On tämäkin ongelma: minulla on liikaa ystäviä! Kaikki yhtä
tärkeitä, mutta huono omatunto kun en ehdi kaikkia näkemään niin usein kuin toisia! Nyt joulun alla haluaisin muistaa kaikkia yksilöllisesti, mutta onko minulla aikaa siihen kun heitä on niin paljon? Onko muilla sama ongelma?
Kommentit (2)
Ei minulla liikaa ystäviä ole. Ystävä tarkoittaa sellaista ihmistä, jonka kanssa haluaa jakaa kaiken tai ainakin lähes kaiken.
Sen sijaan minulla on liikaa ihmisiä ympärilläni, jotka haluavat seuraani. Monet ovat tylsiä, tyhmiä tai molempia.
Ei siinä auta kuin laittaa rajat vastaan. Kyllä suurin osa ymmärtää, kun kolmen puhelun jälkeen ei soita takaisin, ei lähde pyynnöstä ulos tms., lykkää hamaan tulevaisuuteen tapaamista siis.
Tunnen olevani usein se antava osapuoli liikaa. Keskityn mieluummin niihin, joilla on myös minun näkökulmastani annettavaa. Eli on älykäs, verbaalinen, huumorintajuinen ja tarvittaessa empaattinen. Pystyn itse tähän ja odotan sitä vastapuoleltakin. Totta kai väliaikaisesti sitten suvaitsen muunkinlaista olotilaa heiltä, jotka ystävikseni olen luokitellut.
Leivo jotain ja tee pieniä nyyttejä sellofaaniin?