Paras keino saada tuuheutta ja rakennetta hentoihin ja velttoihin hiuksiin?
Kertokaas samoista ongelmista kärsivät omat tehokeinonne. Minulla siis pitkät hiukset, joihin pitäisi saada volyymiä.
Kommentit (36)
Kaikkea on kokeiltu. Kokemuksen perusteella: pese hiukset palasaippualla (esim oliiviöljy). Ei hoitoainetta.
Minulle kampaaja sanoi, että kun on oikeat tuotteet, voi hoitoainetta laittaa koko hiukseen - juurta myöten. Hoitaa samalla päänahkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kampaaja sanoi, että kun on oikeat tuotteet, voi hoitoainetta laittaa koko hiukseen - juurta myöten. Hoitaa samalla päänahkaakin.
Aha. Useimpien hoitoaineiden käyttöohjeissa kuitenkin ohjeistetaan levittämään nimenomaan pituuksiin ja latvoihin. Kuivan hiuspohjan omaaville tuon kampaajasi neuvo voi toimiakin, mutta yleensä hiuspohjan hoitotuotteet taitavat olla erikseen eikä sinne samaa hoitsikkaa ole tarkoitus laittaa, kuin latvoihin. Hentohiuksisena ja/tai yhtään rasvoittuvan hiuspohjan omaavana jättäisin kokeilematta.
Hc-metodi: ei shampoota ollenkaan. Ns. ”No poo”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Useimpien hoitoaineiden käyttöohjeissa kuitenkin ohjeistetaan levittämään nimenomaan pituuksiin ja latvoihin. Kuivan hiuspohjan omaaville tuon kampaajasi neuvo voi toimiakin, mutta yleensä hiuspohjan hoitotuotteet taitavat olla erikseen eikä sinne samaa hoitsikkaa ole tarkoitus laittaa, kuin latvoihin. Hentohiuksisena ja/tai yhtään rasvoittuvan hiuspohjan omaavana jättäisin kokeilematta.
No mulla on juurikin hennot ja latistuvat, lasimaiset hiukset mutta kampaajan vinkki toimi kyllä minulla. Tuote oli joku wellan fine hair shampoo. En ole löytänyt tuotetta enää, oranssi pullo. Ehkä on lopetettu.
Ui merivedessä. Suola antaa volyymiä.
Leikkuuta kunnollinen napakka malli.
Ohut pitkä tukka on hirveä.
Aloitus on jo vähän vanha, mutta vastaan silti. Itselläni on samantapaiset hiukset kuin ap:llä. Tuuheuttavat shampoot ja hoitoaineet eivät sovi ollenkaan. Hiukset tulevat niistä huonokuntoisen näköisiksi, helposti takkuuntuviksi ja saan niistä myös aina hilsettä. Muotovaahdoista hiukset tulevat "tikkuisiksi". Itse olen todennut parhaimmaksi keinoksi sen, jos tupeeraan hiuksia ihan vähän tyvestä ja suoristusraudalla vedän tupeeratun kohdan päältä, sitten harjaan auki. Hiukset näyttävät tällöin ilmavammilta ja pöyheämmiltä. Käytän myös usein kuivashampoota, tosin varon päällimmäisiä hiuksia, koska kuivashampoo vie kiillon. Laitan hiuslakkaa siten, että suihkutan lakkaa kampaan ja sitten kampaan hiukset. Jos suoraan suihkutan lakkaa hiuksiin, niin sitä tulee helposti liikaa, hiukset menevät klimppiin tms. Itselleni ovat parhaiten sopineet Lushin palashampoot. Varsinaisia palashampoita en ole kokeillut, tosin kiinnostaisi. Käytän aina kuiville hiuksille tarkoitettuja hoitoaineita / naamioita latvoissa, koska on kamalan näköistä, jos latvat ovat tosi kuivat tai huonokuntoiset.
Vierailija kirjoitti:
Hc-metodi: ei shampoota ollenkaan. Ns. ”No poo”
Jos haiseva, hilseinen ja kutiseva päänahka kiinnostaa, go ahead. Asiaa eivät paranna shampoon asemasta käytetyt "luonnolliset ja hellävaraiset" soodat ja etikat ym., päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
tyvirauta
Silläkö saa hiukset kasvamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hartiamittaiset hennot, vetelät ja suorat hiukset, joita pidän mielelläni nutturalla.
Pesen hiukset noin kaksi kertaa viikossa, illalla, joko sulfaatittomalla shampoolla tai palashampoolla. Kosteuttavaa hoitoainetta latvoihin.
Annan hiusten kuivua noin 60%, sitten selvitän sukaharjalla ja levitän kevyttä tuuheuttavaa muotovaahtoa, isopiikkisellä kammalla käyn läpi että on tasaisesti ja kuivaan hiukset föönillä pää koko ajan alaspäin, ei mitään harjoja, vain kädet ja fööni.
Sitten lisään tyveen kuivashampoota, erityisesti hiusrajaan, sivuille ja takaraivon alueelle. Kierrän hiukset korkealle sykerönutturalle, joko yksi tai kaksi, suihkitaan vedellä sumutepullosta aavistuksen kosteiksi ja annetaan asettua yön yli. Avataan ja harjataan sukaharjalla aamulla.
Aina seuraavaan pesuun asti lisään joka ilta vähän kuivashampoota ja laitan hiukset sykerölle. Saatan suihkia latvoihin hiuksiinjätettävää hoitosuihketta, en välttämättä enää kostuta sykeröitä vedellä. En koskaan nuku hiukset auki enkä koskaan anna hiusten olla vain luonnontilassa tai ilman muotoilutuotteita. Ne ovat välttämättömyys, jotta saan hiuksiin vähän muotoa ja rakennetta ja jotta tukka näyttäisi joltain.
Kai käytät myös syväpuhdistavaa shampoota välillä, kun käytät noin paljon kuivashampoota ja muotoilu- ja hoitotuotteita? Ei ainakaan lisää hiusten ilmavuutta, kun kaikki tökötit kertyvät niihin.
Joskus joo syväpuhdistavaa. Vaan eipä tuossa nyt niin paljon muotoilutuotteita ole, kahta tuotetta jopa ja se latvahoito. Joskus tapasin laittaa 4-5 tuotetta.
Muotovaahdon sijaan olen alkanut suihkia viittä vaille kuiviin hiuksiin Biozellin suolasuihketta, pää alaspäin tyveen ja pituuksiin ja kaikkialle. Sitten rutistan hiuksia käsin ja annan olla, en harjaa tai selvitä, saatan laittaa löysälle korkealle nutturalle asettumaan. Suolasuihketta saa suihkia vaikka kuinka paljon, ennen kuin ns. tuntuu missään, on niin typerän pehmeä hiuslaatu. Ja kuivashampoon vaihtoehdoksi sopii tekstuurisuihke, sitä vaan vähemmän.
Hairmella saa tuuheutta hiuksiin
Kai käytät myös syväpuhdistavaa shampoota välillä, kun käytät noin paljon kuivashampoota ja muotoilu- ja hoitotuotteita? Ei ainakaan lisää hiusten ilmavuutta, kun kaikki tökötit kertyvät niihin.