Millä aineilla luonnonkiharaan lisää sitä kiharuutta/volyymia?
Mulla on hiukset muuttuneet 30v jälkeen luonnonkihariksi ja varsinkin nyt kun leikkautin niitä kampaajalla pari cm enemmän (pituus peittää niskan, olkapäille kutakuinkin) niin ovat varsin kiharalla esim.yön jälk jolloin pidän niitä ylhäällä kiinni. Mutta jos haluaisin päivän rientoihin kiharalla kuontalolla enkä harjaisi auki ja suoraksi niin mitä ainetta suosittelet? jotain kiehkuroihin puristettavaa, suihkutettavaa mutta mitä?
Kommentit (13)
No jopa minä tajuan ettei vesi auta mitään, tai korkeintaan hetkellisesti. Ja kuka haluaa talviaamuna lähteä kostealla tukalla liikenteeseen...
ap
Vierailija kirjoitti:
No jopa minä tajuan ettei vesi auta mitään, tai korkeintaan hetkellisesti. Ja kuka haluaa talviaamuna lähteä kostealla tukalla liikenteeseen...
ap
Huh...? Minulla on ollut luonnonkihara syntymästä asti ja paras kiharruttaja on vesi. Esimerkiksi lumisade tekee säkkärän.
Mulla toimii voidemaiset. Esimerkiksi Cutrinin Curl definer.
Kampaajilla on tuotteita kiharille hiuksille.
Tykkäättekö te kikkarapäät oikeasti kiharista hiuksistanne? T. Kikkarapää itsekin, jonka hiukset sinkoilee kaikkiin ilmansuuntiin :D.
Luonnonkihara hius on lähtökohtaisesti kuiva ja imaisee ilmasta kosteuden. Siksi sen hoito vaatii omat niksinsä. Yksi juttu on, että valitsee sulfaatittoman shampoon. Toinen on että välttää kaikkea kiharrusta, suoristusta ja muuta käristämistä, jos haluaa että hiukset näyttävät luonnontilaisina mitenkään siedettäviltä. Vähemmän on enemmän kiharoiden kanssa. Tippa öljyä toimii hoitoaineena.
T. Raskauden myötä kiharat saanut.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäättekö te kikkarapäät oikeasti kiharista hiuksistanne? T. Kikkarapää itsekin, jonka hiukset sinkoilee kaikkiin ilmansuuntiin :D.
Minä tykkään.
30 v sain ensin taistella piikkisuorien liukkaiden hiusten kanssa, joita ei mikään määrä muotoilutuotteita pitänyt kuosissa.
Jos teki kiharat, niin ne oikeni parissa tunnissa vaikka miten olis tehnyt.
Letitkään ei helpolla pysyneet.
Ne oli aivan hirveät. Sojotti sinne minne itse tahtoi eikä niille mahtanut mitään.
Kolmekymppisenä sain lapsia ja kiharat. Nämä hiukset on tosi helpot. Helppo on laittaa kampauksia ja ne pysyy kuosissa kevyillä muotoilutuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Ei ole koskaan toista samanlaista hiuspäivää niin ei ehdi kyllästymään :p Tänään korkkiruuveja, huomenna laineita ja ylihuomenna säkkärää. Vaihtelu virkistää :)
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkihara hius on lähtökohtaisesti kuiva ja imaisee ilmasta kosteuden. Siksi sen hoito vaatii omat niksinsä. Yksi juttu on, että valitsee sulfaatittoman shampoon. Toinen on että välttää kaikkea kiharrusta, suoristusta ja muuta käristämistä, jos haluaa että hiukset näyttävät luonnontilaisina mitenkään siedettäviltä. Vähemmän on enemmän kiharoiden kanssa. Tippa öljyä toimii hoitoaineena.
Hauskaa, tiedän vain tapauksia joilta raskaus on vienyt kiharat. Miltä tuntui kun alkoivat kihartumaan ja kuinka säkkärälle? Afro aamulla herätessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, tiedän vain tapauksia joilta raskaus on vienyt kiharat. Miltä tuntui kun alkoivat kihartumaan ja kuinka säkkärälle? Afro aamulla herätessä?
Itse asiassa aluksi tuli laineita, sitten yksi "vieteri" ja sitten lisää. Se yksi vieteri on edelleen kiharampi kuin muut hiukset, ponkaisee esiin vaikka sää olisi kuiva ja hiukset harjatut. Muut hiukset menevät korkkiruuveille vain kostealla säällä tai pesun jälkeen.
Kihartumisprosessi jatkuu edelleen. Olen kasvattanut hiuksia nyt vuoden. Ja tuntuu että kihartuvat nopeammin kuin kasvavat. Eli pituutta ei tule, volyymia vain.
Sokerisuihke tai suolasuihke. Itse tykkään sokerisuihkeesta ennemmän.
Monellakin valmistajalla on hyviä kosteuttavia suihkeita. Itse tykkään esim. Bonacuren Moisture Kick -suihkeesta, sininen pullo, Schwartzkopfin valmistama. Tai Four reasons Moisture mix.
Vesi :)