Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hauska olla töissä kun perjantaina olin poissa pahoinvoinnin takia :))

Vierailija
18.12.2017 |

Kumpikin työkavereista on suuttuneita, huomenta on sanottu kun tulin 6.30 töihin. Muuten keskustelevat keskenään ja ei ole esim. kysytty miten voin. Tietävät että olen raskaana ja olin perjantaina niin huonona että jäin kotiin. Erittäin hyvä fiilis, nytkin nieleskelen oksennusta :)) Ei taida olla minun vikani ettei ole palkattu extraa perjantaille kun hommaa oli liikaa jo meille kolmelle, saati että olin poissa. Siinähän kiukkuavat 😁

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa lapsellisista työkavereista.

Muistan kuinka oksensin alkuraskaudessa, joka päivä useamman kerran töissä. Koitin syödä kuivahedelmiä, koko ajan vähän napsin taskusta, koska se vähän helpotti. Silti kolme kertaa aamun aikana juoksin vessaan. Sitten se helpotti 10- 11.00 aikoihin.

On rankkaa tehdä töitä kun koko ajan oksettava ja miettii milloin pitää lähteä vessanpyttyä halailemaan. Sinulla on hyvä asenne, älä ota itseesi työkavereiden kiukuttelua.

Vierailija
2/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka oksensin alkuraskaudessa, joka päivä useamman kerran töissä. Koitin syödä kuivahedelmiä, koko ajan vähän napsin taskusta, koska se vähän helpotti. Silti kolme kertaa aamun aikana juoksin vessaan. Sitten se helpotti 10- 11.00 aikoihin.

On rankkaa tehdä töitä kun koko ajan oksettava ja miettii milloin pitää lähteä vessanpyttyä halailemaan. Sinulla on hyvä asenne, älä ota itseesi työkavereiden kiukuttelua.

Kiitos, en odota että miespuolinen työkaveri ymmärtäisi mutta että naispuolinen jolla on vieläpä lapsi heittäytyy samanlaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vituttaahan se, jos töitä olisi enemmän kuin tekijöitä ja vähistäkin resursseita osa ei ole käytettävissä. Eikö sua muka koskaan ärsytä työkaverin sairastuminen? Mua ärsyttää useinkin. Ei raskauspahoinvointi ole mitenkään "pyhempi" sairaus kuin vaikka nuhakuume tai oksennustauti.

Vierailija
4/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset oksentavat koko raskauden, synnärille saakka. Se on niin normaalia, etteivät he ehkä siksi kysy voinnista.

Vierailija
5/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vituttaahan se, jos töitä olisi enemmän kuin tekijöitä ja vähistäkin resursseita osa ei ole käytettävissä. Eikö sua muka koskaan ärsytä työkaverin sairastuminen? Mua ärsyttää useinkin. Ei raskauspahoinvointi ole mitenkään "pyhempi" sairaus kuin vaikka nuhakuume tai oksennustauti.

No ei ole "pyhempi" tai muutenkaan kummempi, mutta ei siinä auta vaikka sinua ärsyttäisi. Naurettavaa äkkäillä työkaverille siitä, että hän on sairaana.

Vierailija
6/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole "pyhempi" tai muutenkaan kummempi, mutta ei siinä auta vaikka sinua ärsyttäisi. Naurettavaa äkkäillä työkaverille siitä, että hän on sairaana.

Halusin sanoa, että minä ymmärrän ärsyyntymisen luonnollisena reaktiona koska nämä perjantaina töissä olleet ovat luultavasti joutuneet jollain lailla omassa työssään kärsimään työkaverinsa poissaolon. Yhden sairastuminen ei ole muiden syy ja esimiehen pitäisi huomioida tilanne ettei siitä muodostu töissä olijoille mahdotonta työpiikkiä. En tietenkään väitä, että olisi ok kiukutella ja mököttää sairastuneelle työkaverille mutta voi se ärsyyntyminen silti näkyä "rivien välistä" vaikka kuinka yrittäisi olla neutraali ja asiallinen.

Vierailija
7/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, silti mun täytyy sanoa, että ei ole koskaan ärsyttänyt työkaverin saikut. Tottakai ne aiheuttavat hankalia tilanteita ja pitää joustaa, mutta aina ajattelen, että mieluummin jokainen olisi terve kuin sairas.

Ei sairastuminen tai huonovointisuus ole oma syy tai valinta. Esimies katsoo toimenpiteet, tuleeko sijainen vai vedetäänkö pienemmällä porukalla.

Vierailija
8/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, en odota että miespuolinen työkaveri ymmärtäisi mutta että naispuolinen jolla on vieläpä lapsi heittäytyy samanlaiseksi.

Esikoista odotat?

Onnea.

Valitettavasti naiset ovat yleensä tylympiä raskauteen ja lapsiin liittyvissä asioissa. Eivät kaikki, mutta pahimmat kommentit tulee aina naisilta.

Ehkä osa on katkeroitunut pahasti tai haluavat paikata huonoa itsetuntoa lyttäämällä muiden äitiyttä.

Vierailija
9/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, paljon vaikuttaa myös se kuinka aloittaja on patsastellut maanantaiaamuna työpaikalle. Tuollainen hehheh-asenne ei välttämättä ole paras tapa lähestyä työkavereita, jotka ehkä kokevat olleensa perjantaina epäreilussa asemassa.

Vierailija
10/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, paljon vaikuttaa myös se kuinka aloittaja on patsastellut maanantaiaamuna työpaikalle. Tuollainen hehheh-asenne ei välttämättä ole paras tapa lähestyä työkavereita, jotka ehkä kokevat olleensa perjantaina epäreilussa asemassa.

En ole patsastellut paikalle. Tulin 15 min etukäteen paikalle kun en tiennyt mitä täällä tänään tapahtuu. Ja voin huonosti jo aamusta asti tänäänkin, naama valkoisena siis tulin työpaikalle.

Vierailija
11/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en ymmärrä miksi juuri minulle mökötetään, sehän on pomon vika ettei ota extroja jo muutenkin töihin vaan antaa meidän juosta paskat housussa, on ennenkin pärjätty koska on pakko pärjätä. Ei pomo näe sitä ongelmaa. Lisäksi toinen työkavereistani ei edes haluaisi että tähän tulisi joku joka ei osaa talon tapoja. En ymmärrä, antaa yksinkertaisia tehtäviä niin niistä selviää jo kädetönkin. Mutta eiii. Ehkä hän haluaa tehdä tuli perseen alla duunia 🤔

Vierailija
12/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuinka patsastelee, meillä ainakin kysytään vointia ja jatketaan normaalisti.

Ja työ on todellakin sellaista että yhden poissaolo lisää muiden töitä mutta kaikesta selvitään kun on hyvä ilmapiiri.

Vierailija
13/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kokopäiväpahoinvointi, joka tiivistyi illalla siihen, että kyökin ja välillä sain jopa oksennettua.

Loppui vasta viikon 15-16 tienoilla. Ohimenevä aamupahoinvointi olisi ollut hyvinkin tervetullutta.

Vierailija
14/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kokopäiväpahoinvointi, joka tiivistyi illalla siihen, että kyökin ja välillä sain jopa oksennettua.

Loppui vasta viikon 15-16 tienoilla. Ohimenevä aamupahoinvointi olisi ollut hyvinkin tervetullutta.

Siis ottaisin sellaisen että oksentaisin pari kertaa ja se siitä. Mutta aamusta iltaan etovaa oloa joka tuo välillä tunteen että kohta muuten lentää laatta,mutta sitten ei lennäkkään. Joutuu pidättään sekunnin henkee ja odottamaan mitä nyt tapahtuu. Ap

Vierailija
15/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kysyin äsken naiskollegalta onko ok jos kävisin syömässä. Vastausta sain odottaa kauan ja se oli hiljaa mutistu mene sitten. Kyllä on vaikeaa tämä.

Vierailija
16/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, nyt kun kerran olet siellä töissä, niin keskity siihen työntekoon, jotta saat jotain aikaiseksi.

Vierailija
17/17 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneisuus ajaa häirikkönaikkosen häiriköimään mieskohteelle kun lapsen tyrkyttäminen johtaa muun ohessa oikeustoimiin.

Kannattaa miettiä kannattiko häiriköidä itselleen paniikkia ja ongelmia?

Tarvitaanko äitiyslomilta "palaavaa"?