Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se kuka keksi ortodonttisen levyn niin oli täysi tomppeli!

Vierailija
17.12.2017 |

Lapseni sai hammasraudat jo ekaluokan alussa, ja kiinteiden hammasrautojen kanssa pärjättiin hyvin, vain muutamia kertoja pääsi käymään ikävästi. Nyt poikani on kolmannella luokalla, ja syksyn alussa hän sai kiinteät raudat pois, ja siirryttiin ns. jälkihoitoon, ortodonttiseen levyyn, joka ylläpitää hoitotulosta. Ymmärrän, että jos haluaa tuloksia, niitä täytyy pitää, mutta ne on ihan superhankalat! Aina jos ne hukkuu/menee rikki niin suunnilleen satanen pitää maksaa että saa uudet. Olen maksanut jo 300€ hammasrautojen takia! Ja olen opettanut pojalleni, että niitä pitää pitää huolella, mutta vahinkoja sattuu. En myöskään halua että hoitotulos ottaa takapakkia. Ko. raudat otetaan siis pois syödessä ja hammaspesulla. Eikö yhtään helpompaa ratkaisua voitu keksiä? Vertaistukea?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja niiden puhdistuskin on hankalaa!!!

Ap

Vierailija
2/5 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heei, eikö ketään kiinnosta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ihan sama. Otsake on varmaan liian pitkä.

Ap

Vierailija
4/5 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne oikeasti ihan pakolliset? Onko leegot muuten pitkin laaria vai onko lapsen rääkkääminen perusteltua?

Vierailija
5/5 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ensin quad helix kitalaessa sit laitettiin kiinteet raudat sekä ylös että alas. Nyt enää hampaiden takana retentiokaaret.

Mä olen maksanut tähän mennessä varmaan noin 5000€ hoidosta. Ja juu, ei saatu hoitoa kunnalliselta puolelta. Ei ollut tarpeeksi vinksallaan hampaat. Silti haittasi syömistä jo.

Jos oltais jätetty hoitamatta, olisi tod näk ollut edessä useiden hampaiden poisto ja mahd leikkaus aikuisiällä sekä tietty oikomishoito. Ja hinta silloin sen mukainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme