Paras keino saada tuuheutta ja rakennetta hentoihin ja velttoihin hiuksiin?
Kertokaas samoista ongelmista kärsivät omat tehokeinonne. Minulla siis pitkät hiukset, joihin pitäisi saada volyymiä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Pitkät, hennot ja veltot. Pahin mahdollinen tapaus. Eikä millään suostu harkitsemaankaan lyhyttä tietenkään. No ei tuossa muu auta kuin pestä joka aamu, vääntää rullille, tupata täyteen kemikaaleja, tupeerata ja pöyhöttää ja lakata, niin siinä sitä on volyymia.
Lähinnä haen luottoaineita, joilla saatte ongelmahiuksiin edes jonkinlaista tuuheutta. Lyhyeksi en halua leikata, sillä poninhäntä ja nuttura on nopea ja helppo verrattuna lyhyisiin hiuksiin, joita pitäisi aina laittaa.
Ja rullien pitoon ei valitettavasti aika riitä ☹️
Olen tuota suolavesisuihketta koittanut, mutta teki hiuksista vain tahmeat. Miten käytätte sitä? Ap
Biozellin suolasuihke on hyvä ja itse tykkään myös hiuspuuterista. Ensin tietenkin pitää aina pestä volyymishampoolla ja ei hiustenhoitoaineita. Suihkutan aina kuiviin hiuksiin.
Sopiiko (saippuoituun öljyyn pohjaava, esim. Flow) palashampoo? Se on toiminut täällä, ei tarvitse muotoilutuotteita eikä käsittelyä. Tuo saippuoitu jne. siksi, että sls-pohjaiset palashampoot (esim. Lush) ovat pesevämpiä, tavallista shampoota ilman vettä.
Itselläni on ohuet, mutta kihartuvat hiukset. Suolasuihkeella kihara pysyy kiharana paremmin. Usein föönaan hiuksia lyhyen aikaa ja pöyhin niitä sormin.
Tukkapuuteria käytän silloin, kun haluan hiusten olevan nutturalla. Tulee "pitoa".
Suolasuihketta ei pidä käyttää liikaa. Kokeilemalla tietää.
Tosin vaikuttaa siltä, että usein käytettynä suolasuihke kuivattaa hiuksia ja vie niistä kiillon.
Jos suolasuihke teki hiuksistasi tahmeat, olet ehkä laittanut sitä liikaa? Ei sitä kovin paljoa tarvitse laittaa. Tai käyttänyt huonoa suihketta, niistä markettien halvimmista ei valitettavasti ole oikein mihinkään. Tämä Osiksen on ainakin hyvä: https://www.sokos.fi/fi/sokos/schwarzkopf-osis-session-label-salt-spray…
Tai sitten kannattaa kokeilla mineraalisuihketta, itse olen todennut tämän toimivaksi: https://www.sokos.fi/fi/sokos/goldwell-stylesign-texturizer-mineraalisu…
Minulla on hartiamittaiset hennot, vetelät ja suorat hiukset, joita pidän mielelläni nutturalla.
Pesen hiukset noin kaksi kertaa viikossa, illalla, joko sulfaatittomalla shampoolla tai palashampoolla. Kosteuttavaa hoitoainetta latvoihin.
Annan hiusten kuivua noin 60%, sitten selvitän sukaharjalla ja levitän kevyttä tuuheuttavaa muotovaahtoa, isopiikkisellä kammalla käyn läpi että on tasaisesti ja kuivaan hiukset föönillä pää koko ajan alaspäin, ei mitään harjoja, vain kädet ja fööni.
Sitten lisään tyveen kuivashampoota, erityisesti hiusrajaan, sivuille ja takaraivon alueelle. Kierrän hiukset korkealle sykerönutturalle, joko yksi tai kaksi, suihkitaan vedellä sumutepullosta aavistuksen kosteiksi ja annetaan asettua yön yli. Avataan ja harjataan sukaharjalla aamulla.
Aina seuraavaan pesuun asti lisään joka ilta vähän kuivashampoota ja laitan hiukset sykerölle. Saatan suihkia latvoihin hiuksiinjätettävää hoitosuihketta, en välttämättä enää kostuta sykeröitä vedellä. En koskaan nuku hiukset auki enkä koskaan anna hiusten olla vain luonnontilassa tai ilman muotoilutuotteita. Ne ovat välttämättömyys, jotta saan hiuksiin vähän muotoa ja rakennetta ja jotta tukka näyttäisi joltain.
Hiukset voi leikkauttaa sellaiseksi, että ne näyttävät tuuheammilta. Tässä yksi keino.
Kaupoista saa tuuhentavia shampoita. Kaikenlaisia muita kikkoja on netti pulollaan.
Taas tää sama mainostaja nostaa näitä vanhoja hiusaiheisia ketjuja
Hyvä leikkaus hiuksiin on A ja O ja suolavesiliuos on ollut hiusteni pelastus 👍
Vierailija kirjoitti:
Biozellin suolasuihke on hyvä ja itse tykkään myös hiuspuuterista. Ensin tietenkin pitää aina pestä volyymishampoolla ja ei hiustenhoitoaineita. Suihkutan aina kuiviin hiuksiin.
Silikoniton shampoo on ehdoton, silikonit kertyvät hiuspohjaan/hiuksiin ja vievät ilmavuuden.. Hoitoainetta en skippaisi, miten se muka latistaa hiukset, jos laittaa pienen määrän vain latvoihin? Ota huomioon, että ohuet, lättänätkin hiukset voivat olla kuivat ja käsitellyt
Pitkät, hennot ja veltot. Pahin mahdollinen tapaus. Eikä millään suostu harkitsemaankaan lyhyttä tietenkään. No ei tuossa muu auta kuin pestä joka aamu, vääntää rullille, tupata täyteen kemikaaleja, tupeerata ja pöyhöttää ja lakata, niin siinä sitä on volyymia.