Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOT KESKIVIIKKOON!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä raukkoja jotka sairastavat vielä tämän lisäksi, pelkkä yskäsy tuntuu ilkeeltä saatikka pitäis oksentaa. Mulla on joku super vastustuskyky raskauden aikan (koputtaa puuta)

Tuohon makean himoon, että mulla on kans kokoajan ihan kauhea makean himo, ainoa hillitsijä on, tuo närästys, varsinkin irtokarkkien jälkeen. Iltaisin ei paranis syödä kahdeksan jälkeen mitään jos meinaa yöllä nukkua.....

Minulla oli kans viimeinen neuvola lääkäri eilen. Kohdunkaula oli 2cm ja pehmeä, kohdun suu turvallisesti kiinni, pysynyt samana suppareista huolimatta. Ensin pelättiin että vauva syntyy ennen aikojaan, nyt saisi minun puolesta jo vaikka syntyäkin. Vauva oli raivotarjonnassa ei ihan hirvittävän alhaalla.

Mitenkäs teidän mielialat vaihtelee?

Mulla on välillä tosi masis päiviä, välillä olen kiukkuinen kuin ampiainen, tänään taas on hyvä päivä, johtuu varmaan, kun arska kurkkas pilven raosta.

Mitenkäs teidän äitiyspäivärahat?

Sain tänään ekan tilin joka oli saikku tili ja käytännössä 500e pienempi kuin normaalisti, saatikka kun menee vallan Kelan varaan. Onneksi on suurimmat hankinnat tehty tulokasta varten. Mulla palkkaan tulee sen verran lisistä ja matkakorvauksista, että muutos tuntuu. On se kuitenkin ihan toista, kun esikon kans tuli vaan se minimi, ei sillä kukaan pärjää.

Jaaha ei kun päikkäreille esikon kanssa....

-kirsi ja asukki 37-

Vierailija
22/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oksentelen minäkin! Kirvis, mullakin oli ihan supervastustus-kyky kun esikoista odotin, mutta nyt on kyllä tilanne päinvastoin:(

Musta on niin inhottava oksentaa raskaudenaikana (no ei se kyllä ikinä oo kivaa, mut..) kun koko naama repee. Saan siis koko naaman täyteen hirveitä verenpurkaumia ja mustelmia. Ja nää verenpurkaumat ei lähekään ihan heti pois. Noin viikon niistä saa kärsiä:(

En oo koko päivänä syöny mitään muuta ku riisipuuroa kaks lusikallista, jotka oksensin saman tien pois ja nyt söin pari irttaria!!! Luulis ettei oksutaudissa tee mieli karkkia, mut näköjään mikään ei sammuta mun naminnälkää!

Onneks appi otti tytön muutamaksi tunniksi mukaansa, et saan edes hetken levähtää ja sairastaa rauhassa:)

Enpä muuten ymmärrä miten kukaan voi kestää alkuraskauden pahoinvointia tai oksentelua!

pricilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa sain siivottua, pääsiäinen saa tulla ; )

Muzzukka, minulla todettiin maanantaina nlassa että vauva on perätilassa. Menen huomenennä äitipolille varmistukseen. Jos on väärinpäin niin annan yrittää kääntämistä. Minua pelottaa tuo sektiokin jotenkin. Toipiminen on niin paljon nopeampaa alateitse...mutta ei innosta kyllä synnyttaa perätila vauvaakaan : ( Muutama yö on tässä murehdittu..onneksi huomenna hieman selviää...

tv ruis1 36+2

Vierailija
24/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on käyty ja päivätorkut otettu.

Ensin oma napa (mitäs muutakaan):

rv 34+3

painoa +370g/vko (yhteensä 8kg)

RR 70/113

Hb 116 (hieman turhan matala)

Sf 31cm

sykkeet yli 140

Ja raivotarjonnassa.

Touko oli jo aika alhaalla, mutta pää vielä liikkui joten ei kiinnittynyt. Hemppa oli matala, mutta koska ei mitään oireita sain neuvoksi syödä esim verilättyjä, joita kävin ostamassa kera kermaperunoiden :9

Lisäksi minulla on himo ollutkin viimeaikoina salaatteihin, kurkkuihin yms, joten oisko elimistö rautaa kaivannutkin.

Synnytystapa-arvioon sain ajan ihan loppukuulle ja samalla tutustutaan sairaalaan.

Hauska lukea noita teidän pähkäilyjä viikoista. Miehelle niitä olen yrittänyt selostaa kun lukee sitä neuvolasta saatua Vau-kirjaa. Selostuksissa olen itse lopulta jo ihan sekaisin. Mutta niinhän se on että vauva syntyy sitten kun on valmis.

Eilen tuli ostettua digikamera. Juu, ihan vauvaa varten;) Mies sanoikin että kallis lapsi ku pitää kamerakin uusia sitä varten.

Joku kyseli sairaspvärahasta. Minä saan saikulta palkkaa hieman enemmän kuin töissä ollessa, palkka tulee keskituntiansion mukaan jota vuorolisät nostavat. Ja kummasti tuntuu että rahat riittää paremmin kun on kotona, kaupassa tulee käytyä kerran viikossa kun en viitsi lähteä (matkaa kaupungille siis 15km). Tosin onhan niitä ostoksia sitten enempi kun sinne kauppaan menee...

Täytynee alkaa imuroimaan. Joku koirista oli kaivanut neuvolareissun aikana isosta kukkapurkista multaa vähemmäksi, syyllistä vielä haetaan...

t. Nasu ja Touko-masu 34+3

Vierailija
25/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämän taudin kanssa! Eilen oli kuumetta enimmillään 38,8 ja oma syke laukkasi lukemissa 120, niinpä kävin sitten terveyskeskuksessa kääntymässä. Epäilivät tämän olevan influenssaa, ja kehottivat käymään vielä äippäpolillakin varmuuden vuoksi tarkistamassa vauvan voinnin. Vaikka oma olotila onkin hirveä, niin onneksi vauvalla oli kaikki hyvin, vauvan sydänkäyrä oli normaali ja se liikkui ihan normaalisti. Samalla sain kuulla, että meidän pikkuinen painaa tällä hetkellä 2200 g eli menee ihan keskikäyrillä, kun viikkoja on nyt tasan 35. Päätä jomottaa, nenä on tukossa ja kurkku täynnä räkää, siinä tämän päivän fiilikset lyhykäisyydessään. En oikein jaksa muuta kuin maata vaan. Sairastin saman taudin vuosi sitten, ja viikon verran se silloin kesti, mutta voimaton olotila jatkui vielä kauemmin. Toivotaan nyt, että pikkuinen pysyy masussa mukana niin kauan, että äiti ehtii kunnolla parantua ja pääsee terveenä synnyttämään.

Porin suunnalla paistaa myös aurinko todella lämpimästi, hetken uskalsin istuskella pihalla koiran kanssa saatuani kuumeen pois Panadolin avulla. Ehkä se elämä tästä vielä voittaa...

Minttuli79 35+0

Vierailija
26/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa :D

Jaksamista kaikille sairastajille!!!! Itekkin flunssassa oon, kuumetta ei tosin ainakaan vielä, mutta räkää piisaa ja kurkku kipeenä. Ja jälkitautina tulee taas se järkyttävä keuhkot-pihalle-räkäyskä. Johon muuten viimeodotuksessa sain panacodia. Kuulemma lamauttaa yskänkeskuksen ja saa nukuttua paremmin. Se kyllä tosiaan tehos.

Tänään sai isot tytöt lähteä kerhoon jo pyörillä kun alkaa jalkakäytävät olla sulina :) Ei vaan millään meinaa ite pysyä perässä ja vielä kipeenä. Kuopuskin halus kypärän päähän. Koomisen näkönen kun rattaissa kypärä päässä istuu, mutta jos siitä on päivän onnistuminen kiinni, niin istukoon! Jos olis fiksu, niin ei lähtis laukkomaan tonne kipeenä, mutta en vaan osaa olla viemättä noita kerhoon, kun sinne haluavat ja paikat on olemassa. Nyt on kyllä tosi puhki olo ja supistelee taas mukavasti.

Äippäpolilla kävin sillon maanantaina. Vaukki oli kasvanu hyvin, eli siitä ei pieni sf johdu. Painoarvio oli jo 2.4kg. Mutta vedet on tosi vähissä. Lääkäri kysy, kun ultraili, että mihis oot vedet täältä hukannu. No jaa-a... Ei ne ainakaan pihalle oo tullu. Pieni lätäkkö on kuulemma. Jos rupee tuntuu ahtaalle, niin sitten pitää mennä tarkistuttamaan. Ihanku ei muutenkin jo tuntuis ahtaalle... Ja mistäs hitosta huomaan jos vedet menee? No kai sitä sen verran on, että edes vähän lirahtaa.

Sydänkäyrä ja napavirtaukset oli hyvät.

Kohdunkaulaa ei enää oo jäljellä ja reilun sentin on suu auki.

Taas lääkäri toitotti, että kunhan se 35 on täynnä, niin saa tulla omaan sairaalaan synnyttämään. Ja ihan varma oon, että tää ei tuu ennen viikkoa 39!!

Pitäis vissiin kuitenki ruveta noita vauvelin vaatteita laittaa valmiiks. Täytyy tilaa tehdä johonkin lipastoon...

Jotain piti vielä sanoa. *hmmmm* No ehkä se tulee mieleen. Tai sitten ei :)

Nalluri ja ötö 34+4

Vierailija
27/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut hirveet menkkamaiset kivut ja muutamia supistuksia tullut. Tuntuu että kun sormella kokeilisi niin vauvan pään tuntisi, ku roikkuu melkein polvien välissä jo. Siis ihan oman pelkän tuntemuksen mukaan! Täytynyt jo oikein henkee haukkoo ku supisteli. Toivottavasti supistukset jatkuu voimakkaampina tai menisi edes vedet...

Tänään kävin neuvolassa ja siellä ei mitään uutta. Seuraavan ajan sain lasketun ajan jälkeen. Täti toivotti kyllä kovasti ettei myö enään nähtäisi ylimenevillä viikoilla. =o) Sit huomasin että neuvolassa oli myös joku odottaja jolla myös laskettu aika vappuna kuten mulla. Sen verran juttelin hänen kanssaan. Eli olemme kai samaan aikaan lappeessa synnyttämässä tai käynnistyksessä hänen kanssaan.

Sitten sain tänään kuulla että kaveri on hesassa saanu vauvan jolla laskettu aika olisi ollut kesäkuussa ja miehen tyttökaverikin on saanut pienen tytön.

Mutta nyt odotteleen supistuksia.