Kuinka paljon sinulla on sananvaltaa esim. sukujuhlien ja joulunvieton järjestelyissä?
Kuulutko niihin, joilla on suuri sananvalta neuvotteluissa (päivämäärät, kellonajat, kyyditykset jne)? Vai kuulutko niihin, joille vain ilmoitetaan asiat eikä vastalauseita kuunnella? Vai johonkin välimaastoon? Saatko aina parhaat palat, keskihyvät palat vai huonot palat asioista?
Monissa suvuissa vanhuksilla on paljon valtaa ja heille annetaan parhaat palat automaattisesti. Lapsiperheillä on eniten sananvaltaa. Pariskunnilla on yleensä enemmän valtaa kuin sinkuilla (paitsi jos sinkku on varakkaampi kuin pariskunta).
Miten paljon sinulla on valtaa ja oletko sinkku, perheellinen, vanhus vai pariskunnan toinen osapuoli, varakas, köyhä...?
Kommentit (22)
No olen nuorempaa polvea, ja jos ollaan 3:n sukupolven kesken, minulla ei ole mitään sananvaltaa.
Ja lisään vielä, että meillä nimenomaan nuorempi sukupolvi haluaa yhteisen sukujoulun neljän sukupolven kanssa. Minä ja siskoni olisimme varmaan viettäneet joulujamme jossain Karibialla jo vuosia sitten.