Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Tukholmassa maksaa suomalaisella kortilla?

ääööää
17.12.2017 |

Voiko Tukholmassa maksaa tavallisella suomalaisella pankkikortilla? Mulla on Osuuspankin debit-kortti. Ei siis luottoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron toimii ainakin ruotsissa.

Sinkkumies

Vierailija
2/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääööää kirjoitti:

Voiko Tukholmassa maksaa tavallisella suomalaisella pankkikortilla? Mulla on Osuuspankin debit-kortti. Ei siis luottoa.

Jos siinä on Visan tai Mastercardin logo niin tottakai voi. Ellet sitten itse ole laittanut siihen jotain maarajoitusta. Katso verkkopankistasi että mikä on tilanne. 

Vierailija
4/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt avaamassa paikallisessa pankissa tilin ja pyydät siihen kuuluvan kortin. Ota passi tai muut henkkarit mukaan, sillä ne tarvitaan. Tili avataan heti odottaessa ja voit tallettaa sinne heti käteisellä tai siirtää Suomen tililtäsi. Kortin saat 4-7 päivässä esimerkiksi hotelliisi ja sillä voit sitten tehdä ostoksia Ruotsissa.

Vierailija
5/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa ulkomailla? Laivan infosta voit vuokrata ruotsalaisen kortin matkan ajaksi. 

Vierailija
6/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, pitää käydä ruotsalaisesta pankista hakemassa kortti. Toimitusaika noin 2 viikkoa.

Vierailija
7/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, pitää käydä ruotsalaisesta pankista hakemassa kortti. Toimitusaika noin 2 viikkoa.

Tiedoksi että ennen ns.pankkikortit olivat maa kohtaisia. Eli ne eivät toimineet muissa maissa. Silloin käytettiin luottokorttia ulkomailla tai matkashekkejä tai käteistä. edelleenkin on olemassa maita joissa käteinen matkalaukussa on paras vaihtoehto.