Jos kerran juotte kahvin mukista, ettekä kahvikupista, miksi ette syö lankulta ja käytä aina lusikkaa???
Sillä nämä asiat on rinnasteisia. Sivistyneet ihmiset juovat kahvin kuppiparista, juntit ja jenkit mukista, jotka kuljettavat ympäriinsä.
Kommentit (31)
Sivistynyt ihminen käyttää erilaista kieltä ja muutoinkin ilmaisee itseään eri tavoin, kuin aloittaja tekee. Ehkä ärsyttävin on "kerta"-sanan käyttö; ymmärrän alle kouluikäiseltä, mutta en vanhemmalta.
En käsitä miten mukit kuljettavat ihmisiä ympäriinsä, mutta ehkä mun ei kaikkea tarvitse ymmärtääkään.
Jipii! En siis ole juntti! Mulla on tapana käyttää kuppia ja aluslautasta, kotoisammin tassia. Kaadan kahvin kupista tassille, pistän sokeripalan huulien väliin ja ryystän kahvia isoon ääneen. Pisimmillään olen saanut imaistua kahvia viiden sentin päässä huulistani olevalta tassilta.
Vierailija kirjoitti:
Vain keiton syön lusikalla, kaikki muu vähintään haarukalla tai haarukalla ja veitsellä.
Kahvin juon yleensä mukista tai teekupista.
*Syö puuroa sivistyneesti haarukalla*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön salaatin aina sohvalla suoraan kulhosta.
Samoin, lusikalla! On yhtä helvettiä syödä salaattia haarukalla litteältä lautaselta.
Mä kyllä syön haarukalla, mutta onhan se litteältä lautaselta syöminen sellaista salaatinlehtien eestaas tönimistä. Kyllä kulhosta on parempi syödä ja tämä koskee useimpia ruokia. Ehkä joku pihvi ja ranskalaiset on helpompi litteältä lautaselta. Sellaiset ruoat, jotka pitää veitsellä sahata. Itse syön niitä vaan aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Sillä nämä asiat on rinnasteisia. Sivistyneet ihmiset juovat kahvin kuppiparista, juntit ja jenkit mukista, jotka kuljettavat ympäriinsä.
Sivistyneet ihmiset eivät juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, lusikalla! On yhtä helvettiä syödä salaattia haarukalla litteältä lautaselta.
Lusikalla? Kuinka pientä silppusalaattia oikein syöt, jos lusikalla syönti on se helpompi vaihtoehto? Haarukalla saa seivästettyä kätevästi salaatin palaset. Lusikaltahan salaatti vain tippuu...
No ehkä sitten jos syö sellaista salaattia, jossa suurin osa on salaatinlehteä.
Juon kahvini kuksasta, syön ruokani pakista ja käytän aina luhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusikalla? Kuinka pientä silppusalaattia oikein syöt, jos lusikalla syönti on se helpompi vaihtoehto? Haarukalla saa seivästettyä kätevästi salaatin palaset. Lusikaltahan salaatti vain tippuu...
Laitan salaattiin yleensä cashewpähkinöitä, niitä on paha seivästää. Ja pilkon tosiaan sen salaatin aika pieneksi, mukavampi syödä kun ei tursua puolet ulos suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain keiton syön lusikalla, kaikki muu vähintään haarukalla tai haarukalla ja veitsellä.
Kahvin juon yleensä mukista tai teekupista.
*Syö puuroa sivistyneesti haarukalla*
En syö puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Juon kahvini kuksasta, syön ruokani pakista ja käytän aina luhaa.
Samoin ja lisäksi ulostan makkipakkiin, jonka olen virittänyt keskelle olohuonettani. Mitä sitten? Ei täällä ole kukaan näkemässä.