Ihmisissä jotka eivät pidä koirista on jotain mätää!
. Ymmärrän, että joku kokemus on traumatisoinnut ja mitään taistelukoiraa en itsekään ottaisi. Allergiat myös luku sinänsä. Mutta kuka ei halua koiraa?
Samaa mieltä!!!
Kommentit (15)
Kissaa suuremmista koirista en tykkää, sellaset pienen kiharakoirat on ihan jees. Erityisesti ihastuin sellaiseen poikkeustapaukseen, joka ei haukkunut lainkaan, sillä räksytystä inhoan.
Kissat on kivempia ja vaativat vähemmän omistajaltaan.
Paljon on myös niitä jotka pitävät koirista, mutta eivät omaa halua. Ymmärrän hyvin. Ja koira on (tai ainakin sen pitäisi olla) myös elämäntapa. Mikäli haluaa esimerkiksi matkustella helposti ja spontaanisti ja reilata ja kiertää kaukokohteita, niin koira ei siihen kuvioon oikein sovi. Samoin jos on hyvin epäliikunnallinen eikä ole valmis tarjoamaan koiralle riittävästi toimintaa ja liikuntaa, niin ei kannata ottaa.
Itse tykkään kissoista, mutta en halua omaa. Minusta ne ovat tylsiä ja arvaamattomia. Ja niiden kanssa on hankalampaa matkustaa kuin koiran kanssa.
Mutta siinä olen samaa mieltä, että jotain mätää on ihmisessä, joka ei pidä/ vihaa koiria. Tai ylipäätään mitään muita eläimiä tai ihmisiä esim. iän, värin, sukupuolen tms takia.
Hyi, koirat haisee. Ja tuijottaa. Ja ne lattiaan napsuvat kynnet on kun koodikieltä manalasta. Kivoja ne on poliisikoirina telkkarista. Ja Äijä.
Riippuu koirasta. En mä tykkää semmosista koirista jotka räksyttää, kuolaa, nylkyttää säärtä vasten, puree jne...
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinä olen samaa mieltä, että jotain mätää on ihmisessä, joka ei pidä/ vihaa koiria. Tai ylipäätään mitään muita eläimiä tai ihmisiä esim. iän, värin, sukupuolen tms takia.
Eipä nyt jeesustella. Kyllä väittäisin että ihan jokaisella on niitä joitain juttuja, joista ei joissain ihmisissä/elikoissa tykkää. Tuskin itsekään tykkäät esim. kaljupäisistä ja uhkaavannäköisistä pilottitakkinatseista jotka tulee pimeällä kujalla vastaan.
Koirat on liian tarvitsevia. Ahdistavaa.
Ihmisessä joka pitää koirista on jotain mätää. Pakko olla takana jotain lapsuuden traumoja. Ehkä eivät ole saaneet rakkautta, ja haluavat siksi itsestään riippuvan luontokappaleen, joka on heistä täysin riippuvainen.
Koirat ovat ärsyttäviä. Kuolaavat ja niistä lähtee karvaa, ja niitä pitää koko ajan olla hoitamassa ja lenkittämässä. Kissat ovat ylivoimaisia, itsenäisiä ja riippumattomia.
Tänä mustavalkoisuus vähän pelottaa fanaattisissa koiraihmisissä.
Mulla on aika neutraali suhtautuminen koiriin. En rakasta, mutta en vihaakaan niitä. Muutenkin suhtaudun eläimiin niin, että näen parhaaksi, että niillä on mahdollisuus lajityypilliseen elämään ja ihmisten ei tulisi koskaan kohdella niitä kaltoin. On vähän siinä ja siinä, onko mielestäni edes hyväksyttävää, että ihminen pitää eläimiä lemmikkinään. Se kuitenkin on eräänlainen hyväksikäyttösuhde ja siinä myös riistetään eläin estämällä sille tyypillinen elinympäristö ja elintapa. Ei ole mielestäni kunnioittavaa eläintä kohtaan, että ihminen ottaa eläimen elämään valtansa alle ja kutsuu sitä omaksi "vauvakseen" yms, mitä näitä nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä joka pitää koirista on jotain mätää. Pakko olla takana jotain lapsuuden traumoja. Ehkä eivät ole saaneet rakkautta, ja haluavat siksi itsestään riippuvan luontokappaleen, joka on heistä täysin riippuvainen.
Koirat ovat ärsyttäviä. Kuolaavat ja niistä lähtee karvaa, ja niitä pitää koko ajan olla hoitamassa ja lenkittämässä. Kissat ovat ylivoimaisia, itsenäisiä ja riippumattomia.
Niin no, kissat ovatkin laiskan ihmisen vaihtoehto. Itse kyllä pidän kissoista muiden lemmikkinä, että niitä on esim. tuttujen luona mukava silitellä, paijata ja katsella niiden hulluttelua, mutta kun on pariin kertaan hoitanut niitä viikon pari niin ei kyllä ole minun heinijäni se lemmikki. hiekkalaatikko lemuaa, kissa kynsii huonekaluja ja leikkiessä ja rapsuttaessa saa olla tarkkana milloin itsekin saa kynsistä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä mustavalkoisuus vähän pelottaa fanaattisissa koiraihmisissä.
Juuri näin. Ehdottomuus, fanaattisuus ja tuomitseminen tuntematta ovat todella epämiellyttäviä piirteitä ihmisessä.
Tykkään koirista koiranputken muodossa.