syntynyt 1970 -luvun loppupuolella. Miksi oman ikäluokkani naisia ei näy työelämässä?
Olen lähes jokaisella työpaikalla missä olen työskennellyt törmännyt siihen, että naispuoliset työkaverini ovat ain joko rutkasti minua nuorempia tai lähes eläkeikää lähestyviä rouvia. Missä oman ikäiseni naiset luuraa? Eikö niitä ole synytynyt tarpeeksi? Ovatko vieläkin kotona vain lasten kanssa? Vai missä? Toisaalta luulisi, että ikäiseni lähes 40v jo, eivät enää tehtailisi lapsia.
Sen sijaan oman ikäisiä miehiä kyllä näkyy työelämässä.
Kommentit (26)
Ehkä arvioit vaan työkavereidesi iät väärin? Nelikymppiset on siitä outoja että osa näyttää 15 vuotta ikäistään vanhemmilta ja osa 10 vuotta nuoremmilta.
No just joo. Työelämässä meistä suurin osa on. Sattumaa ettet ole törmännyt meihin.
No täällä on yksi sen ikäinen ja työelämässä ollaan.
Itsekin kiinnitin asiaan huomiota silloin kun vielä olin työelämässä. Nyt olen 40 ja turha näemmä enää miehenäkään töitä hakea.
Siis noin 40v ikäiset? Meidän työpaikalla niitä on tusinan verran, puolet perhevapailla. Meillä on noin 15 % yli 55v, 25 % tätä nuorempia, mutta ei vielä 40 v ja loput eli 60% nuorempia. Pari vuotta sitten lakaisi iso luuta, vanhimpia passitettiin eläkkeelle ja ne noin 40v ikäiset sai pomonpestejä. Siitä alkoi varsinainen vauvabuumi, moni teki kolmannen lapsen heti, kun sai isommat äitiyspäivärahat.
Vierailija kirjoitti:
Siis noin 40v ikäiset? Meidän työpaikalla niitä on tusinan verran, puolet perhevapailla. Meillä on noin 15 % yli 55v, 25 % tätä nuorempia, mutta ei vielä 40 v ja loput eli 60% nuorempia. Pari vuotta sitten lakaisi iso luuta, vanhimpia passitettiin eläkkeelle ja ne noin 40v ikäiset sai pomonpestejä. Siitä alkoi varsinainen vauvabuumi, moni teki kolmannen lapsen heti, kun sai isommat äitiyspäivärahat.
Siis tietenkin 25% tätä nuorempia, mutta jo 40 v.
Mun työkaverit on enimmäkseen juuri tota 35-40 v, sitten 10 vuoden väli ja me 50-vuotiaat.
Ei ketään alle 30, ollaan asiantuntijaorganisaatio, mutta pieni johon harjoittelijoita ei palkata.
Minä taas olen työskennellyt monessa työpaikassa, enkä ole niissä yhdessäkään törmännyt miespuoliseen työntekijään. Taitaa olla niin, että miehet ovat vain taruolentoja tai jotakin urbaania legendaa.
minulla on muutama 70-luvulla syntynyt tuttava. Itse olen vähän vanhempi. He ovat: Opettajana, tutkijana, sihteerinä, rakennusinsinöörinä, sairaanhoitajana ja lähihoitajana. Nää nyt nopeasti tuli mieleen.
Olen luullut paria työkaveriani noin 25-29-vuotiaaksi. Järkytyin kun kuulin heidän olevan lähemmäs nelkyt.
Ihan sattumaa tai sitten olet arvioinut työkavereidesi iät väärin.
Olen syntynyt vuonna 1978. Meillä oli juuri luokkakokous ja vain yksi kertoi olevansa työtön.
Onhan osa +- 40-v. vielä kotona pienten lasten kanssa. Osa on työttöminä. Toiset vaihtamassa ammattia eli opiskelemassa. Osa työelämässä. Jotkut ovat sairaseläkkeellä. Jokunen jo kuollut tai jossain päihdeputkessa.
Olen 70-luvun alussa syntynyt ja minunkaan työpaikoillani ei ole ikäisiäni naisia, n. 15 v. nuorempia kyllä jonkin verran. Olen ajatellut, että ainakin minun ikäisilläni työmarkkinat ovat todella sukupuolittuneet ja kaikki naiset ovat joko sote-alalla tai opettajia.
Ne on meillä töissä. Just palasin perhevapailta takaisin töihin. Meillä 60 % työvoimasta on 35-40-vuotiaita naisia.
Työpaikallamme on kaksi 70-lukulaista, muut 50-luvulla syntyneitä. Alle kymmenen vuoden kuluttua tulee olemaan aivan eri kokoonpano.
No ne vanhat saa pitää duuninsa yt.issä koska heillä on hyväsiskoverkostot ja ovat johdossa. Kun rekrytään, niin nykyään se 40 v. On liian vanha. Eli kortistosta löytyy nämä.