Työpaikan siivouksesta.
Pöydät ja hyllyt paksun pölykerroksen peitossa. Lattialla kokolattiamatto. Ilmeisesti siivooja käy työajan jälkeen siivoomassa. Mitäköhän se tekee kun pölyjä se ei ainakaan pyyhi.
Huomenna muistettava ottaa mikrokuituliina mukaan ja siivota itse.
Hyi. Ei ihme et nenä tukossa jatkuvasti.
Kommentit (21)
Selviää siivoussopimuksesta. Älkää jatkossa ottako sitä halvinta tarjousta.
Siivousfirma tekee sen mitä on tilattu ja mistä sille maksetaan. Eli kannattaa tutustua sopimukseen, ennen haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Selviää siivoussopimuksesta. Älkää jatkossa ottako sitä halvinta tarjousta.
Mulla ei mitään tietoa millainen sopimus on ja kenen kanssa ja mitä se maksaa. Kyseessä iso useamman sadan hengen firma.
Ap
Meillä on töissä tilanne, että yksi työntekijä arvostelee jatkuvasti siivouksen tasoa ja siivoaa sitten itse työajalla.
Mutta siivooja tekee just sen, mitä sen sopimuksessa lukee. Sellaiset himosiivoojat, jotka siivoaa paikkoja kuin omiaan on palkattu jo yksityisiin koteihin, joilla on varaa maksaa laadusta.
Sama tilanne meillä, ollaankohan samassa työpaikassa. :) Minä olen maininnut asiasta pomoille, ja he ovat myös itse valitelleet sitä ääneen, että "kun on sotkuista" mutta mitään ei vaan tunnu tapahtuvan. Tietyt asiat on siivousfirma palkattu hoitamaan, mutta tuntuvat hoitavan nekin vähän niin ja näin. Ja listalta puuttuu joitain mielestäni todella olennaisia asioita kuten työpöytien pyyhintä (!), ylipäätään kaikenlainen pölyjen pyyhintä. Siivous on mielestäni aivan väärä paikka säästää, jos halutaan että työntekijät pysyvät terveinä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä tilanne, että yksi työntekijä arvostelee jatkuvasti siivouksen tasoa ja siivoaa sitten itse työajalla.
Mutta siivooja tekee just sen, mitä sen sopimuksessa lukee. Sellaiset himosiivoojat, jotka siivoaa paikkoja kuin omiaan on palkattu jo yksityisiin koteihin, joilla on varaa maksaa laadusta.
En itse ole mikään siivousintoilija, mutta kun villakoirat pyörii työpöydällä, niin pakkohan se on itse tartuttava rättiin.
Kyllä mua kotinakin ärsyttää ne villakoirat viimeistään siinä vaiheessa kun ne tulee ovella vastaan.
Ap
Pöydällä ei mitään ylimääräistä? Vain tyhjät pinnat pyyhitään.
Vierailija kirjoitti:
Pöydällä ei mitään ylimääräistä? Vain tyhjät pinnat pyyhitään.
Jos asia on noin, niin miksi tyhjät hyllyt/kaapinpäälliset ei pyyhitä?
Pöydällä vain välttämättömimmät, eli näytöt ja läppäri telakassa sekä kalenteri. Kynät, vihot, silmälasit, juomapullo ovat kaapissa.
Ap
Otat vaan yhteyttä tahoon, joka siivouksen järjestää ja keskustelet siivouksen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Otat vaan yhteyttä tahoon, joka siivouksen järjestää ja keskustelet siivouksen tasosta.
Herranen aika, ei tuo ole yksittäisen työntekijän tehtävä! Se ottaa yhteyttä, joka siivoussopimuksen on yrityksen puolesta allekirjoittanut. Aloittajan firma on ottanut halvimman tarjouksen ja pienimmällä työmäärällä mitä kuvitella voi, joten vika on siinä. Yhdenkään siivoojan ei pidä tehdä enempää, mistä yritys maksaa.
Omassa työpaikassa jotkut valittivat esimiehelle, että hyllyjen päällisiä ei oltu pyyhitty. Esimies kertoi, että firmassa olevat hyllyt olivat korkeammalla mitä sopimuksessa oli määritelty, joten ne eivät siis kuuluneet siivouksen piiriin. Työpöydiltä siivottiin vain vapaana oleva pinta eikä siivoojilla ollut lupaa siirtää tavaroita.
Näitäkin on nähty että työpöytä täynnä "ylimääräistä". Ala siinä sitten "pölyjä pyyhkimään" mahdollisilta tyhjiltä pinnoilta, joita ei välttämättä edes ole. Joten ylimääräiset pois pinnoilta = puhtaat pölyttömät pinnat.
Myös tämä, että kannattaa tutustua sopimukseen ennenkuin haukkuu. Aikakaan ei aina riitä hinkkaamaan joka ikistä nurkkaa. Juuri näin, siivooja tekee sen mitä on sovittu.
Siivoojia ei edelleenkään arvosteta. Aina keksitään tai huomioidaan pienikin virhe tai moka. Sama kun menisi itse vauva -palstalle kirjoittamaan siitä kun asiakaspalvelijat ei tervehdi kun menet asioimaan tai on tehty virhe, tai joutuu jonottamaan liian pitkään asiaa x.
Kaikki ollaan vaan ihmisiä. Ihminen tekee virheitä.
Myös se, kiitättekö koskaan siivoojaa jos satutte hänet näkemään työpaikallanne?
Kyllä se siihen on mennyt, että työntekijän on siivottava itse noi pinnat. Justhan joku tutkija valitti yliopistolla, että onko järkee, että siivous maksaa 6000€/kk, tarkoittaen sillä omaa kuukausipalkkaansa.
Jep.... meilläkin ilmeisesti soppariin kuuluu vain vesihanojen pyyhkiminen päältäpäin, ei alta.
Vierailija kirjoitti:
Myös se, kiitättekö koskaan siivoojaa jos satutte hänet näkemään työpaikallanne?
Mistä pitäisi kiittää?
Siitä, että saa itse pyyhkiä pölyt?
Meilläkin siivooja on 8h/vrk paikan päällä ja sen lempipuuhaa on istua siitä 7h kiillotuskoneen päällä, muu aika menee roskisten tyhjentämiseen toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Pöydät ja hyllyt paksun pölykerroksen peitossa. Lattialla kokolattiamatto. Ilmeisesti siivooja käy työajan jälkeen siivoomassa. Mitäköhän se tekee kun pölyjä se ei ainakaan pyyhi.
Huomenna muistettava ottaa mikrokuituliina mukaan ja siivota itse.
Hyi. Ei ihme et nenä tukossa jatkuvasti.
Viikonlopun jälijltä pölyttynyt? Vai onko viikonloppuna käynyt siivooja.
Ns yläpölyjen pyyhintä ei välttämättä kuulu teillä soppariin ollenkaan. Ylläpitosiivouksia tehdään vähän niin ja näin (siivousajat voi olla todella tiukat) ja sitten voidaan myydä hintavampia perusteellisia siivouksia asiakkaalle.
Ja eihän mikään paikka kunnossa pysykkään, jos koko ajan siivotaan vaan minimiajalla ja vielä, jos siivoojana on joku ammattitaidoton / kokematon.
Vierailija kirjoitti:
Ns yläpölyjen pyyhintä ei välttämättä kuulu teillä soppariin ollenkaan. Ylläpitosiivouksia tehdään vähän niin ja näin (siivousajat voi olla todella tiukat) ja sitten voidaan myydä hintavampia perusteellisia siivouksia asiakkaalle.
Ja eihän mikään paikka kunnossa pysykkään, jos koko ajan siivotaan vaan minimiajalla ja vielä, jos siivoojana on joku ammattitaidoton / kokematon.
Juuri näin. Ne kokeneet ja ammattitaitoiset ovat ihan muualla töissä kuin näissä minimifirmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, ei tuo ole yksittäisen työntekijän tehtävä! Se ottaa yhteyttä, joka siivoussopimuksen on yrityksen puolesta allekirjoittanut. .
Tarkoitin firman (useita satoja työntekijöitä, siis iso firma) kiinteistöhallinto-osastoa tai jos vuokralla ovat, niin... öh, en tiedä, mutta sitä tahoa, joka on siivouksen taloon hoitanut. JA tällaisista asioista huomauttaminen on nimenomaan työntekijän tehtävä. Eihän siivouksen hankkija voi mitenkään muuten tietää, jos siivouksessa on puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, ei tuo ole yksittäisen työntekijän tehtävä! Se ottaa yhteyttä, joka siivoussopimuksen on yrityksen puolesta allekirjoittanut. .
Tarkoitin firman (useita satoja työntekijöitä, siis iso firma) kiinteistöhallinto-osastoa tai jos vuokralla ovat, niin... öh, en tiedä, mutta sitä tahoa, joka on siivouksen taloon hoitanut. JA tällaisista asioista huomauttaminen on nimenomaan työntekijän tehtävä. Eihän siivouksen hankkija voi mitenkään muuten tietää, jos siivouksessa on puutteita.
Ei rivityöntekijä välttämättä tiedä edes siivousfirmaa, saati juuri ko. paikan vastaavaa tai edes siivoussopimuksen sisältöä. Työntekijä voi toki kertoa omalle pomolleen havaitsemistaan epäkohdista, sieltä lähtee sitten viesti eteenpäin. Valitettavasti vain siivouksesta säästetään koko ajan ja sopimuksia huononnetaan kun valitaan se halvin tarjous, mikä tarkoittaa suunnilleen vain roskisten tyhjennystä...
Kehtaiskohan pomolle valittaa tästä?
Ap