Onko yleistäkin ettei alakoulussa ole joulujuhlaa?
4-luokkalaisella eka joulu ettei ole koulussa minkäänlaista joulujuhlaa:(
Kommentit (9)
Aika monessa koulussa on juhlittu Suomi100 juhlaa aika isolla profiililla ja luulen, että se on korvannut joulujuhlan. Näin ainakin meillä.
Oliko Suomi 100 juhla? Monella ollut itsenäisyyspäiväjuhlat, jotka korvasi joulujuhlan.
Meillä oli tänä vuonna itsenäisyyspäivään liittyvä juhla. Vastaavanlainen tilaisuus kuin muiden vuosien joulujuhla. Lisäksi on jotakin seurakunnan järjestämää aamuavausta, joulukirkkoa tms.
Mulla on lapsia kolmessa eri koulussa ja missäön niistä ei ole joulujuhlaa tänä vuonna. Itsenäisyysjuhla oli kaikissa.
No joo, oli kyllä itsenäisyysjuhla.
Ap
Mun lapsi on ekalla Helsingissä ja petyin kun kuulin ettei joulujuhlaa järjestetä ollenkaan. Itsenäisyyspäivän juhla ei ollut iso, vanhempia ei kutsuttu. Ope vastasi ettei jatkossakaan koulu aio juhlistaa vanhoja perinnejuhlia, niille ei ole kuulemma sijaa tämän päivän maailmassa/uudessa opetussuunnitelmassa. No, eipä siellä ole kaikille pulpettejakaan vaan osa joutuu istumaan jollain räsymatoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on ekalla Helsingissä ja petyin kun kuulin ettei joulujuhlaa järjestetä ollenkaan. Itsenäisyyspäivän juhla ei ollut iso, vanhempia ei kutsuttu. Ope vastasi ettei jatkossakaan koulu aio juhlistaa vanhoja perinnejuhlia, niille ei ole kuulemma sijaa tämän päivän maailmassa/uudessa opetussuunnitelmassa. No, eipä siellä ole kaikille pulpettejakaan vaan osa joutuu istumaan jollain räsymatoilla.
Kyllä ne perinteet nimenomaan on siellä opetussuunnitelmassa.
Mutta joo muuten se ops on kyllä ihan syvältä, minunkin nelosluokkalaiseni istuu lattialla jollain helkatan tyynyllä.
Yleenaä joku juttu on. Kirkko, puurojuhla, tänä vuonna itsenäisyysjuhla, tai vain pikkujoulu oman luokan kesken. Eikö heillä oo mitään?kysy opelta miksei mitään ole. Joku syy löytyy varmasti.joskus voi joku tiedote jäädä huomaamatta.