. Kaikella on tarkoituksensa.

Siis mitä tämä sun kommentti tarkkaan ottaen tarkoittaa?