Ilouutinen lapsiperheille: 4-6-vuotiaat lapset ja lastenvaunujen kanssa matkustavat pääsevät ilmaiseksi lähijunaan
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712172200609726_u0.shtml
Niin että oppikaa pikkuhiljaa jättämään ne lastenvaunuille/rattaille merkityt kohdat pikkuhiljaa lastenvaunuille/rattaille!
Kommentit (15)
Nykyisin myös polkupyörät, joten älkää täyttäkö koko junaa rattailla. Vai pitäisikö ostaa rattaat niin säästäisi tonnin vuodessa.
Voi ei!
Olen aina luullut, että 7 vuotta on ikäraja junissa kuten muissakin pääkaupungin kulkuvälineissä.
Outoa, ettei kukaan ole puuttunut maksamattomuuteen, eivät tarkastajatkaan. Useastikin ole kulkenut lähijunissa 4-6 -vuotiaan kanssa.
Ja ihan normaalikokoiset lapset..
Ilmaiseksi matkustavat loiset saavat minulta vastedeskin halvan makkaran -katseen ja arvoisensa kohtelun.
Ainahan ainakin helsingin sisällä on päässyt alle 7 v. Ilmaiseksi ja samoin rattaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
EI helvetti te mammat ja teidän haisevat, huutavat äpäränne!
Joulun aika on mielenterveyspotilaille erityisen raskasta ja kipeää. Yksinäisyys tuntuu vielä raastavammalta kuin muulloin. Oman elämän tarkoituksettomuus ja täysi turhuus purkautuu nettipalstoilla vihana parempiosaisia kohtaan.
Itsemurhaankaan ei uskallus riitä. Hetkellistä mielihyvää saa solvaamalla muita.
Yläpeukutukset kertovat tänään, että paljon näitä on.
Milloin erityislapsi pilaa joulun tai korvaan on tullut tinnitus lapsen huudosta. Tosiasiassa näillä ei ole ihmissuhteista, joissa edes näin pääsisi tapahtumaan.
Olen käynyt espoossa enon luona rattaiden kanssa enkä ole ostanut lippua.. Luulin ettei tarvitse.
Öö miksi hlvetissä pääsevät ilman lippua? Bussiin pääsee koska pitäisi jättää vaunut yksin mutta miten lähijunaan mentäessä ei voi ostaa lippua luukulta/puhelimella tms. niin kuin muutkin ihmiset?
Olen kulkenut päivittäin 10 vuoden ajan lasten kanssa lähijunissa rattailla ja alle 7v ilmaiseksi. Olen kuvitellut sen olevan ok. Kertaakaa ei lipuntarkastajat ole puuttuneet.
HSL:n alueella matkustus noilla ikärajoilla on siis jo aiemmin ollut ilmaista. Eli esim. Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Nyt tuo ilmainen matkustusoikeus laajenee koko lähijunaliikenteen alueelle. Eli esim. Tampereelle ja Lahteenkin pääsee ilmaiseksi, jos käytät lähijunaa.
Mungis pääsee ilmaiseksi Helsinkiin. :)
Ja tämän me kunnon ihmiset maksamme lippujen hinnoissa?
No onneksi työnantajat miettivät tarkkaan, ennen kuin palkkaavat vauvakuumeiässä olevia naisia töihin!
Vierailija kirjoitti:
HSL:n alueella matkustus noilla ikärajoilla on siis jo aiemmin ollut ilmaista. Eli esim. Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Nyt tuo ilmainen matkustusoikeus laajenee koko lähijunaliikenteen alueelle. Eli esim. Tampereelle ja Lahteenkin pääsee ilmaiseksi, jos käytät lähijunaa.
Kauniaista unohtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ainakin helsingin sisällä on päässyt alle 7 v. Ilmaiseksi ja samoin rattaiden kanssa.
Kyllä. Nyt voit laajentaa elintilaasi esim Riihimäelle saakka yhtä ilmaiseksi. Vau! Lähiliikenne on paljon muutakin kuin Stadi.
No mutta huomioittehan myös vaunujen kanssa matkustavat, että myös pyörätuoleille on osoittettu paikka samasta tilasta vaunujen kanssa :)