Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärintodistus kun alle 10v lapsi sairastuu

Vierailija
18.12.2017 |

Onko normaalia ettei riitä sairaanhoitajan kirjoittama todistus työnantajalle? Sen harvan kerran kun lapsi sairastuu ja pyydän hoitajalta että saisin lääkärintodistuksen niin ihmetellään ja päivitellään miten ei sairaanhoitajan todistus riitä kun lapsi sairaana. Meillä ei edes ole työterveyslääkäriä edes silloin kun itse sairastuu vaan täytyy käyttää oman kunnan lääkäripalvelua eli terveyskeskus. Onko muillakin näin. Ja kaupan ala kyseessä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on outo työnantaja sulla. Ihan älytöntä tuo lääkärintodistuksen pyytäminen. Kyllä niihin tavallisiin flunssa kuumeisiin riitää ihan sairaanhoitajankin katselmus. Ihan kun sairaanhoitaja ei näkisi yhtä hyvin kun lääkäri onko aihetta sairaslomaan. Kyllä on julkisten resurssien tuhlausta vaatia lääkärintodistusta. Mun mielestä pitäisi olla laki että esim. alle 4 päivän sairalomiin riittää aina sairaanhoitajan saikkulappu.

Vierailija
2/5 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin virallisesti vaaditaan lääkärintodistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on outo työnantaja sulla. Ihan älytöntä tuo lääkärintodistuksen pyytäminen. Kyllä niihin tavallisiin flunssa kuumeisiin riitää ihan sairaanhoitajankin katselmus. Ihan kun sairaanhoitaja ei näkisi yhtä hyvin kun lääkäri onko aihetta sairaslomaan. Kyllä on julkisten resurssien tuhlausta vaatia lääkärintodistusta. Mun mielestä pitäisi olla laki että esim. alle 4 päivän sairalomiin riittää aina sairaanhoitajan saikkulappu.

Ja samalla voisi olla laki, että sairaanhoitajan todistuksella saa palkatonta vapaata. Vanhemmat voivat sitten valita, haluavatko  hoitaa työantajan laskuun vai omaan piikkiin. En ymmärrä, miksi työnantajan pitäisi maksaa siitä, että jonkun lapsi on sairas.

Vierailija
4/5 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkärintodistus ja puolison työnantajan todistus siitä, että puoliso on ollut ko. ajan töissä. Jos esim. äiti tekee 8-16 työtä ja isällä on vuorotyö, niin jos isä on ollut yön töissä, ei äiti saa palkallista hoitovapaata. Oletetaan, että isä hoitaa lapsen, hänhän ei ole työvuorossa.

Vierailija
5/5 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää lapsenkin sairaudesta 3 päivää omalla ilmoituksella. Fiksumpi työnantaja.

Eli kun minä jään kotiin, olen sen tarvittavan 1-2 päivää. Kun mies jää kotiin, hakee  hän lapsen kanssa saikkulapun ja on sen ajan pois mitä lapussa lukee. Win-win :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi