Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain palkankorotuksen. Käteen jää saman verran rahaa?!!!

Vierailija
15.12.2017 |

Sain juuri palkankorotuksen, monen sadan euron vielä. Nyt palkka on 4100. Käteen jää sama 2600 euroa kuin tähänkin asti alemmalla palkalla. Kuinka paljon enemmän pitäisi tienata vielä tästä että käteen jäisi oikeasti vaikkapa 200 euroa lisää??

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suomessa kannata tienata. vaan olla kotona :)

Vierailija
2/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeleppa vaikka veronmaksajien sivuilta palkansaajien tuloveroprosentteja tuloasteittain, tollo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän turhautumisesi. Itse olen huomannut kokonaisuudessaan palkankorotuksesta noin puolet menee veroihin.

Sinun tapauksessa todennäköisesti tulet samaan esim. seuraavassa veronpalautuksessa takaisin...(ehkä)

Mä saan 5500€/kk ja siitä jää käteen about 3500€. Siitä voit verrata minkä verran palkankorotuksesi tulevat viemään veroja päältä jatkossa

Vierailija
4/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa pomolle että palautetaan palkka, eihän tästä ole mitään iloa?! Yritys vain maksaa enemmän eikä käteen jää mitään enempää. Molemmat häviävät, minä ja yritys. 

Vierailija
5/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3100, käteen jää just 2100

Vierailija
6/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Tarkista veroprosentti.

Vierailija
7/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa pomolle että palautetaan palkka, eihän tästä ole mitään iloa?! Yritys vain maksaa enemmän eikä käteen jää mitään enempää. Molemmat häviävät, minä ja yritys. 

Mitä sinä muka häviät?

Vierailija
8/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukkuiko sinulla vuosittaisen tai kuukausittaisen ansaitarajan yli nyt joulukuussa?

Vierailija
9/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nettopalkka on  pudonnut, kun palkka on noussut seuraavalle veroportaalle.

Vierailija
10/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä muka häviät?

En teidä missä sinä olet töissä mutta meillä kyllä yrityksen pärjääminen kiinnostaa myös meitä työntekijöitä ja näkyy meillä töissä esim yrityksn tuloksesta maksettavissa tulospalkkioissa, jos yritys maksaa enemmän rahaa minun töistä valtiolle mutta minulle ei jää siitä käteen mitään, näkisin että nettovaikutus minuun on negatiivinen.

Vierailija
11/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä muka häviät?

En teidä missä sinä olet töissä mutta meillä kyllä yrityksen pärjääminen kiinnostaa myös meitä työntekijöitä ja näkyy meillä töissä esim yrityksn tuloksesta maksettavissa tulospalkkioissa, jos yritys maksaa enemmän rahaa minun töistä valtiolle mutta minulle ei jää siitä käteen mitään, näkisin että nettovaikutus minuun on negatiivinen.

Niin, nyt rahaa menee enemmän valtiolle, kunnalle ym. verojen kautta joten kaikkihan siinä voittavat. Suomen valtiolla on alijäämäinen budjetti ja velkaa otetaan koko ajan, verotuloja tarvitaan reilusti lisää tai leikkauksia tullaan tekemään vielä paljon.

Vierailija
12/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan progressiiviseksi verotukseksi.

Vierailija
13/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nettopalkka on  pudonnut, kun palkka on noussut seuraavalle veroportaalle.

Täyttä paskaa

Vierailija
14/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alkuvuoden tienannut pienempää palkkaa ja verokortti on sen mukaan, niin totta kai joulukuussa menee veroja sitten vähän reippaammin. Nyt voi tilata jo verokortin vuodelle 2018, joten hopi hopi nettiin verottajan sivuille, laitat sinne kaikki ensi vuoden tiedot ja tilaat itsellesi uuden verokortin, niin näet mikä on palkkasi ensi vuonna. 

Ensi vuonna on tosin sellainen ikävä juttu, että palkasta perittävät sivukulut (eläke- ja työttömyysturvamaksut) nousevat taas 0,5 prosenttiyksiköllä, joten ei siitä palkankorotuksesta välttämättä jää paljonkaan käteen. Mutta kyllä siitä puolet pitäisi jäädä, karkeasti laskettuna.

Vierailija
15/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa

Kyllä se nettopalkka voi tippua, jos korotus tulee loppuvuodesta ja alkuvuodesta on maksettu veroja pienellä prosentilla. Mutta seuraavana vuotena jää jo jotain itsellekin.

Vierailija
16/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä muka häviät?

Niin, nyt rahaa menee enemmän valtiolle, kunnalle ym. verojen kautta joten kaikkihan siinä voittavat. Suomen valtiolla on alijäämäinen budjetti ja velkaa otetaan koko ajan, verotuloja tarvitaan reilusti lisää tai leikkauksia tullaan tekemään vielä paljon.

Eipä nuo yksilöä, etenkään hyväpalkkaista työssäkäyvää, kosketa millään tavalla. Jokaisen tulisi ajatella vain omaa etuaan.

Vierailija
17/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä muka häviät?

Kannattaa silti pitää mielessä tuo tulevaisuus, palkankorotus on hyvä asia tulevalle eläkkeelle. Seuraava palkankorotus saattaakin tuntua kukkarossa ja paremmalta kuin jos palaat entiseen ja päädyt nykytilanteeseen.

Mutta sitten, oletko tarkistanut, että verot ja prosentit olivat nyt kohdillaan, että kaikki mennyt puhtaasti lisäprossalle?

Vierailija
18/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä muka häviät?

Kannattaa silti pitää mielessä tuo tulevaisuus, palkankorotus on hyvä asia tulevalle eläkkeelle. Seuraava palkankorotus saattaakin tuntua kukkarossa ja paremmalta kuin jos palaat entiseen ja päädyt nykytilanteeseen.

Mutta sitten, oletko tarkistanut, että verot ja prosentit olivat nyt kohdillaan, että kaikki mennyt puhtaasti lisäprossalle?

Laskin ja tarkistin sekä palkkakuitilta että ensi vuoden. Vertasin nyt aiempaan palkkaan ja ensi vuodelle kuukausipalkkaan verrattuna aiempaan kuukausikorotusta muutamia kymppejä. Se taitaa olla tuo 0,5% ensi vuoden korotus mikä syö juuri ja kai sitten tuossa oli jokin porras välissä. Ehkä ensi korotus sitten olisi edes vähän enemmän suhteessa..... jos sellaista tulee. Ei kannusta. 

Vierailija
19/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eläkeasia muuten ehkä lohduttaisi, paitsi että olen vasta 31-vuotias eli en tiedä tulenko koskaan edes pääsemään eläkkeelle. 

Vierailija
20/51 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä sen verran enemmän, että käteen jää jotain tai vaihda sitä yritystä.