Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen olla miehekäs/naisellinen, jos ulkonäkö on jotain ihan muuta?

Vierailija
16.12.2017 |

Voiko pienikoinen laiha mies olla miehekäs tai isokokoinen lihaksikas nainen naisellinen? Voiko mies olla miehekäs, jos hän ei ole yhtään aggressiivinen? Kuinka paljon tällainen "fyysinen poikkeavuus" voi vaikuttaa elämään?

Mä olen mies, ja pienikokoisuuteni takia tuntuu joskus siltä, ettei mua oikein pidetä edes miehenä. Mulla on myös paljon ns. feminiinisiä harrastuksiakin. Kudon täällä sukkia jouluksi. Testotasot on joskus mitattu, ja ne oli jopa melko korkeat, ettei se siitä ole kiinni.

Olen tässä pohtinut, että pitäisikö vain hyväksyä, että olen tällainen vai tehdä asialle jotain? Välillä tosin pohdin, että jos olisin isompi, musta saisi ihan erilaisen mielikuvan, vaikka neuloisin julkisesti jotain vauvan sukkaa. Joskus tuntuu katkeraltakin, kun esim. kokouksessa mun ei anneta edes puhua, kun taas jotain isompaa kaveria kuunnellaan eri tavalla, vaikkei se edes puhuisi mitenkään järkeviä.

Varmaan iso osa on omaakin vainoharhaisuutta. En ole koskaan tykännyt siitä, että olen näin pieni. Lapsena olin pitkään luokan pienin. Luokkakuviin kun järjestettiin pituuden mukaan, olin monta vuotta kaikkein lyhin. Se tuntui karsealta ja kotonakin siitä sai aina kuulla. Tuntui, että mun koko on aina ollut joku kuuma puheenaihe. Voihan sekin olla, että kun itse on jostain epävarma, rupeaa tuntumaan siltä, että se vaikuttaa kaikkeen. Mulle sanotaan usein, että pitäisi syödä enemmän (siis lihoa, vaikka olen normipainoinen). Pienistä käsistä kuulee. Ehkä töissä on vain outoa porukkaa, mutta naiset siellä kommentoi usein. Se on tällaista humoristista kiusoittelua, joka kuitenkin välillä tuntuu. Miehiltä samaa ei tule.

Mietin vaan, onko ns. epänaisellisilla naisilla jotain vastaavia ongelmia. Pitäisikö tässä vain hyväksyä asia ja siirtyä stressaamaan jostain muusta? Miksi pitäisi olla jotenkin keskiverto? En tiedä, mutten pidä siitä, etten ole edes saanut valita tätä itse.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lyhyydessä tai neulomisessa ole mitään epämiehekästä. Neulo mullekin :)

Vierailija
2/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt voi olla miehekäs. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu katkeraltakin, kun esim. kokouksessa mun ei anneta edes puhua, kun taas jotain isompaa kaveria kuunnellaan eri tavalla, vaikkei se edes puhuisi mitenkään järkeviä.

Olet juuri kuvannut, miltä tuntuu olla nainen miesvaltaisella työpaikalla. Laskisin sen sinulle plussaksi, että ehkä pystyt ymmärtämään naisen kokemusta tältä osin.

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, onko ns. epänaisellisilla naisilla jotain vastaavia ongelmia. Pitäisikö tässä vain hyväksyä asia ja siirtyä stressaamaan jostain muusta? Miksi pitäisi olla jotenkin keskiverto?

Pitäisin parhaina miehisinä ominaisuuksina suoraselkäisyyttä, rehellisyyttä, puolueettomuutta ja reiluutta, sitä että seisoo periaatteidensa takana, sitä ei mene joukon mukana eikä yritä olla keskimääräinen. (Ne ovat kyllä ihan hyviä ominaisuuksia naisessakin, ei ne naista pilaa, mutta ehkä niitä useammin löytyy miehistä?) Sinulla on hyvät edellytykset kehittää niitä itsessäsi.

Ja mitä neulomiseen tulee niin tosimies tekee sitä jos huvittaa ja ihan missä vain, riippumatta siitä mita muut ajattelevat. Ei ainakaan minulle mikään turn off.

Vierailija
4/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lyhyydessä tai neulomisessa ole mitään epämiehekästä. Neulo mullekin :)

Huomasin tosin hukanneeni mun vakiopuikot Seitsemän veljestä -langalle. Tulee epäsiistimpää jälkeä kuin tavallisesti. Yksi puikko on kolmosta ja toinen kutosta. :( Lämmittävät nuo kuitenkin.

Ei kai sitä lopulta oikeasti pitäisi ajatella niin paljon sitä, mitä muut ajattelevat. Olen koittanut omaksua Tyrion Lannisterin (Tulen ja jään laulu/Game of thrones) asennetta pienikoisuuteen, mutta hänelle se lyhyys on koko persoonan ja elämänfilosofian pohja. Musta olisi kiva vain unohtaa koko juttu. Kun en ole kuitenkaan ole sinänsä lyhytkasvuinen.

ap

Vierailija
5/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on laiha, kapeahartiainen, huonoryhtinen ja teknisesti avuton. Lisäksi tykkää lukea runoja ja punastuu helposti. Toinen on lihaksikas, harrastaa jääkiekkoa ja painia ja tykkää autoista. Hän on porukkansa johtaja ja aina äänessä-

Tapahtuu autokolari, jossa auto syttyy palamaan. Sisällä on lapsi. Yllämainitut kaksi miestä katsovat tilannetta. Lihaksikas ei tee mitään, kääntyy pois ja mutisee ettei "kuulu hänelle". Huonoryhtinen sen sijaan juoksee autolle ja repii lapsen ulos, vaikka saa palovammoja ja auto voi räjähtää hetkenä minä hyvänsä. 

Niin kumpi on todellinen mies?

Vierailija
6/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt mies voi olla miehekäs.

Kuitenkin, jos mies on laiha, siis todella laiha & kapeaharteinen, niin pakko myöntää että siitä kyllä miehekkyys kärsii. Mutta sille voi onneksi tehdä jotain.

Esim. vapaaottelijoissa on pieniä ja timmejä kavereita ja kyllä he ovat todella miehekkäitä olemukseltaan.

Vierailija
7/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu katkeraltakin, kun esim. kokouksessa mun ei anneta edes puhua, kun taas jotain isompaa kaveria kuunnellaan eri tavalla, vaikkei se edes puhuisi mitenkään järkeviä.

Olet juuri kuvannut, miltä tuntuu olla nainen miesvaltaisella työpaikalla. Laskisin sen sinulle plussaksi, että ehkä pystyt ymmärtämään naisen kokemusta tältä osin.

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, onko ns. epänaisellisilla naisilla jotain vastaavia ongelmia. Pitäisikö tässä vain hyväksyä asia ja siirtyä stressaamaan jostain muusta? Miksi pitäisi olla jotenkin keskiverto?

Pitäisin parhaina miehisinä ominaisuuksina suoraselkäisyyttä, rehellisyyttä, puolueettomuutta ja reiluutta, sitä että seisoo periaatteidensa takana, sitä ei mene joukon mukana eikä yritä olla keskimääräinen. (Ne ovat kyllä ihan hyviä ominaisuuksia naisessakin, ei ne naista pilaa, mutta ehkä niitä useammin löytyy miehistä?) Sinulla on hyvät edellytykset kehittää niitä itsessäsi.

Ja mitä neulomiseen tulee niin tosimies tekee sitä jos huvittaa ja ihan missä vain, riippumatta siitä mita muut ajattelevat. Ei ainakaan minulle mikään turn off.

Se tuntuu järjettömältä, kun joskus joutuisi tekemään paljon enemmän saadakseen saman kunnioituksen kuin se isompi tyyppi. Välillä ärsyttää siskonkin puolesta, kun hän on alallaan kokenut ja tietää suurinpiirtein kaikesta kaiken oikeasti ja motivaatio on kova, mutta sisko näyttää nuoremmalta kuin on ja muun suvun tapaan on myös pienikokoinen. En tiedä, vaikuttaako sukupuolikin asiaan. Joka tapauksessa häntä ei oikein kunnioiteta. Joskus siskolla on ollut alaisiakin, ja alku on usein vaikea. Mua turhauttaa jo seurata hommaa sivusta.

Sisko on hyvä traktorikuskikin. Epänaisellista noin perinteisesti, mutta itse ihailen.

Vaatii itseluottamusta määritellä itse itsensä. Ehkä se on se juju. Kun mäkin mietin hyvän míehen tai naisen ominsuuksia, niin ne on lopulta hyvä ihmisen ominaisuuksia.

ap

Vierailija
8/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on laiha, kapeahartiainen, huonoryhtinen ja teknisesti avuton. Lisäksi tykkää lukea runoja ja punastuu helposti. Toinen on lihaksikas, harrastaa jääkiekkoa ja painia ja tykkää autoista. Hän on porukkansa johtaja ja aina äänessä-

Tapahtuu autokolari, jossa auto syttyy palamaan. Sisällä on lapsi. Yllämainitut kaksi miestä katsovat tilannetta. Lihaksikas ei tee mitään, kääntyy pois ja mutisee ettei "kuulu hänelle". Huonoryhtinen sen sijaan juoksee autolle ja repii lapsen ulos, vaikka saa palovammoja ja auto voi räjähtää hetkenä minä hyvänsä. 

Kiitos tästä. En ole noin hirveässä tilanteessa onneksi koskaan ollut, mutta karseita asioita on tapahtunut. Olen nähnyt isojen miesten jäätyvän ihan täysin. Eräs tyyppi, oli aikaisemmin pilkannut mua (sukulainen, ne on pahimpia), mutta niin se vaan jäätyy, kun tulee paha paikka tai pienikin haava jollekulle. Eihän se hänen vika ole, että jäätyy. Ei ketään saa siitä syyttää. Vuosien varrella kommentointi on kyllä hänen puolelta kummasti vähentynyt olemattomiin.

Naisetkin saattaa muuten olla hyvinkin toimintavalmiita. Olen huomannut.

ap

Vierailija
9/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimenomaan agressiivisuus olisi miehekästä? Myös naiset voivat olla hyvin agressiivisia, naisilla vaikuttaa eri hormoni joka viikko, joten ei mikään ihme että jotkut on välillä melko epätasapainoisia.

Miehekkyys on toki sitä että on iso kroppa, samoin kuin naisellisuus on sitä että on pieni kroppa, mielellään vielä kuitenkin kurvikas, taskuvenus.

Pieni nainen korostaa miehen kookkuutta ja päinvastoin.

Erittäin paljon vaikuttaa yleinen käytös ja liikkuminen, miehet ja naiset esim. kävelevät eri tavalla, liikuttavat käsiään puhuessaan eri tavalla ja ääni on erilainen. Kokonaisuus ratkaisee.

Ja juuri samat ongelmat on miesmäisillä naisilla, jos olet liian iso, voimakaspiirteinen, matalaääninen, isokätinen ym. niin kyllä siinä usein jää seinäkukkaseksi jos miehet kysyy lähinnä sitä että väännetäänkö kättä.

Jotkut hyväkroppaiset naiset on itseasiassa melko miehisen näköisiä kasvoistaan jos ovat ihan luomuna, ja toki jos olisivat ilman silikoneja, niin kroppakin muistuttaisi enemmän miestä. Esim. Martina Aitolehti ja brittiläinen Jordan/Katie Price, heillä on molemmilla hyvin voimakas leuka ja ovat vähän sellaisia romuluisia, ilman kaikkea meikkiä ja muita lisäkkeitä, olisivat hyvinkin miehekkäitä, heillä on myös vahvat persoonat jota voisi myös ajatella miehekkäänä ominaisuutena. Näillä "kauniilla" naisilla on usein myös tosi huono iho, ja siksikin tarvitaan aika paksu kerros pakkelia naamaan. Miehillähän sillä ei ole juuri mitään väliä vaikka olisi arpinen iho, ryppyjä tai kaljua, ne tekee miehestä vaan miehekkäämmän näköisiä, naisista sellaiset tekee vain ruman.

Jos ap haluat käsiäsi suuremmaksi, tee paljon raskasta työtä käsilläsi, se suurentaa käsiä, esim. tallitytöillä kasvaa kädet kun päivittäin luovat hevosenlantaa tallilla, yhdellä luokkakaverilla oli aikoinaan hevosia kotonaan, ja sen tytön piti ottaa jopa isompi luokkasormus kuin monilla pojilla oli, olisko ollut kokoa 21 joka on selvästi miesten koko.

Oletko lukenut kirjan tai katsonut elokuvan Liian paksu perhoseksi? Suosittelen.

Vierailija
10/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillehän ei voi mitään että kivikaudelta asti miesten ja naisten ominaisuudet ja piirteet on olleet erilaiset ja hormonit on erilaiset, sen kanssa on vaan elettävä. Parinmuodostuksessa kuitenkin se luonne on tärkein, jos joku ulkonäön takia puolison valitsee, niin viteikköön menee.

Jännä kuitenkin sekin, että usein myös homo- ja lesbopareissa on usein se "mies" ja "nainen" selvästi nähtävissä. Juuri eilen olin samassa tilaisuudessa lesboparin kanssa, ja kyllä toinen puhui ja käyttäytyi ja jopa pukeutui paljon miesmäisemmin kuin puolisonsa. Tämä lesbo ei ole kropaltaan miesmäisen iso, mutta ei kyllä naismaisen sirokaan, rintoja ei näy koskaan koska hän pukeutuu sellaisiin miesmäisiin urheiluvaatteisiin, en tiedä onko se tahallista vai tahatonta että hän näyttää aika sukupuolettomalta.

Vierailija
11/14 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan aggressiivisuus ole miehekästä! Luuserimaista vain.

Vierailija
12/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle miehekästä on henkinen vahvuus ja vastuunkanto sekä se, että vie tilannetta. Mulle turn off on mies, joka ei osaa tehdä päätöksiä ja on avuton ja autettava. Muutama juttu ei haittaa, vaan kokonaisuus. Minusta tosi miehekästä on myös ritalillisuus. Muutama esimerkki miehekkäistä miehistä.

Bussissa istui nuori nainen ja juoppo. Juoppo örvelsi ja hipelöi naista. Joku nuori mies puuttui tilanteeseen ja kehoitti juoppoa pitämään kätensä omalla puolellaan. Ei aggressiivisesti vaan napakasti vain ja juoppo totteli (mutta aina välillä unohti taas). Lopulta mies ehdotti että he vaihtavat juopon kanssa paikkoja. Kun juoppo kysyi miksi niin hän perusteli että hänen paikallaan on enemmän tilaa ja sai lopulta taivuteltua juopon vaihtamaan paikkaa. 

Kun ketjut tippuivat pyörästä ja kun kaaduin ja löin pääni niin miehet pysähtyivät auttamaan ja kysymään miten voin.

Ensitreffeillä mies ehdotti paikan missä näkisimme, päätti kätellä vaiko halata ja valitsi kahvilan pöydän. En tarkoita oman mielipiteen läpirunnomista, jos toisella on jokin idea vaan sitä että johtaa tilannetta eikä kysy mielipidettä kaikkiin turhiin päätöksiin. 

Aloittaja, ei ole mitään syytä mikset voisi olla miehekäs. Kehitä niitä ominaisuuksia mihin pystyt vaikuttamaan. Se, että neulot on jo hyvä alku. Seuraavaksi suoristat sen suhteen henkisesti selkäsi ja sanot itsellesi, että koska olet tarpeeksi miehekäs sun ei tarvitse todistella sitä lihaksilla tai "oikeilla" harrastuksilla. 

Vierailija
13/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sadut on vain satuja :D

Vierailija
14/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos nainen haukkuu miestä epämiehekkääksi, nainen on itse todella epänaisellinen. Ei kannata siis välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi