Ammuskelun näkeminen
Näin ampumasurman nuorempana. Se näytti niin jylhältä, että minunkin täytyi kokeilla ampumista. Tappaja oli kaverini, jonka aseen pyysin käteeni. Miksi sain tästä rangaistuksen? Mikä oli rikosnimike?
Kommentit (6)
Tapon yrityksestä sekä taposta nyt vaan tuppaa tulemaan rangaistus, ja sinä ihmettelet, että miksi? Lainsäädäntö.. Rangaistusta ei tule silloin, kun kuupassa sopivaa vikaa.
No jos kokeilit jonkun ampumista ja osuit kunnolla, niin tappo se tavallisesti on. Mutta jos pyysit sen aseen käteesi vasta myöhemmin harkinnan jälkeen, niin murha.
Vierailija kirjoitti:
No jos kokeilit jonkun ampumista ja osuit kunnolla, niin tappo se tavallisesti on. Mutta jos pyysit sen aseen käteesi vasta myöhemmin harkinnan jälkeen, niin murha.
mä en kyllä saa aloituksen tekstistä ulos, että aloittaja olisi ampunut ketään. Aseella pystyy ampumaan ilman että ampuu ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä en kyllä saa aloituksen tekstistä ulos, että aloittaja olisi ampunut ketään. Aseella pystyy ampumaan ilman että ampuu ketään.
Totta. Joku on siis käräyttänyt aloittajan, että on ampunut aseella, johon hänellä ei ole lupaa ja kyllähän siitäkin saa rangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se tappaminen oli niin jylhää, niin miksi ihmeessä jättää pelkkään laukaukseen? Pelkkä aseen pitäminen kädessä ei ole rikos.
Ja mikä lääkitys sulla olikaan? Oli kyllä niin pirihuuruissa tehty aloitus.