Kannattaako ATK-ajokortti mainita työhakemuksessa?
Oon kuitenkin suorittanut AB-tutkinnon enkä haluaisi että koulutus menee ns. hukkaan.
Kommentit (27)
En tiijä, täyttelin kesällä jotain jonkun vuokrafirman loputtoman pitkää weppilomaketta jossa kyseltiin suunnilleen sadasta eri kortista tai erilaisten trukkien koulutuksesta tai ajokortista tai atk-ohjelmista yms. mutta varsinaisesta koulutuksesta nuo eivät olleet kiinnostuneet ollenkaan.
Mulla on tietokoneen ajokortti 90-luvulta sekä ompelukoneen ajokortti ja uimamaisterin tutkinto 80-luvulta cv:n alussa totta kai. Vasta lopussa ohimenne mainitsen tuta-DI:n ja AA:n tutkintoni
Aikoinaan, pääsin kaupungille toimistovirkailijaksi puoleksi vuodeksi, työllistämistukipaikka. Silloin ATK-ajokortti oli kova sana. Nykyisin olen ohjelmoija, mutta tuosta lähti hyvä alku. Vuosi oli joskus 1996.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tietokoneen ajokortti 90-luvulta sekä ompelukoneen ajokortti ja uimamaisterin tutkinto 80-luvulta cv:n alussa totta kai. Vasta lopussa ohimenne mainitsen tuta-DI:n ja AA:n tutkintoni
Minkä tutkinnon saa AA:sta? Vanhemman valtiomiehen?
Asianajaja. Pohjalla tietenkin OTM
Vieläkö tämä kannattaa laittaa hakemuksen saatekirjeeseen vai meneekö jo cv:n täytteeksi? Pois en kuitenkaan viitsi kokonaan jättää.
Vierailija kirjoitti:
AA-tutkinto? Saako sen onnistuneen 12 askeleen jälkeen?
Tuo ajokortti on todellisuudessa heppoisempi tutkinto kuin jos olisi lukenut yläasteella TVT:tä valinnaisaineena.
Vierailija kirjoitti:
Miten hygieniapassi sitten?
Riippuu työstä. Hygieniapassi ja erilaiset turvakortit kannattaa tietenkin listata hakiessa työhön, jossa ne vaaditaan.
Kyllä mulle tulee ATK-ajokortista mieleen, että se on hankittu joskus vuonna -95. Tai sitten joku on ollut vanhemmalle väestölle suunnatulla tietokonekurssilla / työkkärin kurssilla, jossa on opeteltu käynnistämään kone, lähettämään sähköpostia ja käyttämään nettiä.
Ei kai kukaan enää nykyään käytä lyhennettä ATK?
Siis miten tämä aloitus on noussut etusivulle, vaikka viimeisin vastaus on vuodelta 2020???
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tämä aloitus on noussut etusivulle, vaikka viimeisin vastaus on vuodelta 2020???
Tai siis oli vielä siinä vaiheessa, kun vastaustani kirjoitin.
Jooo! Kiitti vinkistä, mä en ees muistanut että mä oon semmoisenkin hommannut!
terv. Jaana, jo 20 vuotta työttömänä
Kannattaa ehdottomasti laittaa, samoin jos olet ollut Outlook- ja Word-alkeiskursseilla. Täppää hakemukseen kohta: erinomaiset atk-taidot. Sinut voidaan valita vaikka kaupungin johtajaksi, vaikka et paikkaa varsinaisesti hakisikaan.
Merkitse se viimeisen sivun alareunaan. Ei sillä oikeastaan merkitystä ole, mutta jos kahdesta muuten tasaväkisestä hakijasta toinen on sen maininnut ja toinen ei...