Miehen työnantaja ei noudata työehtosopimusta.
Tes sanoo, että työvuorot pitää ilmoittaa viikkoa aiemmin, mutta työvuorot saa korkeintaan edeltävänä iltäpäivänä/iltana ja työn aloitusaika voi olla mikä vain.
Mitä tälle voi tehdä? Tällä hetkellä mies on vielä koeajalla, joren ei halua "nillittää" pomolle... Vähän kohtuutonta kaikkia kohtaan kun mitään ei voi suunnitella.
Kommentit (27)
Älä nyt herranen aika SINÄ rupea nillittämään aikuisen miehen pomolle ! Minlälaisen kuvan antaisi sun miehestäsi, kun vaimo tulee huutelemaan pomolle ja pitämään miehen puolia ?? Ihan oikeesti - eiköhön sen sun miehesi ole ihan hyvä asiasta keskustella ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että ap:n mies valehtelee ap:lle.
Ok. Mä puolestani tiedän ettei valehtele.
Sinkkumies ei vissiin tajua, että kun on 2-10 alaista joilla osalla ilmeisesti säännölliset linjat niin asiassa ei pomon kannalta selvästi ole ongelmaa kun näin toimii.
Kuljetusala, jos auttaa tajuamaan paremmin.
Tällaisessa tilanteessa suosittelisin vain kestämään, sitten kun koeaka on koettu, on aika maksaa kuitenkin potut pottuina...
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt herranen aika SINÄ rupea nillittämään aikuisen miehen pomolle ! Minlälaisen kuvan antaisi sun miehestäsi, kun vaimo tulee huutelemaan pomolle ja pitämään miehen puolia ?? Ihan oikeesti - eiköhön sen sun miehesi ole ihan hyvä asiasta keskustella ihan itse.
Voi hitsi, just kun ajattelin soittaa... Joo ihan totta, mies saa neuvotella itse pomon/liiton kanssa sitten kun kokee olevansa varmemmalla maaperällä kuin koeajalla. Lähinnä kaipasin kokemuksia/neuvoja siitä miten asiaa kannattaa hoitaa ja siitä miten asiat ovat ratkenneet jos jollain on ollut sama tilanne. :)
Eikö mitään työvuoroja anneta viikkoa aikaisemmin? Jos on se tilanne, että annetaan vikkoa aikaisemmin osa ja loput kysytään päivää ennen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitään työvuoroja anneta viikkoa aikaisemmin? Jos on se tilanne, että annetaan vikkoa aikaisemmin osa ja loput kysytään päivää ennen.
Ei. En tiedä onko osalla säännölliset linjat, jolloin työvuorot saisikin etukäteen mutta mun mies ja ne ainoat sen tietämät työkaverit kuulee ihan samalla tavalla päivää aiemmin seuraavan päivän alkamisajan.
3-vuoroa ja tuotannonsuunnittelu on tähän asti riittänyt.