Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinulla on sananvaltaa esim. sukujuhlien ja joulunvieton järjestelyissä?

Vierailija
15.12.2017 |

Kuulutko niihin, joilla on suuri sananvalta neuvotteluissa (päivämäärät, kellonajat, kyyditykset jne)? Vai kuulutko niihin, joille vain ilmoitetaan asiat eikä vastalauseita kuunnella? Vai johonkin välimaastoon? Saatko aina parhaat palat, keskihyvät palat vai huonot palat asioista?

Monissa suvuissa vanhuksilla on paljon valtaa ja heille annetaan parhaat palat automaattisesti. Lapsiperheillä on eniten sananvaltaa. Pariskunnilla on yleensä enemmän valtaa kuin sinkuilla (paitsi jos sinkku on varakkaampi kuin pariskunta).

Miten paljon sinulla on valtaa ja oletko sinkku, perheellinen, vanhus vai pariskunnan toinen osapuoli, varakas, köyhä...?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joulunvietossa  50% päätösvaltaa. Toiset 50% on siskollani. Järjestämme siis sukujoulun yhdessä. Muissa sujuhlissa 100% päätösvalta on aina sillä, joka sukujuhlan järjestää. Siis päivämäärät, kellonajat, tarjoilut, juhlapaikat jne. Kyyditykset jokainen, joka juhliin haluaa tulla,  huolehtii itse. 

Olen sinkku, aikuiset lapset, ei lapsenlapsia, kohtuullisen varakaskin. Myös siskoni on sinkku, aikuiset lapset, hänellä on lapsenlapsia ja myös hän on kohtuullisen varakas. Periaatteessa olisimme jo valmiita luopumaan sukujoulujen järjestämisestä. Yhdeksänkymppiset vanhempamme ovat kuitenkin liian vanhoja järjestämään sukujouluja ja nuoremmilla taas ei ole kodeissaan tilaa, joten sen vuoksi olemme siskoni kanssa päättäneet järjestää yhdessä sukujoulut niin kauan, kun vanhempamme ovat elossa. Sen jälkeen kukin saa järjestää joulunsa miten haluaa, me "vetäydymme eläkkeelle" sukujoulujen järjestämisistä.

Ja lisään vielä, että meillä nimenomaan nuorempi sukupolvi haluaa yhteisen sukujoulun neljän sukupolven kanssa. Minä ja siskoni olisimme varmaan viettäneet joulujamme jossain Karibialla jo vuosia sitten.

Vierailija
22/22 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen nuorempaa polvea, ja jos ollaan 3:n sukupolven kesken, minulla ei ole mitään sananvaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän