Mikä on sinulle pyhää?
Kommentit (19)
Jos tarkoitat pyhällä jotain paikkaa tai asiaa, joka on jumalille tai muille hengille kuuluvaa tai niiden erityisessä suojeluksessa olevaa, niin tällaisena suomenuskoisuuteen kallistuvana eklektisenä pakanauskovana mulla on pyhiä asioita erittäin paljon.
Lasten arvostaminen ja rakastaminen, että ei riistetä, sorreta tai alisteta lapsia, vaan tuetaan ja rakastetaan lasta omana, arvokkaana itsenään.
Heikommassa asemassa olevien puolustaminen esim vammaisten oikeudet, vanhuksista huolehtiminen.
Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia ihmisinä.
Luontoa ei saa riistää vaan suojella ja vaalia.
Pyhää jota palvotaan olis sitten varmaankin tuo Fendin laukkuni.
Vierailija kirjoitti:
Anusreikäni on ainoa pyhä minussa. Sinne ei koske kukaan muu kuin minä.
.... Ja kihomato. Ehkä myös dildokin.
Oma yksityisyys
Eläinten oikeudet
Vapaus
Jumala ja Jumalan sana eli Pyhä Raamattu.
Kaikki, minkä Jumala on pyhittänyt eli erottanut itselleen tästä maailmasta, on toki pyhää, mutta nuo yllä mainitut ovat se varsinaisesti Pyhä.
Vierailija kirjoitti:
Anusreikäni on ainoa pyhä minussa. Sinne ei koske kukaan muu kuin minä.
Toi sanoi ihan samaa ettei sinne koske muut kuin hän. Kuitenkin sain hänet ihan pyytämään että työnnä se sinne.
Miten niin olen manipuloinnin mestari? Tai ehkä se kun pahimmillaan saan pelkästään katsomalla neidin kostumaan? Mitä tässä turhaan kainostelemaan kun olen todella osaava mies.
Oma koti ja oma rauha. Kotimaa, äidinkieli, luonto ja sauna.
Ensin pitäisi määritellä mitä pyhyys on?
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi määritellä mitä pyhyys on?
Koska se on ihmisestä lähtöisin oleva käsite eikä objektiivisesti mitattavissa oleva luonnonvakio on pyhyyden määritelmiä yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Jokainen määrittelee sen pyhäksi mikä hänestä tuntuu pyhältä. Ja jokaisen mielipide on yhtä oikea/väärä.
Vierailija kirjoitti:
Oma koti ja oma rauha. Kotimaa, äidinkieli, luonto ja sauna.
Sama täällä. Lisäisin sotaveteraanien kunnioitus ja hautausmaiden rauha (käyttäytyminen).
Oma reviiri, koskemattomuus. Minulla on vahva tarve pitää tietty välimatka ja alue jolle ei astuta.