Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: äidit syövät lastensa kanssa

Vierailija
17.12.2017 |

Miltä juttu teistä näytti?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota siihen, että äideillä ja vauvoilla ei useinkaan ollut sama sukunimi.

Onneksi minulla ja vauvoillani on ollut sama sukunimi kuin minulla, ja isällä sitten eri nimi.

Vierailija
22/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä kuvia, kuvauskohteet luontevia ja aitoja. Peukut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että äidit näyttävät oppia huonoista ruokailutavoista kotona. Kyllä äitien pitäisi syödä normaalisti veitsellä ja haarukalla. Voi tapojen turmellusta!

Vierailija
24/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasarjan lienee tarkoitus vahvistaa nykyistä perhestereotypiaa, jossa äitiä riistetään ja elämän huippuhetkiä ovat tissiesittelyt äitipiirin nyyttikestiruokailussa. Äiti ei yhdenkään terveen lapsen kanssa ennätä syömään, vaan neuvolasta pitää erikseen muistuttaa aikuista (todennäköisesti siihenastisessa elämässään varsin hyvin asiansa hoitanutta ja itsestään huolta pitänyttä) naista syömisen tärkeydestä. Ja kun ruokaa on edessä lautasella, tarraa tissitakiainen kiinnin omaan ateriaansa.

Lisää tätä, saadaan syntyvyys entistä enemmän laskuun.

Vierailija
25/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mikä tuossa oli pointtina? 😳

Vierailija
26/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan syötin vauvan erikseen. Kyläläisen vauvan laitoin sitteriin tai huovalle köllöttelemään. Vapain käsin tein itselleni ruokaa ja söin hyvällä ruokahalulla veitsellä ja haarukalla. Hesarin jutun äidit eivät osaa järjestellä tekemisiään.

Vauvoja ei tarvitse koko ajan kanniskella ja vatkata.

Vierailija
27/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisti silmään 2 asiaa. Ensimmäinen siinä kuvassa missä äiti yrittää syödä ja imettää samalla ja yrittää vielä tabletilta selata facea. Miksi pitää vielä facekin siinä sillä yhdellä vapaalla syömiskädellä yrittää selata? Tekisi varmasti hyvää niin ruuansulatukselle kuin mielellekin että keskittyisi siihen syömiseen, varsinkin jos osahuomio vielä menee imetykseen niin pitääkö siinä faceakin vielä rämpätä samalla? Me ollaan niin somen orjia, aikuiset ja lapset.

Ja kyllä, syyllistyn itsekin tuohon että syödessä rämppään somea samalla, ehkä siksi se kuvasta pistikin niin silmään.

Toinen oli se kuva missä lapsilla on ruokailu kesken, lautaset pöydillä ja lapset pyörii lattioilla. Ei siksi ettei niin saisi ikinä käydä, vaan siksi että se kuvastaa usein näkemääni ruokailutilannetta jossa lapset juoksee kesken syömisen ympäri taloa, käyvät leikkimässä välillä tai vaihtoehtoisesti heille kasataan puoli pöytää viihdykettä ruokapöytään jotta saadaan pysymään pöydässä. Lasten pitäisi pysyä pöydässä ruokailun ajan.

Tarttis ehkä meidän kaikkien yrittää hiukan tsempata näissä, eikö totta?

Vierailija
28/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasarjaan olisi kyllä mahtunut varmasti yksi kuva lattemammoistakin, jotka lounasaikaan viihtyvät ystävän kanssa ravintolan lounassalaatin äärellä ja jälkkäriksi nauttivat juustokakkua ja lattea, koska sitähän äitiruokailu on: välillä kylmää paahtoleipää ja jäähtynyttä puuroa, joskus jokirapusalaattia ja juustokakkua.

Vierailija
29/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että mikä ihmeen mukakiire estää äitejä syömästä ns. oikeaa ruokaa. Minulla on 4v kaksoset ja 1v kuopus, joka päivä kykenen ihan kaikessa rauhassa istumaan lasten kanssa pöytään ja syömään heidän kanssaan. Nuorinta pitää autella, muuten jokainen syö itse. Ihan sama systeemi on ollut koko ajan, en viitsinyt tehdä itselle mitään pakko-teho-kiirettä, kun saatoin nauttia olemisesta.

Mutta sen panin merkille, että tiedostavat osa-aikavegaanit kerhotilamammat käyttävät kertakäyttöastioita. Kiva huudella muita pelastamaan maailma, kun itse ei nähdä sitä vaivaa, että tiskataan.

Take away -kahvit ovat todella yleisiä ja facen päivityksistä joissa mainostetaan take away -kahveja, tykätään. Onneksi take away kahvin saa soijamaitoon jotta sen voi pahvisessa (muovia sisältävässä) kupissa nauttia matkalla.

Vierailija
30/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että mikä ihmeen mukakiire estää äitejä syömästä ns. oikeaa ruokaa. Minulla on 4v kaksoset ja 1v kuopus, joka päivä kykenen ihan kaikessa rauhassa istumaan lasten kanssa pöytään ja syömään heidän kanssaan. Nuorinta pitää autella, muuten jokainen syö itse. Ihan sama systeemi on ollut koko ajan, en viitsinyt tehdä itselle mitään pakko-teho-kiirettä, kun saatoin nauttia olemisesta.

Mutta sen panin merkille, että tiedostavat osa-aikavegaanit kerhotilamammat käyttävät kertakäyttöastioita. Kiva huudella muita pelastamaan maailma, kun itse ei nähdä sitä vaivaa, että tiskataan.

Take away -kahvit ovat todella yleisiä ja facen päivityksistä joissa mainostetaan take away -kahveja, tykätään. Onneksi take away kahvin saa soijamaitoon jotta sen voi pahvisessa (muovia sisältävässä) kupissa nauttia matkalla.

Onneksi sen take-away -kahvin saa myös omaan termosmukiin.

Vierailija
31/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs mammaryhmäläinen ihan myönsi kerran, että he keskustelevat lähinnä kakkaamisesta yms. Miksi kukaan olisi sellaisessa ryhmässä?

Hyi kamala! Onneksi en koskaan oo tommosessa vauvakuplassa ollut vaikka yksi lapsi talosta löytyykin.

Tämän takia en missään mammaryhmissä viihdykään. 😳

Vierailija
32/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen söi punajuurikeittoa. Lapsella oli lautasella paljon monipuolisemmat eväät, jotka sopisivat myös aikuiselle. Onko lapsilla ja äideillä yleensäkin eri ruoat? En tiedä, koska lähipiirissä ei lapsiperheitä.

Lapselle laitetaan lautanen, äiti syö sitä mitä nyt sattuu olemaan.

Vierailija
33/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä tuli mieleen, että olipa turha lehdentäyttöjuttu taas.  3 sivua A-4 kokoisia kuvia, itse tekstiä vain pari pientä palstaa.

Onneksi loppuu Hesarin tilausjakso tämän kuun lopussa.

Vierailija
34/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua enää mitään. Siis take away -kahveista tykätään, ja onneksi saa soijamaitoon. Äitiys on kylmää leipää ja välillä rapusalaattia. ???

Olen alle 40 ja näköjään tippunut maailmanmenosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme